کد خبر : 1644680 | 29 مهر 1398 ساعت 18:10 | 34.6K بازدید | 0 دیدگاه

با دو پاس گل از پدیده بوشهری

گل گهر صفر - سپاهان 2؛ صدر جدول رو پس بده!

تیم فوتبال سپاهان با دو گل مقابل میزبان خود گل گهر سیرجان پیروز شد تا صدرنشینی تراکتور که پیروزی ارزشمندی در قائمشهر کسب کرده بود، بیشتر از چند دقیقه طول نکشد.

گل گهر صفر - سپاهان 2؛ صدر جدول رو پس بده!

به گزارش "ورزش سه"، اولین حضور مجید جلالی روی نیمکت گل گهر سیرجان سبب شده بود تا امیدواری بسیاری نزد هواداران این تیم برای متوقف کردن صدرنشین شکل بگیرد ولی شاگردان امیر قلعه نویی که این فصل فقط به قهرمانی می اندیشند، با ارائه یک بازی هوشمندانه 2 گل به حریفشان زدند تا سه امتیاز دیگر را به حسابشان واریز کنند. سپاهان در این دیدار دو بار با پاس گل های محمد محبی به گل رسید که یکی در دقیقه 27 با ضربه سجاد شهباززاده به گل تبدیل شد و دیگری در ثانیه های پایانی بازی با ضربه علی قربانی که به عنوان یار جایگزین وارد زمین شده بود. با این پیروزی سپاهان 3 امتیاز دیگر به حساب خود واریز کرد تا 17 امتیازی شود. تراکتور چند دقیقه قبل از اتمام بازی سپاهان موفق شده بود با کسب پیروزی چهار بر صفر مقابل نساجی قائمشهر به صدر جدول رده بندی برسد ولی برد شاگردان امیر قلعه نویی باعث شد تا بار دیگر صدر جدول به رنگ زرد درآید.


داور: جواد رحیم زاده
کمک ها: علی میرزابیگی- جلیل شعرانی
کمک داوران اضافی: سید علی میرغفاری- محمد حسین ترابیان
داور چهارم: محمد علی رضایی
ناظر داوری: نادر جعفری


ترکیب گل گهر

 

میلاد فراهانی، علیرضا ابراهیمی، عبدالله حسینی، یوسف وکیا، محسن طرحانی، امین پورعلی، مهرداد عبدی ( 81 پیمان نامور)، محمد زینالی ( 65 مهرداد بایرامی)، علی قربانخانی ( 65 -مهدی زبیدی)، سجاد آشوری و بهنام برزای.
سرمربی: مجید جلالی

 

1444976

 

ترکیب سپاهان

 

پیام نیازمند، سعید آقایی، عزت الله پورقاز، گئورگی ولسیانی، مرتضی منصوری، مهدی کیانی، امید نورافکن ( 85 محمدرضا مهدی زاده)، محمد محبی، محمدرضا حسینی (81 علی قربانی) ، سجاد شهباززاده، کی‌روش استنلی.
سرمربی: امیر قلعه نویی

 

1444977

 

اخطار

مهدی کیانی (15) محمد محبی (89) سپاهان

مهرداد عبدی (29) محسن طرحانی (47) گل گهر

 

اخراج

محسن طرحانی (93) گل گهر

 

شرح بازی

 

در این نیمه همان طور که پیش بینی می شد، شاگردان امیر قلعه نویی برای گرفتن هر سه امتیاز وارد زمین شده بودند و به این مهم هم در پایان 45 دقیقه اول دست یافتند. سپاهان طی نیمه اول بیشتر به طراحی حملات از سمت راست خط هجومی اش دل بسته بود که با حضور مرتضی منصوری و محمدرضا حسینی شرایط خوبی دارد. از این نقطه ارسال زیادی روی دروازه گل گهری ها انجام شد که یکی از آنها با پاس رو به عقب محبی و ضربه شهباززاده به گل برتری طلایی پوشان در نیمه اول بدل گشت.


در نیمه دوم شاگردان مجید جلالی برای اینکه به گل تساوی برسند، تلاش بیشتری داشتند و برای این هدف سرمربی تیم دو تعویض هم‌زمان انجام داد. جریان بازی در نیمه دوم عوض شد و مالکیت تیم گل گهر بیشتر شد ولی آنها نمی توانستند موقعیت های خوبی ایجاد کنند. البته آنها یک موقعیت خوب در اواسط نیمه دوم داشتند که منجر به سرنگونی مهاجمشان شد ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت. در اواخر بازی و در شرایطی که گل گهر سراپا حمله شده بود، این تیم سپاهان بود که روی یک ضدحمله سریع در دقیقه 3+90 به گل دوم دست پیدا کرد تا یک پیروزی شیرین به دست بیاورد و علیرغم پیروزی پر گل تراکتور بار دیگر صدرجدول را بازپس بگیرد.

 

 شرح گل


سپاهان - گل گهر (1-0): در دقیقه 27، ارسال محمدرضا حسینی از سمت راست خط هجومی سپاهان، روی تیرک دوم به محبی رسید. این بازیکن جوان در ادامه توپ را با سر در عرض فرستاد تا سجاد شهباززاده با یک ضربه سر ضرب که با پای چپ زده شد، دروازه میلاد فراهانی را باز کند.

