کد خبر : 1644047 | 26 مهر 1398 ساعت 09:40 | 17.8K بازدید | 0 دیدگاه

پیشنهاد ایتالیا: استفاده از VAR در مقابله با نژادپرستی

رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا می‌گوید برای ریشه کردن نژادپرستی در فوتبال می‌توان از سیستم VAR کمک گرفت و این مشکل بزرگ فوتبال دنیا را برطرف کرد.

پیشنهاد ایتالیا: استفاده از VAR در مقابله با نژادپرستی

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه این روزها بحث درباره نژادپرستی در فوتبال داغ شده رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا می‌گوید برای مبارزه با نژادپرستی در استادیومها می‌توان از سیستم VAR استفاده کرد و این کشور قصد دارد برنامه‌ای برای این موضوع تدارک ببیند.

 

1444036

 

گابریله گراوینا رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا از مقامات مسئول خواست به این فدراسیون کمک کنند تا با هدف شناسایی افرادی که با اقدامات نژادپرستانه مرتکب تخلف می‌شوند، در این سیستم ویدیویی تغییراتی بوجود آورد تا بتوان از آن برای مقابله با این موضوع استفاده کرد. VAR یا سیستم کمک‌داور ویدیویی حالا دیگر به جزئی مهم از فوتبال مدرن تبدیل شده ولی تا این لحظه تنها استفاده از آن کمک به داور در مورد تصمیم‌هایی است که در زمین گرفته می‌شود.

 

ولی گراوینا می‌گوید از همین سیستم می‌توان برای زیر نظر گرفتن دقیق سکوهای استادیومها استفاده کرد. با اینکه در حال حاضر هم از دوربین‌های مداربسته برای زیر نظر گرفتن رفتار هواداران در استادیومها استفاده می‌شود ولی گراوینا معتقد است باید از سیستم پیشرفته‌تری مثل VAR به این منظور استفاده شود.

 

رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا در این باره گفت:" شرکت‌های فناوری امروز می‌توانند با استفاده از تکنولوژی کسانی که در استادیومها دست به چنین کارهایی می‌زنند را به دقت شناسایی کنند. ما برنامه‌ای در نظر داریم که می‌تواند به نتایج خیلی خوبی ختم بشود و به زودی آن را ارائه خواهیم کرد".

 

دیدگاه‌ها