کد خبر : 1644442 | 28 مهر 1398 ساعت 18:00 | 24.8K بازدید | 0 دیدگاه

گل‌های شاگردان خطیبی ماندگار نبود؛

ماشین‌سازی 2- فولاد 3؛ بازگشت با والی

شاگردان نکونام دو بار گل‌های خورده برابر ماشین‌سازی را جبران کردند و در نهایت به برتری ارزشمندی در تبریز رسیدند.

ماشین‌سازی 2- فولاد 3؛ بازگشت با والی

به گزارش "ورزش سه"، ماشین‌سازی بعد از یک برد پُر گل خانگی در هفته پنجم برابر شاهین شهرداری و یک تساوی ارزشمند در قائم‌شهر مقابل نساجی، امروز با روحیه خوبی مقابل فولاد خوزستان قرار گرفت و در دقیقه 15 با گلزنی احمدرضا زنده‌روح از روی نقطه پنالتی پیش افتاد ولی پس از آن ایوب والی کار را به تساوی کشید تا شادی تبریزی‌ها دوام نداشته باشد.


در ادامه ماشین‌سازی روی حرکت زیبای نریمان‌جهان گل دوم را زد ولی باز هم دروازه خود را توسط عبدالله‌زاده باز شده دید و در لحظات پایانی نیمه اول هم با دبل ایوب والی سومین گل را دریافت کرد؛ شاگردان خطیبی در نیمه دوم نتوانستند کار را به تساوی بکشند تا فولاد به سومین برد در چهار مسابقه اخیرش برسد و به جمع تیم‌های بالای جدول اضافه شود.

 


هفته هفتم لیگ برتر؛ یکشنبه: 98/07/28 ؛ ساعت: 16
استادیوم: بنیان دیزل تبریز؛ تماشاگر: 80 نفر
داور: بیژن حیدری/ کمک‌ها: سعید قاسمی و مهدی الوندی؛ داور چهارم: سید یعقوب حجتی؛ کمک داوران پشت دروازه: سعاد وفاپیشه و علی ابراهیمی/ ناظر داوری: علی‌نقی مصطفی‌نژاد.

 

 

 

اخطار

 

عزیز معبودی (33)-سامان نریمان‌جهان(44)- علی آل‌کثیر(46)  از ماشین‌سازی


فرزاد جعفری(32)- وحید حیدریه(43)- لوسیانو پریرا(48)  از فولاد

 

 


ماشین‌سازی تبریز


علیرضا حیدری
ادواردو دوسانتوس
شاهین توکلی
فردین عابدینی(46- مسیح زاهدی)
عزیز معبودی
شاهین ثاقبی(69- قائم اسلامی‌خواه)
احمدرضا زنده‌روح
محمد قادری(66- جفرسون دخسوس)
بابک مرادی
سامان نریمان‌جهان
علی آل‌کثیر
سرمربی: رسول خطیبی

 

1444615

 


فولاد خوزستان


شهاب گردان
ایوب والی
موسی کولی‌بالی
فرزاد جعفری
وحید حیدریه
احمد عبدالله‌زاده
سینا مریدی(75- وحید نامداری)
محمد آبشک
محمد قاسمی‌نژاد(82- صابر حردانی)
حسن بیت‌سعید(90- میثم دورقی)
لوسیانو پریرا
سرمربی: جواد نکونام

 

1444616

 

 

 

شرح گل


ماشین‌سازی 1 - فولاد صفر (دقیقه 15: احمدرضا زنده‌روح): پنالتی اعلام شده به سود ماشین‌سازی را احمدرضا زنده‌روح برخلاف جهت شهاب گردان که به سمت راست دروازه شیرجه زده بود، با شوت زمینی تبدیل به گل کرد.

 

1444619


 

ماشین‌سازی 1 - فولاد 1 (دقیقه 17: ایوب والی): ارسال بلند محمد آبشک از سمت چپ میانه زمین را موسی کولی‌بالی با ضربه سر و پاس عالی به ایوب والی رساند تا این مدافع پیشتاخته با شوت سرضرب و روی پا که با دفع ناقص حیدری همراه شد، گل تساوی فولاد را بزند و تنها پس از دو دقیقه نتیجه را برابر کند.

 

ماشین‌سازی 2 - فولاد 1 (دقیقه 27: سامان نریمان‌جهان): نریمان‌جهان از زمین خودی صاحب توپ شد، با فرار از بین فرزاد جعفری و احمد عبدالله‌زاده تا پشت محوطه جریمه فولاد پیش رفت و در نهایت با شوت نوک پای فنی ناگهانی به گوشه دروازه فولاد، گل دوم ماشین‌سازی را به ثمر رساند.

