کد خبر : 1644560 | 28 مهر 1398 ساعت 20:45 | 71.6K بازدید | 0 دیدگاه

گزارشگر خاطی را از گزارش محروم می کنیم

منصوریان: آنقدر از شوت کی‌روش تعریف شد که پر پرنده‌ها ریخت

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن با حمایت از بازیکنان با تجربه خود می گوید که استفاده از بنزین سبز ادامه دارد.

منصوریان: آنقدر از شوت کی‌روش تعریف شد که پر پرنده‌ها ریخت

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن بعد از شکست در جام حذفی، با دیدار با شهرخودرو به لیگ باز می گردد. سرمربی ذوبی ها پیش از این دیدار در جمع خبرنگاران و در نشست خبری گفت: بازی بسیار سختی خواهیم داشت زیرا مصاف من با یحیی همیشه سخت و نفس گیر است. ما میزبان هستیم و هفته قبل نیز عملکرد خوبی نداشتیم اما هم قسم شدیم تا در مسیر لیگ، عملکرد خوبی داشته باشیم. در هفت هفته اول، 5 قرعه سخت داشتیم و همین اتفاق برگشت به مراتب سخت تر خواهد بود و ما بعد از تراکتور، استقلال، سپاهان و پدیده و فشردگی مسابقات در بعضی روزها باید مواظبت می کردیم و لیگ از این هفته دوباره برای ما شروع می شود. بازی سختی با یک تیم خوب، شهر خودرو داریم که هزینه خوبی انجام داده است. سال گذشته نیز دیدیم که به عنوان یک میزبان نهایت استفاده را از استادیوم خود می برد. نزدیک به 25 هزار جمعیت اینجا حضور خواهند داشت و تلاش می کنیم به امید خدا از اتفاقات هفته گذشته یک نقطه عطف بسازیم و یک روند رو به جلو و خوب را داشته باشیم.

 

او در پاسخ به این سوال که برای برد چه تمهیداتی در نظر گرفته اید، تصریح کرد: امکان پیروزی و امکان اشتباه نکردن، وجود نخواهد داشت. شما نمی توانید به تماشاگرانی که 180 نفر لیدر هستند و نسبت به جمعیت رقیب که کل اصفهان را پوشش می دهد، مقایسه کنید. ما در دربی تفاوت جمعیت را دیدیم. یک زمان ما 7-8 هزار تماشاگر داشتیم اما ما بالای 500 نفر ندیدیم و تعداد زیادی از آنها نیز لیدر هستند. قطعیت در مربی گری وجود ندارد و نمی توانید بگویید فردا یحیی را شکست خواهم داد. زیبایی فوتبال به غیر قابل پیش بینی بودن است؛ اما قول  می دهیم با تمام وجود بجنگیم و با نظم فوتبال بازی کنیم. به بازیکنان گفتم که ما وظیفه داریم که ابتدا برای هویت خودمان بجنگیم و سپس برای لوگوی باشگاهی که 50 سال باشگاه بوده است، باید بجنگیم. من 7-8 عزیز را همیشه در کنار محل تمرین می بینم. خاطرات آنها برای من قابل احترام است و این هفته نیز آنها را بعد از باخت ندیدم و به آنها پیام دادم. هواداران ما در این ها خلاصه می شود و دوست دارم دوباره آنها را ببینم. درک خوبی از فوتبال ذوب آهن دارند و به احترام این عزیزان و کارگران ذوب آهن که چشمشان به ساق پای بازیکنان است و ما از حاصل دسترنج آنها استفاده می کنیم، به میدان می رویم. به عنوان مهمان یک مرتبه نزد کارگران رفتم و به آقای یزدی زاده گفتم که می خواهم یک روز مانند آنها لباس کارگری بر تن کنم و به پای کوره بروم از صبح تا ببینم فضا چگونه است زیرا زندگی من همراه با مشقت و ریاضت بوده و برای کار سخت آماده هستم. همه سعی و تلاش خود را می کنیم تا فردا سربلند باشیم زیرا در این سربلندی منافع ما، بازیکنان و مدیریت تامین می شود. ما هفته قبل خوب نبودیم اما تا قبل از آن خوب و چشم نواز فوتبال بازی می کردیم و باید این موضوع تبدیل به 3 امتیاز شود تا خستگی از تن همه در برود و بچه ها لذت ببرند. تیم گل محمدی را می شناسیم. آنالیز من و ایشان نسبت به هم خیلی راحت است. فردا دوباره بنزین سبز راهی میدان خواهد شد و با پتانسیلی که راهی میدان می کنیم و حتما باید بالای 10 کیلومتر میانگین بدوند، تلاش می کنیم تا برنده باشیم.


