کد خبر : 1644403 | 28 مهر 1398 ساعت 12:24 | 25.8K بازدید | 0 دیدگاه

در آینده از شریفی و بابائی بیشتر خواهیم شنید

عباسوف: آذربایجان بازهم از ایران بازیکن می گیرد

تیم سومقاییت آذربایجان در این فصل از رقابت های لیگ این کشور از دو بازیکن ایرانی استفاده می کند و امیدوار است که در فصل آینده بازهم بازیکنانی را از فوتبال ایران به خدمت بگیرد.

عباسوف: آذربایجان بازهم از ایران بازیکن می گیرد

به گزارش" ورزش سه" سومقاییت تیم ششم رده بندی جدول هشت تیمی رقابت های فوتبال آذربایجان در این فصل دو بازیکن ایرانی دارد. آن ها که پیمان بابایی مهاجم سابق ماشین سازی را فصل گذشته به خدمت گرفته بودند در این فصل مهدی شریفی را از پرسپولیس جذب کردند و حالا به نظر می رسد فوتبال باشگاهی آذربایجان از این پس نگاه جدی تری به بازیکنان و فوتبال ایران خواهد داشت. آیخان عباسوف سرمربی 38 ساله تیم سومقاییت در حالی که بین مهدی شریفی و پیمان بابایی نشسته بود و بابایی کار ترجمه را انجام می داد درباره شرایط این تیم و بازیکنان ایرانی گفت و گویی انجام داد. آیخان عباسوف ابتدا درباره تیم سومقاییت گفت:« این باشگاه از سال 2010 تاسیس شده و هدفش از ابتدا این بود که بیشتر از بازیکنان جوان و اهل آذربایجان استفاده کنیم.»


او همچنین گفت:« اکثر بازیکنان تیم های ملی زیر 21 و جوانان آن هایی هستند که از تیم سومقاییت بالا آمدند. همچنین بازیکنانی داریم که از این تیم شروع کردند و امروز در تیم هایی مثل قره باغ بازی می کنند.»


مربی جوان تیم سومقاییت بااشاره به شرایط فصل گذشته تیمش که در آستانه رسیدن به رقابت های لیگ اروپا بود گفت:« سال گذشته به فینال جام حذفی رسیدیم و کم مانده بود به لیگ اروپا برویم.» او اضافه کرد:«ما در این فصل ترکیبی از جوانان و باتجربه ها هستیم. می دانیم که برای مدعی بودن کار سختی داریم اما تلاش می کنیم با توجه به بازیکنان جوان و خوبی که داریم بتوانیم نتیجه بگیریم.»


او در ارتباط با اینکه سال گذشته پیمان بابایی و امسال مهدی شریفی را از فوتبال ایران به خدمت گرفته گفت:« ایران همسایه و برادر ما است. خوشبختانه در این یکی دو سال این امکان فراهم شده که از بازیکنان ایرانی دعوت کنیم که برای بازی به اینجا بیایند. امسال دو بازیکن ایرانی داریم و سال بعد هم برنامه داریم که شاید بازهم از ایران بازیکنی به خدمت بگیریم.»


عباسوف ادامه داد:« مهدی شریفی و پیمان بابایی باید خودشان را خوب نشان بدهند. من فوتبال ایران را خوب می شناسم و آن را خوب زیر نظر دارم. دو بازیکن ایرانی دیگر هم مدنظرمان هست و با توجه به بررسی هایی که انجام می دهیم شاید آن ها را به خدمت بگیریم.»


او در مورد عملکرد مهدی شریفی و پیمان بابایی گفت:« من موقعی که می خواستم این دو را انتخاب کنم شرایطشان را دیدم. آن ها از نظر بدنی هنوز کار دارند و مطمئن هستم سال های آینده خیلی بیشتر درباره آن ها خواهیم شنید. من به آن ها اعتماد دارم و روند پیشرفتشان را از نزدیک می بینم.»


سرمربی سومقاییت در پاسخ به این سوال که آیا این تبادل بازیکن بین ایران و آذربایجان تداوم خواهد داشت گفت:« اگر اشتباه نکنم چند سال قبل بازیکنان ما در ایران و در تیم ماشین سازی و حتی استقلال بازی کردند. بازیکنان آذربایجان تاکتیکی تر و بازیکنان ایرانی فیزیکی تر و تکنیکی تر هستند. ایرانی ها از نظر تکنیکی مشکلی ندارند اما از نظر تاکتیکی تفاوت هایی هست. در آینده هر اتفاقی می تواند بیفتد و ممکن است بازیکنانی از ایرانی بیایند و از اینجا هم بروند.»

دیدگاه‌ها