 

سپاهان - گل گهر (2-0): در شرایطی که گل گهر سراپا حمله شده بود، یک ضدحمله سریع از سوی بازیکنان سپاهان محمد محبی را صاحب توپ کرد و این بازیکن پس از اینکه چند متری را پا به توپ حرکت کرد، یک پاس رو به جلو ارسال کرد تا علی قربانی که به عنوان یار جانشین وارد زمین شده بود در دقیقه سوم وقت های تلف شده گل دوم را برای تیمش ثبت کند.

 

دقایق حساس

 

دقیقه 10: ارسال سپاهان روی یک ضربه ایستگاهی از سمت راست خط دفاعی گل گهر پس از چند رفت و برگشت به میلاد فراهانی رسید.

دقیقه 14: شوت مهرداد عبدی ناگهانی از پشت محوطه جریمه زده شد ولی نیازمند توپ را به خوبی بازگشت داد.

دقیقه 17: ارسال عاشوری در محوطه شش قدم با دخالت بازیکن سیرجان موقعیت خطرناکی را ایجاد کرد که البته ضربه بازیکن گل گهر بی دقت بود و از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 19: نفوذ سید محمدرضا حسینی می رفت که اولین گل سپاهانی ها را رقم بزند ولی پس از دخالت نصفه و نیمه کی روش، روی خط میلاد فراهانی توپ را به آغوش کشید.

دقیقه 25: شوت سعید آقایی با فاصله اندک از بالای دروازه راهی اوت شد.

 

1444973

دقیقه 35: ارسال تند و تیز محمد رضا حسینی با خروج به موقع میلاد فراهانی در اختیار گلر سیرجانی ها قرار گرفت.

دقیقه 40: ارسال حسینی بار دیگر روی دروازه گل گهر خطرساز شد و در شرایطی که فاصله ای تا ثبت گل دوم بازی نداشتیم، مدافعین آبی پوش گل گهر زودتر از مهاجمین سپاهان عمل کردند و توپ را برگشت دادند.

دقیقه  45: تیم فوتبال گل گهر روی یک حرکت تیمی در دقایق پایانی نیمه اول صاحب فرصت گلزنی شد ولی در شرایطی که بازیکنان این تیم تعلل زیادی در زدن ضربه نهایی داشتند، شوت برزای با فاصله از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 62: ضربه محکم پورعلی از پشت محوطه جریمه خطرناک بود ولی در میانه راه به مدافعین سپاهان برخورد کرد.

دقیقه 63: خطایی مشکوک در محوطه جریمه سپاهان رخ داد ولی داور مسابقه از این صحنه عبور کرد و دستور ادامه بازی را داد. در ضدحمله سپاهانی ها شانس ثبت گل دوم را داشتند ولی این توپ با خروج فراهانی به جایی نرسید.

دقیقه 66: ضربه برزای با اختلاف از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 72: ضربه سر عزت پورقاز با اختلاف بسیار کم و به شکلی کاملا خطرناک از بالای دروازه راهی اوت شد. محمدرضا حسینی بار دیگر ارسال کننده و فراهم کننده این موقعیت خطرناک بود.

دقیقه 74: ارسال نورافکن از پشت محوطه جریمه روی تیرک دوم به استنلی رسید. ضربه این بازیکن خطرناک بود ولی به گل دوم طلایی پوش ها تبدیل نشد.

دقیقه 77: ارسال بلند یوسف وکیا با ضربه سر مهاجم گل گهر با فاصله زیادی از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 83: ضربه سر علیرضا ابراهیمی پیش تاخته در موقعیت خوبی زده شد ولی کم دقت بود تا گل گهری از این فرصت استفاده نکنند.

دقیقه 90: تیم فوتبال گل گهر در موقعیتی بسیار خوب، چسبیده به محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شده است.

دقیقه 1+90: ضربه ایستگاهی گل گهر پس از برخورد به پای مدافعین برگشت داده شد.

 

اتفاق ویژه


سپاهان در این مسابقه بار دیگر موفق به کسب پیروزی شد ولی نکته جالب توجه ثبت کلین شیت هفتم بود که نیازمند را هفته به هفته به شکستن رکورد حسینی در لیگ نوزدهم نزدیکتر می کند.

 

بهترین بازیکن


محمد محبی که در ترکیب تیم ملی مقابل بحرین بازی کرده بود، بازگشتی خوب به ترکیب سپاهان داشت و موفق شد روی هر دو گل طلایی پوشان اثرگذار باشد.

 

 

حاشیه

 

* عده کمی از هواداران سپاهان در ورزشگاه امام علی سیرجان حاضرند و در حال تشویق شاگردان امیر قلعه نویی هستند.

* مجید جلالی در این مسابقه برای اولین مرتبه روی نیمکت تیم گل گهر نشسته است.

* ولادیمیر کومان هافبک کروات مجارستانی سپاهان به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده تا بار دیگر امیر قلعه نویی از سجاد شهباززاده در بخش میانی میدان استفاده کند.

* هواداران سیرجانی علیرغم اینکه تیمشان در حال ثبت اولین شکست با مجید جلالی است، در حال تشویق مربی خود هستند.

*صحنه مشکوک در محوطه جریمه سپاهان که داور اعتقادی به خطای پنالتی برای گل گهر نداشت.

 

دیدگاه‌ها