کد خبر : 1644268 | 27 مهر 1398 ساعت 18:30 | 25.7K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش؛

ستاره پرتغالی خاطرات گریزمان را محو می کند؟

ژوائو فلیکس گران ترین خرید تاریخ اتلتیکو است و با این هدف که جای خالی گریزمان را پر کند، جذب شد.

ستاره پرتغالی خاطرات گریزمان را محو می کند؟

به گزارش "ورزش سه"، ژوائو فلیکس ستاره پرتغالی 19 ساله تابستان امسال با 126 میلیون یورو بنفیکا را به مقصد اتلتیکو ترک کرد تا جانشین آنتوان گریزمانی باشد که راهی بارسا شده بود. اتتیکو قطعا برای جذب فلیکس نگاهی آینده نگرانه داشت؛ با این حال فشار روی او از همان روزهای آغازین به عنوان جانشین گزیزمان بالا بود.

ژوزه مورینیو در مورد فلیکس گفته بود که فکر می کنم بتواند از زیر سایه مبلغ سنگینی که برای او هزینه شده خارج شده و فشارها را مدیریت کند. اما سوال همچنان باقی است که ژوائو می تواند پاسخ انتظارات را بدهد؟

 

 

1427653

 

 

در پیش فصل او توانست 4 گل بزند و سه پاس گل نیز داد و باعث امیدواری زیادی شد ولی با شروع لالیگا و لیگ قهرمانان مشخص شد که نباید هنوز روی او به عنوان یک ستاره جهانی حساب باز کرد و باید به وی زمان داد. هرچند هواداران اتلتیکو هنوز انتقادها از او را شروع نکرده اند ولی تنها دو بار توانسته 90 دقیقه کامل را در زمین باشد و بیش از هر بازیکنی تعویض شده است. قطعا نمی توان شرایط او را نگران کننده دانست حتی اگر در بازی های مهم اتلتیکو تا به اینجای فصل بی اثر بوده باشد.

 

 

1439546

 

 

یک مقایسه او با گریزمان نشان می دهد که چرا نباید نگران ژوائو و شروع نه چندان خوبش در فصل جاری بود. گریزمان سال 2014 با رقم 30 میلیون یورو از سوسیداد جذب شد و تا 14 دسامبر اغلب نیمکت نشین بود و در نهایت با هت تریک مقابل بیلبائو بود که ارزش هایش را نشان داد.

این نکته هم جالب توجه است که گریزمان پس از 200 بازی برای سوسیداد در لالیگا و ثبت 52 گل راهی اتلتیکو شده بود و شناخت بسیار خوبی از لیگ اسپانیا داشت اما ژوائو این مزیت را ندارد. بین این دو 7 سال هم اختلاف سنی وجود دارد با این حال ژوائو توانسته اعتماد سیمئونه را جلب کند و در 85.5 درصد بازی ها حضور داشته و نسبت به ماه های ابتدایی گریزمان در اتلتیکو، او دقایق بیشتری در میدان حاضر بوده است.

ژوائو با سه گل و یک پاس گل در همه رقابت ها، بهترین گلزن و پاسور اتلتیکو است در حالی که هم به عنوان بال چپ و راست در میدان بوده و هم به عنوان مهاجم دوم.

مربی او در بنفیکا از اعتماد به نفس بالای ژوائو به عنوان یک فاکتور مهم یاد کرده و اطمینان دارد که در اتلتیکو به یک ستاره بزرگ تبدیل خواهد شد. این رویای همه هواداران اتلتیکو است.

 

 

1406110

دیدگاه‌ها