او در واکنش به این موضوع که آیا باز هم از جوانان با وجود سختی ها استفاده می کنید، تصریح کرد: قطع به یقین همینطور است. حاصل دسترنج سال گذشته ما یک جوان به اسم حمید ملکی بود. امسال نیز مصطفی آقاجانی اضافه شده که استاندارد بدنی و ضربه به توپ او خیلی خوب است. او فردا نیز در ترکیب است و اگر چند بازی آینده را بگذارند، یکی از چند چپ پای فوتبال ایران در تیم ما است. جوانان همیشه برای ما تیر خلاص هستند؛ بی ادعا با تمام وجود می جنگند و سعی می کنند با همه وجود بازی کنند. در کنار اینها ما میکس پیشکسوتان را داریم که بزرگ آنها قاسم حدادی فر است که خیلی برای تیم زحمت می کشد، به او افتخار می کنم و بازی گذشته در میان 3 بازیکنی بود که بیشترین دوندگی را داشتند. ما کنار او خلعتبری را داریم که این دو برای ما کاپیتانی می کنند. من مربی و کاپیتان استقلال بودم و معنای این دو را می دانم. از بنزین سبز چشم پوشی نمی کنم چون برای آنها زحمت کشیدیم.


منصوریان در ادامه درباره غایبان این تیم، بیان کرد: محروم کارت نداریم و به لطف خدا نیز مصدوم نداریم. مهران درخشان مهر مصدوم بود که او برگشت. هادی محمدی نیز سرماخوردگی شدید داشت که او نیز بازگشت. بوحمدان نیز هفته قبل با وجود احتیاج ما حفظ شد و فردا در دسترس است.


یکی از خبرنگاران حاضر در نشست با اشاره به واکنش خوب شنبه شب بوفون در ترکیب یوونتوس از منصوریان سوال کرد که آیا پیشکسوتان و بازیکنان با تجربه ذوب آهن اثر گذاری لازم را دارند، گفت: باشگاه یوونتوس به بوفون لطف کرد و او را برگرداند و اگر در کشور ما بود، بوفون به یوونتوس باز نمی گشت. او در حالتی رفت و یک عملی را انجام داد و منزوی برگشت و به او لطف کردند و در ترکیب قرار گرفت. از او تاثیری در بازی دیشب ندیدم و به نظرم‌ قیاس شما مع الفارغ است و تنها یک چیزی می گویید که گفته باشید. من درباره قاسم حدادی فر صحبت کنم. بوفون را با چه کسی مقایسه کردید؟


