کد خبر : 1644265 | 27 مهر 1398 ساعت 18:17 | 124.3K بازدید | 0 دیدگاه

پایان فقر گلزنی مهاجمان کالدرون برابر بدترین خط دفاعی؟

از برزیل تا قراخیل در انتظار خودروی ملی!

اگر مهدی عبدی آن گل سرنوشت ساز را در دربی به ثمر نمی‌رساند؛ اکنون خط حمله پرسپولیس با اختلاف عنوان بدترین را از آن خود می‌کرد.

از برزیل تا قراخیل در انتظار خودروی ملی!

به گزارش "ورزش سه"، گابریل کالدرون با وعده شکل دهی بهترین فاز تهاجمی برای پرسپولیس کار خود را روی نیمکت باشگاهی آغاز کرد که در چهار فصل اخیر فقط در لیگ شانزدهم نتوانست برترین خط حمله لیگ لقب گیرد و از این حیث چهارم شده بود.


پرسپولیس که در این فصل با علی علیپور، امیر روستایی، جونیور براندائو و مهدی عبدی خط حمله خود را شکل داده، تنها یک گل زده را به عنوان آمار ناامیدکننده خط هجومی تیمش به خود اختصاص داده تا ستاره‌های این تیم کاملا تحت فشار و هجمه شدیدی قرار داشته باشد. علیپور با سابقه یک عنوان آقای گلی و البته برترین گلزن کنونی تاریخ این باشگاه در لیگ برتر، طی شش هفته اخیر با بالاترین حد بدشانسی مواجه بوده تا حسرتی 540 دقیقه‌ای در لیگ نوزدهم برای برپایی جشن گل را پشت سر بگذارد. جونیور براندائو نیز نتوانسته در حد نام و تبلیغی که برای حضورش وجود داشته درخشش داشته باشد و این بازیکن برزیلی تازه وارد نیز در حسرت گلزنی به سر می‌برد. اوضاع برای روستایی نیز چندان خوب پیش نرفته و این بازیکن جوان نیز که طی هفته‌های ابتدایی فرصت بیشتری برای خودنمایی داشته، رفته رفته به نیمکت دوخته شد و دقایق کوتاه حضورش نیز میسر به گلزنی برای این تیم نبوده است. در این بین شاید اوضاع برای مهدی عبدی ناشناخته بهتر پیش رفته باشد؛ بازیکنی که کمتر کسی انتظار گلزنی از او در این فصل را داشت اما با یک گل سرنوشت ساز در دربی، شاید خود را تا پایان فصل هم بیمه کرده باشد.

 


طلسم مقابل بدترین خط دفاعی می‌شکند؟


پیکان در این فصل با 12 گل خورده یکی از بدترین خط دفاعی‌های لیگ محسوب می‌شود. این در حالیست که شاگردان حسین فرکی این تعداد گل عجیب را طی شش هفته ابتدایی فصل و برابر حریفانی همچون نساجی مازندران (4گل)، نفت مسجد سلیمان (3گل)، ماشین سازی (2گل)، شهرخودرو (2گل) و شاهین (یک گل) دریافت کرده‌اند و پرسپولیس را می‌توان جدی‌ترین محک آنها نامید. اشتباهات عجیب خط دفاعی پیکان در کنار عملکرد نه چندان مطمئن دروازه‌بانان این تیم باعث شده تا تیم حسین فرکی علیرغم نمایش درخشان در خط هجومی نتواند از اندوخته‌های خود به خوبی مراقبت کند. پیکان یکی از 12 گل خود را از روی ضربه پنالتی دریافت کرده است.


باید دید با این شرایط نه چندان مناسب در خط دفاعی، خط حمله پرسپولیس قادر خواهد بود طلسم شش هفته ناکامی خود را بشکند یا شرایط همچنان علیه آنها خواهد بود.

 

 

علیپور – عبدی؛ گلزنانی از قراخیل


دو مهاجم شمالی پرسپولیس شاید بیشتر از دیگر مهاجمان این تیم در این جدال به دنبال اثبات شایستگی خود باشند. همشهریان خط هجومی پرسپولیس، یکی با گلزنی در دربی و ناکامی در دیدارهای بعدی که باعث شده تا لقب شبح زودگذر و اتفاقی را به خود بگیرد و دیگری هم به عنوان امید اول گلزنی که 540 دقیقه ناکامی را به دنبال خود برای ثبت اولین جشن گل لیگ نوزدهم داشته، از امیدواری زیادی برای شکست این طلسم در جدال با پیکان برخوردار هستند.

