کد خبر : 1644638 | 29 مهر 1398 ساعت 11:33 | 62K بازدید | 0 دیدگاه

توصیف رییس فدراسیون از سرمربی پرسپولیس

گابریل کالدرون شبیه گرت بیل در زمین گلف (تصاویر)

سرمربی یک تیم پرطرفدار بودن به شرطی هیجان انگیز و آرمانی است که از جدال روز قبلش پیروز از زمین خارج شده باشید.

گابریل کالدرون شبیه گرت بیل در زمین گلف (تصاویر)

به گزارش "ورزش سه"، گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس که آرام آرام با جذابیت ها و جغرافیای تهران آشنا می شود، روی تپه های چمن مجموعه انقلاب تجربه جدیدی را پشت سر گذاشت. کالدرون آرژانتینی است و شاید چندان میانه ای با گلف نداشته باشد اما او به دعوت حمید عزیزی رییس فدراسیون گلف راهی زمین گلف مجموعه انقلاب شد تا آنجا لحظاتی را به این ورزش مفرح بپردازد.


گلف رشته‌ای است که غالب مردم آن را به عنوان یک ورزش مفرح و در عین حال لاکچری می‌شناسند اما رییس فدراسیون اعتقادی دیگر دارد و با اعلام اعداد و ارقامی از حضور 3 میلیونی مردم کانادا و همچنین 40 میلیونی مردم آمریکا در این رشته، از آن به عنوان یک ورزش ارزان و در عین حال در دسترس یاد می‌کند که فدراسیون ایران نیز اقدامات ویژه‌ای برای عرضه آن به آحاد مردم ترتیب داده است.


عزیزی درباره حضور گابریل کالدرون در زمین مجموعه انقلاب این‌چنین توضیح داد: هفته قبل بود؛ درست روز بعد از بازی با شهرخودرو که با شکست پرسپولیس همراه بود. کالدرون از طرف یکی از دوستان مشترک برای انجام بازی گلف اعلام آمادگی کرده بود و ما طبق برنامه ماهانه که اول هر ماه میلادی پذیرای دیپلمات‌ها هستیم از ایشان هم دعوت کردیم. سفرای کشورهای مختلف هم در این زمین حضور داشتند که از جمله آن می‌توانیم به سفیر آرژانتین اشاره کنیم.

 

1444813

 

حضور کالدرون دقیقا ساعاتی بعد از تحمل سومین شکست در فصل جاری، آن هم مقابل سومین حریف مدعی جام شاید یک اتفاق ویژه و عجیب محسوب شود اما عزیزی اعتقاد دارد همین حضور باعث شده تا سرمربی آرژانتینی سرخپوشان با تمرکز بالاتری تمرینات تیمش پیش از دیدار هفته بعد را دنبال کند: مسلما برد روز گذشته برابر پیکان حاصل تمرکز و دور شدن کالدرون از استرس بوده که در رشته گلف میسر می‌شود. ما این برنامه را دقیقا بعد از بازی با شهرخودرو داشتیم اما با توجه به اینکه شاید انتشار تصاویر آن بعد از شکست باعث حواشی شود، از انتشار آنها خودداری کردیم. مطمئنا اما این تمرین کمک زیادی به ایشان کرده تا از استرس و فشار خارج شود.


آرژانتین گلف باز مطرحی در سطح جهانی ندارد و شاید مطرح‌ترین آنها آنجل کابررا باشد که در سطح BGA TOUR فعالیت دارد. سرچ درباره ورزش گلف در آرژانتین بیشتر به سمت یک داستان از روبرت دوونسنزو می‌رود که پاداش قهرمانی خود را در پارکنیگ به زنی می‌دهد که مدعی بیماری لاعلاج فرزندش شده بود اما بعدا مشخص می‌شود که این یک شیادی بوده اما روبرت بابت اینکه فرزندش بیماری سرطان نداشته بیشتر خوشحال شده است و اعتنایی به از دست دادن پاداش قهرمانی‌اش نمی‌کند. اکنون کالدرون که روزهای سختی را در فوتبال ایران تجربه می‌کند و قهرمان سه دوره اخیر لیگ را با نمایشی دور از انتظار و پرتنش تا به اینجا هدایت کرده، با حضور در زمین گلف مجموعه انقلاب به دنبال عبور از اتفاقات و استرس‌های ناشی از هجمه میلیون‌ها هوادار این تیم است که بزرگترین انتقادشان به گل نشدن توپ‌های این تیم برخلاف ادعای سرمربی‌اش برای شکل دهی تیمی تهاجمی است.

 

1444811


کالدرون اما با ادعای حمید عزیزی در رشته گلف در هندی‌کپ سه قرار دارد؛ جایی که قادر است از میانگین ضربه در زمین گلف با آمار مناسب 75 خارج شود و نکته ویژه دیگر او تمرکز بالای اعصاب و عضله‌ی اوست که به اصطلاح از آن به عنوان سویینگ ضربه زدن یاد می‌کنند که سرمربی آرژانتینی پرسپولیس از آن کاملا سربلند خارج شد.


رییس فدراسیون در میان توضیحاتش درباره کالدرون به مقایسه جالبی می‌پردازد و سرمربی پرسپولیس را با گرت بیل، ستاره ولزی رئال مادرید مقایسه می‌کند. بازیکن رئال مادرید که در ابتدای فصل با حضور زیدان جای خود را در جمع کهکشانی‌ها تنگ می‌دید و هر روز شایعه مربوط به حضورش در لیست خروج و مازاد شنیده می‌شد و او در اظهاراتی جنجالی در رختکن تیم مدعی شده بود اینجا (رئال مادرید) خواهد ماند و اگر مورد توجه قرار نگیرد به بازی گلف به عنوان سرگرمی مورد علاقه‌اش خواهد پرداخت. ستاره ولزی اما در همان مقطع به ستاره تیم زیدان تبدیل شده بود و توانست نمایش درخشانی در گلزنی برای رئال داشته باشد، بازیکنی که هم زمان دعوت فدراسیون گلف این کشور برای کاپیتانی تیم گلف را هم پذیرفته بود! برای کالدرون تحت فشار هم شاید همین مسیر پیش می‌رود و سرمربی آرژانتینی بعد از شکست مقابل سه مدعی، برای عبور از این هجمه‌ها بهترین اتفاق را دوری از این جریان و حضور در زمین گلف برای دستیابی به تمرکز بیشتر و دوری از استرس می‌داند.

 

1444810


آیا کالدرون در جریان این بازی کری‌های مرسوم را هم داشت: نه، البته او کم انگلیسی بلد است. وقتی مکالمه طولانی یا تند انجام می‌شد دیگر او را نداشتیم! (خنده). اما او هم مسلما کری می‌خواند خصوصا با سفیر کشورش.


اینکه رییس فدراسیون گلف از سرمربی پرسپولیس دعوت کرده شائبه رنگی بودن این فدراسیون را هم پررنگ می‌کند که عزیزی در این باره توضیح می‌دهد: نه، نه اصلا این طور نیست. همان طور که گفتم ایشان از طرف یکی از دوستان مشترک برای این حضور مهیا شدند. ما همه ورزشی هستیم و به هرحال جالب هم است که کری‌هایی هم داشته باشیم. قدم آقای استراماچونی روی چشم ما. مطمئنا از حضور ایشان هم استقبال می‌کنیم و اگر بلد باشند که رقابت می‌کنیم و اگر نه هم اینجا یاد می‌گیرند ولی اینکه کالدرون اینجا حضور داشتند ربطی به رنگی بودن ماجرا ندارد.

 

1444809

 

1444807

دیدگاه‌ها