کد خبر : 1644894 | 30 مهر 1398 ساعت 11:26 | 7.5K بازدید | 0 دیدگاه

بودجه فدراسیون باید از جیب بازیکنان برود؟!

اعتراض کاپیتان کبدی: فقط نصف پولمان را می‌گیریم!

کاپیتان تیم ملی کبدی که با تیم «یو مومبای» عنوان سومی لیگ ستارگان هند را کسب کرده، به سیاست فدراسیون در قبال قراردادها اعتراض کرد.

اعتراض کاپیتان کبدی: فقط نصف پولمان را می‌گیریم!

به گزارش "ورزش‌سه"، لیگ ستارگان کبدی هند چند روز قبل در شرایطی به پایان رسید که بازیکنان ایرانی نقش پر رنگی در تعیین سرنوشت تیم‌های برتر این مسابقات داشتند.


فاضل اتراچالی که ۲ سالی است عنوان گرانترین بازیکن لیگ ستارگان و البته جهان کبدی را به خود اختصاص داده، با تیم «یو مومبای» به مقام سومی این رقابت‌ها دست یافت.


کاپیتان تیم ملی کبدی ایران در گفت‌وگو با "ورزش‌سه" درباره نقش پر رنگ بازیکنان ایرانی در لیگ ستارگان گفت: «تیم قهرمان ٢ بازیکن ایرانی و تیم نایب قهرمان و تیم سوم هم هرکدام یک بازیکن ایرانی داشتند. از ١٢ تیمی که در این لیگ حضور دارند، حداقل ٣، ٤ تیم کاپیتان‌هایشان هم ایرانی هستند. لیگ ستارگان هند کاملا حرفه‌ای است و دیدید که مراسم قهرمانی هم در حد لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا برگزار شد.»

 

1445191


اتراچالی در ادامه درباره قراردادهای میلیاردی کبدی‌کاران ایرانی در لیگ ستارگان هند عنوان کرد: «خدا را شکر ملی‌پوشان ایرانی در یکی، دو سال اخیر قراردادهای خوبی در هند امضا کردند. باز هم می‌توانم بگویم این قراردادها در حد فوتبالیست‌ها نیست. شاید میزان قراردادها قابل توجه باشد، اما ١٢‌ درصد فدراسیون از ما می‌گیرد و حدود ٣٠‌ درصد هم در هند از ما مالیات می‌گیرند. چند‌ درصد نیز در جریان انتقال این پول به ایران از ما کسر می‌شود و شاید بتوان گفت ما فقط نیمی از قراردادی که امضا می‌کنیم را دریافت می‌کنیم!»


در روزهای اخیر برخی ملی‌پوشان به پرداخت ۱۲ درصد قرارداد خود به فدراسیون کبدی اعتراض داشتند. کاپیتان تیم ملی هم در این باره اظهار داشت: «این قانونی است که وزارت ورزش وضع کرده و دست فدراسیون را باز گذاشته تا چنین مبلغی را از ما بگیرد. فدراسیون در حالی این مبلغ را دریافت می‌کند که کار خاصی برای ما انجام نمی‌دهد و حتی خبر قهرمان‌شدن بازیکنان ایرانی را هم به درستی منتشر نمی‌کند. ما به این قانون اعتراض کردیم و به وزارت ورزش هم رفتیم، اما گفتند فدراسیون برای استعدادیابی نیاز به این درآمد دارد! آیا هزینه پرورش استعدادها باید از جیب بازیکن برود یا وزارت ورزش باید آن را پرداخت کند؟ نه‌ تنها به ما پول نمی‌دهند، بلکه پول هم می‌گیرند!»


اتراچالی که به عنوان بهترین مدافع لیگ ستارگان هم انتخاب شده، در پایان گفت: «امسال ۱۵ بازیکن ایرانی در لیگ ستارگان هند حضور داشتند. شاید فدراسیون فقط بازیکنان جدیدی که می خواهند وارد لیگ ستارگان شوند را معرفی می کنند، وگرنه ما که چند سال است در آنجا بازی می کنیم، دیگر نیازی به مجوز فدراسیون هم نداریم. من امسال بهترین مدافع لیگ ستارگان شدم و جایزه‌اش را هم گرفتم. البته برنامه ام برای سال آینده هنوز مشخص نیست.»

 

دیدگاه‌ها