 


لطفا یکی از آن پنج تا!


علیپور قطعا بازی را از ابتدا استارت خواهد زد و نکته امیدوارکننده برای او این است که سابقه گلزنی مناسبی برابر پیکان در کارنامه دارد. او تاکنون پنج گل برابر پیکان ثبت کرده تا مهاجمی خطرناک برای این تیم محسوب شود. شماره 70 پرسپولیس که مدعی شده بود تنها به یک گل برای شکست این طلسم نیاز دارد، شاید فردا با سکوهای خالی از تماشاگر که محرومیت خود را پشت سر می‌گذارند، از فشار همیشگی هم به دور باشد و بتواند شانس بازگشت دوباره به روزهای گلزنی را شکل دهد. هواداران پرسپولیس به پشتوانه نمایش مقتدرانه او در فصول گذشته و ثبت پنج گل برابر پیکان، اکنون امیدوارند او در این دیدار حساس که می‌تواند شرایط را هم برای او و هم تیم به سمت روزهای اوج پیش ببرد، جشن گل او را شاهد باشند.

 

 


مستر برزیلی نمی‌خواهد پرونده‌اش را ببندد


سوال مشترک از سرمربی و مدیرعامل پرسپولیس طی روزهای اخیر حول وضعیت جونیور براندائو چرخیده است. آیا او در نیم فصل پیراهن شماره هفت را از تن خارج خواهد کرد؟ با احتساب بازی‌های حذفی شاید او به اندازه انگشتان دو دست فرصت داشته باشد تا هم خودش را به کادرفنی و هم هواداران اثبات کند. مهاجم برزیلی پرسپولیس هرچند تنها یک موقعیت ایده آل گلزنی به دست آورده که آن را از دست داده اما در بالاترین حد فشارها برای نمایش درخشان و یا جدایی از این تیم قرار دارد. خط دفاعی پیکان و گلر این تیم آیا یک خاطره خوش برای او شکل خواهند داد یا یک بازی دیگر به سمت در خروجی نزدیک می‌شود. او نیز همانند علی علیپور نمی‌خواهد شرایط را از این چیزی که هست برای خود بدتر کند و باید دید در روز سکوت استادیوم آزادی فرصت دوباره‌ای از کالدرون برای نمایش در ترکیب و شاید گلزنی به دست خواهد آورد یا خیر.

 

 

روستایی؛ انگیزه‌های یک گلزن آشنا در ترکیب پرسپولیس


امیر روستایی که در این فصل به جمع پرسپولیس اضافه شده، فصل گذشته را در پیکان حضور داشت و شاید آشناترین بازیکن برای بازیکنان حریف محسوب شود. روستایی در پیکان دو گل به ثمر رسانده بود که از قضا از هر دوی آنها سه امتیازی و ارزشمند بودند؛ یکی برابر استقلال خوزستان و دیگری برابر تراکتور در دقیقه 90. او بعد از فرصت‌هایی که کالدرون در اوایل فصل نصیبش کرده بود، شانس کمتری طی دیدارهای اخیر به دست آورده و اکنون مقابل تیم سابقش از انگیزه زیادی برخوردار است. روستایی که درخواست برای افزایش قراردادش از سوی پیکانی‌ها رد شده بود، راهی پرسپولیس شد و اکنون امیدوار است در دیدار مقابل تیم سابقش این شانس را برای گلزنی به دست بیاورد و نشان دهد که درخواستی که داشته چندان دور از ذهن نبوده است. شناخت کامل از شرایط خط دفاعی و دروازه‌بان پیکان شاید بهترین فرصت برای این مهاجم جوان تازه برگشته از اردوی امیدها باشد که بتواند جایگاه خود را در پرسپولیس به دست بیاورد.

 

 


خط دفاعی پیکان گلزن‌تر از خط حمله پرسپولیس


شاید این نکته پایانی را باید گفت تا خط حمله پرسپولیس کمی بیشتر از این به خود بیاید؛ خط دفاعی کنونی پیکان با حضور نفراتی همچون مهران موسوی، محمد ستاری، حجت حق وردی و علی حمودی، نمایشی گلزن‌تر از خط حمله پرسپولیس به جا گذاشته است. حق وردی (یک گل)، موسوی (دو گل) و ستاری دو پاس گل! آیا چهار مدعی پوشیدن پیراهن پرسپولیس در خط حمله، قادر خواهند بود شایستگی خود را در این جدال حیثیتی به نمایش بگذارند؟

 

1436864

دیدگاه‌ها