کد خبر : 1644119 | 26 مهر 1398 ساعت 18:34 | 89.6K بازدید | 0 دیدگاه

کی روش هنوز ماه عسلش را با کلمبیا سپری می کند؛

مصاحبه اختصاصی ورزش سه با سردبیر آاس کلمبیا

تیم‌ملی کلمبیا در آخرین دیدار دوستانه‌اش، با نتیجه 3-0 مغلوب الجزایر شد و سارا کاسترو، سردبیر آ.اس کلمبیا معتقد است این نتیجه می‌تواند نقطه تعیین کننده‌ای در کارنامه کی‌روش باشد.

مصاحبه اختصاصی ورزش سه با سردبیر آاس کلمبیا


به گزارش "ورزش سه"، 8 ماه از دوران حضور کارلوس کی روش در تیم ملی کلمبیا سپری شده و تیمش با احتساب ۴ بازی در کوپا آمه ریکا در این مدت 12 بازی انجام داده که 6 پیروزی، ۴ تساوی و ۲ شکست، حاصل کار کی روش در این مدت بوده؛ نتایجی که تا اندازه زیادی راضی کننده بوده اما شکست 3-0 این هفته مقابل الجزایر و نمایش ضعیف کلمبیا در این دیدار، اولین انتقادها را از سرمربی سابق تیم ملی ایران به همراه داشته است.


در این بین، سارا کاسترو، سردبیر بخش کلمبیایی سایت آ.اس، معتقد است که کی روش همچنان دوران "ماه عسل" اش را روی نیمکت کلمبیا سپری می کند و اعتقاد دارد شکست برابر الجزایر می تواند نقطه عطف کار او در این تیم باشد؛ نتیجه ای که هم می تواند روزهای بهتری را به همراه داشته و یا آغاز روزهای دشوار "سی کیو" در کلمبیا باشد. متن کامل صحبت های او با ورزش سه را در ادامه بخوانید:


از ابتدای حضور کی روش در تیم ملی کلمبیا شروع کنیم. انتخاب او چه واکنش هایی را به همراه داشت؟


واکنش ها خیلی مثبت بود. بعد از نتایجی که خوسه پکرمن در جام جهانی گرفت، به نظر می رسید که وقتی تغییر رسیده است. خیلی ها معتقد بودند که تیم می توانست در روسیه نتایج بهتری کسب کند اما پکرمن کمی محتاطانه عمل کرد. البته این به معنای این نیست که خدمات او برای فوتبال کلمبیا نادیده گرفته شود. او در چند سالی که در کلمبیا بود، کارهای زیادی انجام داد و به نوعی فوتبال ما را حرفه ای کرد اما وقت تغییر شده بود.

 

1443580


کی روش هم با توجه به سابقه ای که داشت، گزینه جذابی به نظر می رسید؛ یک مربی اروپایی با تجربه کار در کشورهای مختلف، از جمله کشور شما، ایران. یا تجربه کار در رئال مادرید و در منچستریونایتد به عنوان دستیار فرگوسن. 


اما شاید چیزی که مسئولان فدراسیون فوتبال کلمبیا خیلی به آن توجه نکردند، این بود که می خواهند تیم چه نوع فوتبالی ارائه بدهد؛ اینکه فوتبال او با DNA فوتبال کلمبیا همخوانی دارد یا نه.


منظورتان از DNA فوتبال کلمبیا چیست؟ یعنی هواداران انتظار دارند تیم شان چه نوع فوتبالی ارائه بدهد؟


خب منظور من فوتبالی است که بازیکنان بیشتر صاحب توپ باشند و از تکنیک شان استفاده کنند. اما الان بازیکنان بیشتر در حال دویدن هستند، بدون اینکه فرصت داشته باشند به اینکه می خواهند با توپ چه کاری انجام بدهند، فکر کنند. البته که تیم از نظر دفاعی، سازماندهی خیلی خوبی پیدا کرده و ما در چند دیدار گلی دریافت نکردیم اما استفاده از دو مدافع میانی به عنوان مدافعان کناری هم عجیب است. 


ما همیشه مدافعان کناری ای داشتیم که می توانستند نفوذ کنند اما الان مدافعان کناری ما کاملا در پست های شان ثابت هستند. این تغییرات برای هواداران کلمبیا جدید است.

 

1444153

 


کلمبیا در کوپا آمه‎‌ریکا عملکرد نسبتا خوبی داشت اما حذف شد. واکنش ها به این اتفاق چطور بود؟


خیلی ناامید کننده بود چون مقابل شیلی خیلی بد بازی کردیم. اما نمی شد ارزیابی کاملی از عملکرد کی روش باشد چون تیم هنوز زیر نظر او بازی های زیادی انجام نداده بود. ما پیش از کوپا چند بازی دوستانه داشتیم از جمله مقابل ژاپن و کره جنوبی و بعد هم که 4 بازی در کوپا آمه‌ریکا. در بازی های دوستانه خوب بودیم، کوپا را هم خوب شروع کردیم اما مقابل شیلی خیلی ضعیف بازی کردیم. ولی واکنش منفی چندانی به همراه نداشت.


