کد خبر : 1643921 | 25 مهر 1398 ساعت 12:49 | 19.3K بازدید | 0 دیدگاه

از 4 رشته فقط یک کشتی گیر طلایی شد

پایان کار ساحلی بازان ایران در قطر با 3 مدال

کاروان ورزشی ایران اعزامی به اولین‌ دوره بازیهای جهانی ساحلی در قطر با کسب ۳ مدال طلا، نقره و برنز به کار خود پایان داد.

به گزارش "ورزش سه"، کاروان ورزشی ایران ۱۷ ورزشکار به این دوره از بازیها اعزام کرده بود که ۱۲ ورزشکار تیم فوتبال ساحلی را تشکیل می دادند.


ملی پوشان ایران تیمهای اوکراین، سنگال و پاراگوئه را با موفقیت پشت سر گذاشتند و به دیدار نیمه نهایی راه یافتند.


این تیم قدرتمند و باانگیزه با شکست برابر روسیه در دیدار نیمه نهایی از راهیابی به فینال بازماند تا در شب پایانی بازیها برای کسب مدال برنز به مصاف تیم ایتالیا برود.


ملی پوشان ساحلی ایران در این دیدار نیز با انگیزه ظاهر شدند و بعد از تساوی ۵ بر ۵ در وقت اضافه، در ضربات پنالتی با به ثمر رساندن ۳ گل پیروز میدان شدند و مدال برنز این دوره از بازیها را بدست آوردند.

 

1443905


کشتی، لشگر یک نفره


فدراسیون کشتی که در دوران طولانی سرپرستی حضور در مسابقات کسب سهمیه این بازیها را فراموش کرده و این فرصت ارزشمند را از دست داده بود بعد از رایزنی صالحی امیری با لالوویچ صاحب یک سهمیه شد تا پویا رحمانی ملی پوش قدرتمند مازندرانی جواز حضور در این بازیها را بدست آورد.


رحمانی با قدرت و‌ تکنیکی مثال زدنی توانست در کمتر از ۵ ساعت ۶ حریف قدرتمند از کشورهای ترکیه، برزیل، آمریکا، یونان و‌ آذربایجان را مقتدترانه از پیش رو برداشته و ‌مدال طلای این بازی‌های را بر گردن آویزد.

 

1443907

 


کاراته با دختر تکنیکی خود نقره ای شد


سومین رشته کاروان ورزشی ایران کاراته بود. فاطمه صادقی و ابوالفضل شهرجردی نمایندگان کاراته کشورمان در این دوره از بازیهای ساحلی جهانی بودند که فاطمه صادقی موفق به کسب نخستین مدال کاروان کشورمان شد .


صادقی که به تازگی از تیم ملی امید به بزرگسالان آمده و رنگ ۱۷ دنیا را دارد با شکست تمام حریفان قدرتمند خود به دیدار فینال و مصاف با سانچز اسپانیایی راه یافت که نفر برتر رنکینگ دنیا می باشد.


وی علیرغم اینکه شایستگی کسب مدال طلا را نیز داشت به ورزشکار هموطن رئیس فدراسیون جهانی نتیجه را واگذار کرد تا تیم‌دو نفره نیز یک مدال نقره ارزشمند برای کاروان ورزشی ایران بدست آورد.


ابوالفضل شهرجردی دیگر‌ نماینده کشورمان در کاتا که در گروه A با بوتاند ناگی از مجارستان، فلیپه کنتراراس از کلمبیا، ایلیا اسمورگانر از آلمان، احمد زیگی زارستا از اندونزی، مین داک از فرانسه، آریل تورس از آمریکا و علی صاف اوغلو از ترکیه همگروه شده بود نتوانست به دور بعد صعود کند.

 

1443904

 


سنگنوردی تنها رشته بی مدال


در پایان مسابقات سنگ نوردی نخستین دوره بازی‌های جهانی ساحلی در بخش زنان،الناز رکابی با کسب دو امتیاز تاپ و ۴ امتیاز  bonus در جایگاه نهم ایستاد و از راهیابی به مرحله پایانی بازماند؛ در بخش مردان نیز علی برات‌زاده با کسب دو امتیاز تاپ و ۴ امتیاز  bonus در جایگاه چهاردهم ایستاد و از راهیابی به مرحله پایانی بازماند تا این تیم تنها رشته بی مدال کاروان باشد.


در رده بندی نهایی کاروان کیفی و کوچک ایران با ۳ مدال طلا، نقره و‌برنز در جایگاه نهم جدول بازیها قرار گرفت.


سرپرستی این کاروان را پیمان فخری سرمربی شمشیربازی و مدیر مرکز نظارت بر تیمهای ملی کمیته ملی المپیک برعهده داشت.

 

 

دیدگاه‌ها