وی در ادامه عنوان کرد: نمی توانید درباره عابدزاده و انگیزه او صحبت کنید. افتخار همبازی بودن و کنار او بازی کردن را داشتم. چند روز قبل با آقا رسول این خاطرات را بازی می کردیم. او یک چیزی ماورای فکر ما است. جز بهزاد غلامپور هیچکس تاب تمرین با او را نداشت. این 2 در کنار یکدیگر تمرین می کردند و سپس جداگانه به تمرین مشغول می شدند. این شد که 13-14 سال تنها دروازه بانی بود که صبح تا شب تولید انرژی می کرد. درباره دروازه بان ها به شما حق می دهم و سعی کردم ریسک بازی قبل را بر عهده بگیرم تا باقر صادقی برگردد اما ما حذف شدیم. دروازه بان های ما خیال جمع دارند و ما به آنها اعتماد به نفس می دهیم. نیم نگاهی به معراج داریم زیرا او در مسیر بیرانوند است که من او را چهره کردم و بعد از حضور در نفت و تیم امید، شخصا او را به تیم ملی بزرگسالان تحویل دادم. دروازه بان باید اعتماد به نفس داشته باشد و ما باید اعتبار باشگاه را در نظر بگیریم. مسیر باشگاه با هر بازیکنی باید رو به جلو برود. شاید شما آستانه را نداشته باشید تا استوار جلو بروید و باشگاه آسیب ببیند. باقر و یوسف دروازه بان های بسیار خوبی هستند و سرمایه ذوب آهن یعنی معراج اسماعیلی در تیم حضور دارد. با اعضای هیات مدیره و مدیرعامل صحبت کردم و اگر او را جا بیندازیم، یک بیرانوند و مظاهری در راه است. البته آستانه تحمل لازم است و ما به بنزین سبز عادت داریم. باشگاه نیز باید صبوری داشته باشد و البته آنها می خواهند هزینه نکنند. هواداران نیز باید بدانند که این بچه کوچک است و هنوز جان نگرفته است. او قرارداد 5 ساله دارد و می تواند یک سرمایه گران باشد.


وی در پایان صحبت های خود تصریح کرد: سهم ما با شما برابر است زیرا شما تیم ما و سپاهان را حمایت می کنید. در بازی قبل یک اتفاق خوب رخ داد. من برنامه های ورزشی اصفهان را نگاه نمی کنم زیرا ما یک مسیری را طی می کنیم و نمی توانیم با مسائل مبارزه کنیم اما می توانیم با بی ادبی برخورد کنیم. گزارشگر بازی قبلی ما هم به باشگاه توهین کرد و هم صادقی را به تمسخر گرفت. شاید او از اسب افتاده باشد اما از اصل نیفتاده است. او تنها گل بد خورده است و هیچگاه دروازه بان برای گل خوردن به زمین نمی رود. او از واژه "چالش مانکن" برای دروازه بان ما استفاده کرد و کل گزارش خود را همراه ویدئو و شکایت رسمی به رئیس صدا و سیما ارسال کردم و گفتم به او شانس ندهند. از صدا و سیما خواهش کردم که در حوزه اصفهان بازنگری شود. کارشناسی بعد از بازی را دیدم و باید بگویم بعضی از دوستان نان باشگاه را می خورند و مسیر دیگری می روند. آدمی که سال گذشته به من گفت شانس بدهید کنار تیم باشم، هفته گذشته کارشناس بود و تیم ما را در چالش قرار داد و جانشین مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و رئیس سازمان فوتبال نظر داد. گذشته را فراموش نکردن و امانت داری موضوع مهمی است. گزارشگر بازی نیز بی ادبی کرد و او نیز شانس گزارشگری نخواهد داشت. به تمسخر گرفتن تیم ها کار درستی نیست. من دیدم که بعد از برد سپاهان برابر پرسپولیس که با دو گل زیبا همراه بود، با احترام به امیر قلعه نویی دوست صمیمی من که در تیم سپاهان حضور دارد، در صدا و سیما تعریف هایی از شوت کی روش شد که "پر پرنده ها ریخت" و به فضای هواداران پرسپولیس و استقلال توهین شد و به باشگاه توهین صورت گرفت. من این برنامه را نگاه نمی کردم زیرا به اندازه کافی شبکه سه و ورزش برنامه دارند و ما اینقدری کار داریم که انجام دهیم اما این بازی را نگاه کردم و نمی دانم بازی های قبل چگونه بوده است. به همین دلیل از مدیر کل صدا و سیما و مدیر استان ها خواهش کردم که بازنگری کنند. می دانیم که هواداران سپاهان 90 به 10 نسبت به ما هستند اما برای اینکه روی این موج سوار شوند، نباید توهین و بی ادبی صورت گیرد. پیام من را به این افراد برسانید و در نظام جمهوری اسلامی ایران با توجه به حساسیت زیاد روی صدا و سیما، دوستان به خواب رفتند و فراموش کردند که در استان اصفهان چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

دیدگاه‌ها