کد خبر : 1643920 | 25 مهر 1398 ساعت 12:40 | 200.7K بازدید | 0 دیدگاه

مصاحبه اختصاصی لیونل مسی با مارکا

مسی: توصیه کریس؟ نه، در بارسا می‌مانم!

لیونل مسی بعد از بدست آوردن کفش طلای 2019 در گفتگوی اختصاصی با مارکا گفت این روزها به مراتب بیشتر از سالهای گذشته باید مراقب وضعیت بدنی‌اش باشد و به آمادگی بدنی اهمیت بدهد.

مسی: توصیه کریس؟ نه، در بارسا می‌مانم!

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی ستاره بزرگ آرژانتینی بارسلونا دیشب موفق شد در 32سالگی جایزه کفش‌ طلای 2019 را بدست آورد. مسی که در اوایل فصل جاری از ناحیه ساق پا دچار مصدومیت بود و نتوانست در چند بازی برای بارسا به میدان برود بعد از دریافت این جایزه در  گفتگویی اختصاصی با روزنامه اسپانیایی مارکا شرکت کرد و گفت این روزها مجبور است خیلی بیشتر از سالهای گذشته مراقب شرایط بدنی‌اش باشد و به آمادگی بدنی اهمیت بدهد.

 

1443902

 

گفتگوی مسی با مارکا را در ادامه می‌خوانید:

 

کریستیانو رونالدو و زلاتان ابراهیموویچ همیشه از خودشان تعریف کرده و مشکلی با این مساله ندارند ولی تو اینطور نیستی. تو خودت را به عنوان یک فوتبالیست چطور می‌بینی؟

من ترجیح می‌دهم مردم درباره من صحبت کنند. من می‌دانم کی هستم، چه کرده‌ام و چه کارهایی می‌توانم بکنم. ولی این را پیش خودم نگه می‌دارم. مردم می‌توانند هر چه می‌خواهند بگویند. من دوست ندارم درباره خودم حرف بزنم و دوست دارم بیشتر راجع به تیم صحبت کنم.

 

نظرت راجع به پیوستن رادامل فالکائو به گالاتاسارای چیست؟

فالکائو مهاجم بزرگی است که گلهای زیادی زده. او هر جا می‌رود گل می‌زند. فالکائو در محوطه جریمه بازیکن بسیار پرقدرتی است و با پرش‌های بلند و ضربه‌های سری که می‌زند کارش عالی است. او با هر دو پا هم شوت می‌زند و مهاجم بی‌نظیری است.

 

1443909

 

این را قبول داری که به مرور زمان تغییر کرده و به یک هافبک تبدیل شده‌ای؟

نمی‌دانم. بستگی دارد که چه پیش بیاید. من این روزها معمولا بیشتر به عقب برمی‌گردم که توپ دریافت کنم و با توپ و خط میانی در تماس باشم. نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

 

می‌دانی تا کی می‌خواهی به فوتبال ادامه بدهی یا در این باره مشغول فکر کردن و بررسی کردن هستی؟

آدم خودش می‌فهمد که تا کی می‌تواند به بازی کردن ادامه بدهد. من این را به مرور زمان خواهم فهمید. وقتش که برسد اولین کسی خواهم بود که خواهم گفت من به اینجا رسیده‌ام و دیگر نمی‌توانم ادامه بدهم. یا خواهم گفت احساس می‌کنم هنوز می‌توانم ادامه بدهم. من این را با گذشت زمان و در سالهای آینده خواهم فهمید.

 

در آلمان بحث‌های زیادی هست که چه کسی باید دروازه‌بان اول این کشور باشد. به نظرت بین مارک آندره تراشتگن و مانوئل نویر کدامیک دروازه‌بان بهتری است و اصلی‌ترین مهارت‌های هر کدام از آنها چیست؟

آنها هر دو دروازه‌بانهای بزرگی هستند. دروازه‌بانهایی با خصوصیات مشابه. آنها خیلی خوب بازی‌خوانی می‌کنند و می‌توانند مثل هافبک‌ها با پاهایشان کار کنند. در درون دروازه هم هر دوی آنها خیلی سریع هستند. من مارک را خوب می‌شناسم و می‌توانم درباره‌اش صحبت کنم. ولی تمرینهای نویر را از نزدیک نمی‌بینم و معمولا بازی‌هایش را تماشا نمی‌کنم ولی فکر می‌کنم آنها رویهم‌رفته دروازه‌بانهایی مشابه هستند.