ولی به نظر می رسد واکنش ها به شکست مقابل الجزایر بیشتر بود.


بله، می توانم بگویم کی روش با این شکست کمی از "کِرِدیت" اش را از دست داد. مخصوصا با ماجرای دعوت نکردن از خامس. ضمن اینکه جواب او در کنفرانس مطبوعاتی هم از نظر من مغرورانه بود. او گفت "من تشخیص دادم این بازیکنان دعوت شود"، در حالی که خامس بازیکن غیرقابل جانشینی برای کلمبیاست و دلیل دعوت نکردن از او باید روشن تر بیان شود.

 

1443561


او می توانست بگوید من با زیدان توافق کردم که خامس دعوت نشود و بیشتر تمرین کند تا برای دیدارهای ماه آینده آماده تر شد. این جواب قابل قبول تری است اما او گفت تشخیص من است. البته که کی روش از همه ما بیشتر فوتبال می فهمد اما به نظر شخص من، جواب او نباید مغرورانه باشد.


حالا که بحث به اینجا کشید، این را بپرسم که رابطه او با رسانه ها چطور است؟ چون او در ایران رابطه پر فراز و نشیبی با خبرنگاران داشت.


رابطه ها هنوز خیلی گرم و دوستانه است. مثلا بعد از بازی مقابل ژاپن، او خبرنگاران را جمع کرد و با آنها صحبت کرد؛ چیزی که در دوران پکرمن سابقه نداشت. در آن زمان مربی فقط در کنفرانس های مطبوعاتی قبل و بعد از بازی با خبرنگاران بود اما کی‌روش بعد از کنفرانس یک نشست دیگر هم با آنها داشت که خب کمی غیرمعمول بود.


بعد از شکست اخیر مقابل الجزایر موضع رسانه ها تغییر نکرده؛ چون مثلا من توئیت تندی از روزنامه نگاری به نام خوان برمودز دیدم که می گفت ما با کی روش به جایی نمی رسیم.


نه، رابطه ها هنوز خوب است، هر چند این شکست می تواند آغاز یک دوران جدید باشد. کی روش تا به حال دوران ماه عسلش را در کلمبیا سپری می کرد و هنوز شرایط تغییر نکرده است. رابطه با هواداران، رسانه ها و بازیکنان خوب است. او حتی نشان داد که شناخت خوبی از فرهنگ ما دارد و این جالب بود اما دیدارهای پیش رو خیلی مهم است. در مورد خوان برمودز هم که نام بردید، او کلا دوست دارد سر و صدا ایجاد کند، خیلی مهم نیست.


رابطه با بازیکنان چطور؟


بازیکنان پشت سر کی روش هستند. حتی بعد از ماجرای اخیر خامس هم بازیکنان مصاحبه کردند و حمایت شان را از سرمربی اعلام کردند؛ چیزی که نشان بدهد کسی مشکلی با کی روش، دیده نمی شود. 

 

1443090


فکر می کنید این ماه عسل تا چه زمانی ادامه پیدا کند؟


به نظرم شکست مقابل الجزایر می تواند یک نقطه عطف باشد؛ جایی که سرنوشت نهایی کی روش با تیم ملی کلمبیا را رقم می زند. این بازی برای ما شوکه کننده بود. نه از نظر نتیجه، بلکه با توجه به چیزی که تیم در زمین نشان داد. ما نمی توانیم از هر تیمی سه گل بخوریم، آن هم با چنین نمایشی. 


تیم ماه آینده دو بازی مقابل پرو و اکوادور دارد و بعد در ماه مارس، دیدارهای مقدماتی جام جهانی آغاز می شود. در تابستان هم دوباره کوپا آمه‌ریکا را داریم. اگر تیم از دو بازی ابتدایی اش در مقدماتی جام جهانی کمتر از 4 امتیاز بگیرد و بعد در کوپا آمه‌ریکا هم دوباره نتیجه نگیرد، من فکر می کنم کی روش به مشکل خواهد خورد. 


کلمبیا بازیکنان خیلی خوبی دارد؛ بازیکنان بهتری از مثلا تیم ایران، تیم قبلی کی روش و او باید از آنها استفاده کند و انتظار می رود تیم نمایش بهتری داشته باشد. بار دیگر تاکید می کنم شکست مقابل الجزایر مهم نیست، که هر تیمی ممکن است ببازد اما نمایشی که تیم ارائه داد، اصلا قابل قبول نبود.

 

مصاحبه از: بهنام جعفرزاده

دیدگاه‌ها