کد خبر : 1644888 | 30 مهر 1398 ساعت 11:00 | 50.5K بازدید | 0 دیدگاه

هشت کابوس علیه رویای مهاجم برزیلی؛

سال سیاه توپ طلا را از نیمار گرفت

نشریه فرانس فوتبال که جوایز توپ طلا را اهدا می‌کند می‌گوید علت حضور نداشتن اسم نیمار در فهرست سی نفره نامزدهای این جایزه، سال سیاهی بوده که او پشت سر گذاشته است.

سال سیاه توپ طلا را از نیمار گرفت

به گزارش "ورزش سه"، بعد از به وجود آمدن حاشیه‌های زیادی که قرار نگرفتن اسم نیمار، ستاره بزرگ برزیلی در فهرست سی نفره نامزدهای دریافت جایزه توپ طلای 2019 ایجاد کرد نشریه فرانس فوتبال، برگزارکننده این مراسم و اهدا کننده جوایز توپ طلا از تصمیم خود دفاع کرده و علت قرار ندادن نیمار در این جمع سی نفره را سال سیاهی اعلام کرد که به اعتقاد این نشریه نیمار در دوازده ماه گذشته تجربه کرده است.

 

1444232

 

نیمار که از سال 2010 هر سال در بین نامزدهای دریافت توپ طلا حضور داشته امسال برای اولین بار نامش را در این فهرست نمی‌بیند. نیمار امسال بزرگترین غایب فهرست فرانس فوتبال بود و می‌شد حدس زد که عدم حضور او واکنش‌های زیادی به دنبال خواهد داشت. این در حالی است که زمانی که نیمار تصمیم گرفت بارسلونا را ترک کرده و راهی پاریس شود تا به پاری سن ژرمن بپیوندد گفته می شد علت اصلی این تصمیم او بالا رفتن شانسش برای رسیدن به توپ طلا بوده است. عمده صاحب نظران معتقد بودند نیمار قصد دارد از زیر سایه مسی خارج شده و با درخشش تک نفره در یک تیم شانس خود را برای رسیدن به توپ طلا و پایان دادن به سلطه کامل مسی و رونالدو بر این جایزه افزایش دهد. به نظر می رسد به همین علت بود که ستاره برزیلی دوران فوق العاده حضور در بارسا را پشت سر گذاشت و با پیوستن به پاری سن ژرمن دست به ماجراجویی زد. ماجراجویی‌ای که تا این لحظه با موفقیت مورد نظر او همراه نشده است. 

 

فرانس فوتبال در پاسخ به این واکنش ها از ده ماه گذشته زندگی فوتبالی نیمار به عنوان "سال سیاه" یاد کرده و به هشت واقعه اشاره کرد تا تصمیم خود را درباره او توجیه کند.

 

23 ژانویه: شکستن استخوان کف پا

نیمار در این تاریخ در جریان پیروزی 2-0 پاری سن ژرمن مقابل استراسبورگ در یک‌هشتم نهایی جام حذفی فرانسه با خطاهای متعدد روبرو شد و استخوان کف پای او در این بازی شکست. نیمار به دلیل این مصدومیت نتوانست در یک‌هشتم نهایی چمپیونزلیگ در دیدار با یونایتد حضور داشته باشد و تا آوریل از میادین دور بود.

 

6 مارس: توهین به داور در بازی با منچستریونایتد

نیمار که در دیدار با منچستریونایتد به دلیل مصدومیت حضور نداشت بعد از پنالتی جنجالی که داور مسابقه دامیر اسکومینا اعلام کرد و باعث شد پاری سن ژرمن در این بازی شکست بخورد، به او به شدت اعتراض کرده و حتی داور مسابقه را مورد توهین قرار داد. نیمار به دلیل این توهین ها از سوی یوفا برای سه بازی اروپایی محروم شد.

 

27 آوریل: هل دادن یک هوادار

نیمار در حالی که برای دریافت مدال طلای قهرمانی جام حذفی فرانسه می‌رفت صدای هواداری را شنید که به او گفته بود باید فوتبال بازی کردن یاد بگیرد. نیمار که عصبانی شده بود این هوادار را هل داد و از سوی فدراسیون فوتبال فرانسه برای سه بازی محروم شد.

 

1445181

 

6 ژوئن: مصدومیت ساق پا و از دست دادن کوپا آمه‌ریکا

مصدومیت از ناحیه ساق پا در بازی دوستانه مقابل قطر قبل از شروع کوپا آمه‌ریکای 2019 باعث شد ستاره برزیلی نتواند تیم ملی کشورش را در این تورنمنت همراهی کند.

 

1445183

 

9 آگوست: تبرئه از اتهامات تجاوز جنسی

نیمار که به تجاوز جنسی متهم شده بود بعد از مدت ها بررسی دادگاه و مراجع قانونی از این اتهام تبرئه شد تا بتواند با تمرکز بیشتری به فوتبال بپردازد.

 

دوران نقل و انتقالات – ناکامی در انتقال به بارسلونا

در طول تابستان شایعات مربوط به انتقال نیمار به بارسلونا مهمترین اخبار ورزشی دنیا بوده و از سرخط خبرها پایین نمی‌آمد ولی در نهایت بر خلاف میل نیمار او در پاری سن ژرمن ماندگار شد. این دوره همچنان هواداران پاریسی را با نیمار بر سر مهر نیاورده و رابطه آنها را پرتنش‌تر کرده است.

 

14 سپتامبر: نمایش عصبانیت هواداران PSG علیه نیمار

نیمار که بعد از بهبود مصدومیت ساق پایش به ترکیب PSG بازگشته بود در دیدار این تیم مقابل استراسبورگ در لوشامپیونا با اعتراض هواداران روبرو شد و هر بار که صاحب توپ می‌شد کل استادیوم او را هو کرده و برایش سوت می‌زدند.

 

13 اکتبر: یک مصدومیت دیگر در بازی ملی

نیمار در جریان دیدار دوستانه تیم ملی برزیل مقابل نیجریه از ناحیه ران پا مصدوم شد. بعد از بررسی‌ها مشخص شد که او تا چهار هفته دیگر نمی‌تواند بازی کند و به این ترتیب نیمار دیدار مهم PSG مقابل مارسی در لوشامپیونا و دیدار با کلوب بروخه در چمپیونزلیگ را از دست داد.

 

 

دیدگاه‌ها