 

امسال چند بازی را به دلیل مصدومیت از دست دادی. چه احساسی داری؟ فکر می‌کنی بدنت این روزها بیشتر از قبل به استراحت نیاز دارد؟

سخت است چون مغز من مشکلی ندارد و فکر می‌کنم یک جوان 25ساله هستم و می‌توانم مثل آن روزها همان کارها را بکنم. ولی حرف آخر را بدن می‌زند و گاهی شرایطی پیش می‌آید که مجبورم بیشتر از قبل مراقب باشم. عادت کردن به این شرایط جدید نیاز به زمان دارد و باید در طی یک روند انجام شود. من حالا دیگر باید برای تمرینها و بازی‌ها به شکلی آماده شوم که نسبت به سالهای قبل فرق دارد.

 

1443910

 

چه تفاوتی بین بارسلونا پپ گواردیولا و بارسلونا فعلی وجود دارد؟
حقیقت این است که از آن زمان به بعد بازیکنان بسیار زیادی در تیم تغییر کرده است. فکر می‌کنم از آن زمان تا به حال فقط سه یا چهار بازیکن در تیم باقی مانده اند. تیم هر فصل با یک سری بازیکن جدید دچار تغییر شده است.

 

بهترین ویژگی فرانکی دی یونگ چیست و شما چگونه همدیگر را درون زمین درک می کنید؟
او به سادگی با تیم سازگار شده است چرا که فرانکی از آژاکس می آید که فلسفه بسیار نزدیکی به بارسلونا دارد. او با همان شیوه و ایده بازی بزرگ شده است. اگرچه که دیونگ در آژاکس کمتر به عنوان هافبک هجومی به بازی گرفته شد و بیشتر نقش محوری داشت اما در اینجا نیز با نقش جدید خود سازگار شده است. فرانکی دوست دارد که توپ را در اختیار داشته باشد و دائماً پاس‌های کوتاه بدهد. او واقعاً یک فوتبالیست کامل است.

 

چرا مقابله با بازیکنی مثل ویرژیل فن دایک بسیار دشوار است؟
فن دایک یک مدافع با زمان‌بندی بسیار فوق العاده است. او همواره منتظر یک زمان مناسب برای به چالش کشیدن مهاجم حریف است. فن دایک با وجود قد بلندش چابکی و سرعت بالایی دارد و علاوه بر قدرت فوق العاده اش در خط دفاعی، در خط حمله نیز عالی عمل می کند و توانسته گل های بسیار زیادی به ثمر برساند.

 

1443901

 

کریستیانو رونالدو همیشه به شما توصیه می‌کند که بارسلونا را ترک کنید و به لیگ های دیگر بروید؛ دقیقا همان کاری که او تا به حال چهار بار آن را انجام داده است. آیا شما به حرف او گوش می کنید؟
هرکسی اهداف خود را دنبال می کند. من هرگز نیازی به ترک بهترین باشگاه جهان یعنی بارسلونا ندارم؛ جایی که در آن جا آموزش دیدم و از زندگی در این شهر لذت می برم. من همواره به اهداف باشگاه اعتماد و اطمینان داشته‌ام و هیچ وقت نخواستم که به دنبال باشگاه دیگری بگردم.

 

آیا اینتر کونته شگفت زده ات کرد؟
من هرگز تعجب نکردم زیرا همه ما می‌دانستیم که چنین نمایشی را از اینتر خواهیم دید. من عملکرد آنها را در لیگ ایتالیا هم دنبال کرده بودم. آن ها با یوونتوس رقابت بسیار تنگاتنگی دارند؛ کاری که از نظر من اصلا ساده نیست.ما پیش از دیدار با اینتر کاملا آن ها را آنالیز کرده بودیم و می دانستیم که با یک تیم کاملاً منظم پیش رو هستیم و از این موضوع کاملا مطلع بودیم که باید به یک رقابت بسیار سخت پا بگذاریم.

 

 با وجود اینکه همه چیز را کسب کردی اما نتوانستی جایزه پوشکاش را نیز از آن خود کنی. نظرت در این باره چیست؟

من همیشه گفته ام که جوایز فردی اولویت من محسوب نمی شوند. جایزه دبست، توپ طلا، کفش طلا و بهترین گل سال اهداف من نیستند. اگر من آن ها را به دست آورم که فوق العاده است در غیر این صورت نیز باز هم همه چیز خوب است.

 

نظرت درباره گل فوق العاده دنیل زوری که برنده جایزه بهترین گل سال شد، چیست؟

گل خیلی خوبی بود یک ضربه برگردان از فاصله بسیار دور! به نظر من مستحق دریافت جایزه بهترین گل سال بود.

 

 

 

دیدگاه‌ها