 

ماشین‌سازی 2 - فولاد 2 (دقیقه 35: احمد عبدالله‌زاده): ارسال پای چپ وحید حیدریه از روی ضربه ایستگاهی کنار زمین به مقابل تیرک اول بعد از برخورد به کمر عبدالله‌زاده تبدیل به گل مساوی فولاد برابر ماشین‌سازی شد.

 

ماشین‌سازی ۲ - فولاد ۳ (دقیقه 45: ایوب والی): سانتر حیدریه از سمت چپ زمین و دفع ناقص مدافعان ماشین‌سازی به ایوب والی رسید که سر توپ و شوت زمینی زیبای این بازیکن از قوس محوطه جریمه گل سوم فولاد را به همراه داشت.

 

 

1444622

 

 

لحظات حساس

 

دقیقه 4: اشتباه خط دفاعی فولاد فرصت خوبی نصیب بازیکنان ماشین‌سازی کرد که شوت پشت محوطه زمینی نریمان‌جهان بعد از برخورد به ایوب والی دراختیار گردان قرار گرفت.

دقیقه 8: شوت کم دقت روی پای قاسمی‌نژاد را حیدری در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه 10: علی آل‌کثیر در جناح چپ زمین با دریبل استثنایی توپ را از بین پاهای کولی‌بالی رد کرد و پاس در عرض داد که نریمان‌جهان با رد شدن از روی توپ موقعیت خوبی برای قادری به وجود آورد، اما شوت او با اختلاف کمی از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت تا حرکت عالی بازیکنان ماشین‌سازی تبدیل به گل نشود.
دقیقه 11: نفوذ فرزاد جعفری از سمت راست زمین و پاس در عرض او را مدافعان ماشین‌سازی راهی کرنر کردند.

دقیقه 14: بی‌احتیاطی و خطای کولی‌بالی روی سامان نریمان‌جهان منجر به اعلام پنالتی به سود ماشین‌سازی شد.
دقیقه 20: پاس در عمق بیت‌سعید روی اشتباه مدافعان ماشین‌سازی به شیمبا رسید که شوت پای چپ او را حیدری به خوبی در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 22: شوت روی پای کم قدرت از عابدینی در اختیار گردان قرار گرفت.

دقیقه 86: شوت راه دور نریمان‌جهان به سمت دروازه فولاد خطرساز نشد و در دستان گردان جای گرفت.

دقیقه 90: شوت کم دقت شیمبا با فاصله زیادی از روی دروازه ماشین‌سازی راهی اوت شد.

دقیقه 1+90: توپ ارسالی از جناح چپ زمین و ضربه آکروباتیک بابک مرادی از بالای دروازه فولاد به بیرون رفت.
دقیقه 3+90: شوت محکم زنده‌روح از میانه زمین با فاصله کمی از روی دروازه فولاد عبور کرد.

دقیقه 4+90: ضربه پشت سر آل‌‌کثیر روی ارسال زاهدی به شکل خطرناکی از بالای دروازه فولاد به اوت رفت.

 

 

1444628

 

بهترین بازیکن

 


ایوب والی، مدافع میانی فولاد نمایشی فراتر از انتظار در تبریز داشت و در نقش یک مهاجم نوک ظاهر شد؛ کاپیتان فولاد دو دقیقه پس از گل اول ماشین‌سازی، با شوت سرضرب دروازه این تیم را باز کرد و در لحظات پایانی نیمه نخست با یک سرتوپ دیدنی و شوت پای چپ دقیق گل سوم فولاد را به ثمر رساند تا عامل برتری تیمش در تبریز شود؛ او در نیمه دوم نیز با ایستادگی مقابل ارسال‌ها و حملات ماشین‌سازان اجازه نداد تیمش گل تساوی را دریافت کند تا ستاره زمین لقب بگیرد.

 

 

اتفاق ویژه


ماشین‌سازی دو بار در این مسابقه پیش افتاد و می‌توانست به دومین برد پیاپی خانگی برسد و به جمع تیم‌های بالای جدول برسد، اما فرصت‌سوزی و ناکامی آنها در حفظ دو گل، موجب شد تا فولاد 3 گل در این مسابقه بزند و دست پُر به اهواز برگردد.

 



در حاشیه


* حامد لک، دروازه‌بان باتجربه ماشین‌سازی مهم‌ترین غایب این مسابقه است که به دلیل محرومیت نمی‌تواند برابر تیم سابق خود به میدان برود.
* رسول خطیبی، سرمربی ماشین‌سازی بخاطر اخراج در دیدار جام حذفی مقابل پرسپولیس، امروز برابر فولاد نمی‌تواند روی نیمکت تیمش بنشیند.

* کمتر از 100 تماشاگر این مسابقه را از نزدیک تماشا می‌کنند.
* تنها یک هوادار فولاد خوزستان در ورزشگاه بنیان دیزل حضور دارد که سه پرچم همراه خود آورده و روی سکوها نصب کرده است.

دیدگاه‌ها