کد خبر : 1644898 | 30 مهر 1398 ساعت 11:40 | 34.9K بازدید | 0 دیدگاه

فیفا شکایت ایران از بحرین را بررسی می‌کند

بحرینی‌ها موبایل و ساعت بازیکنان تیم ملی را گرفتند

فیفا روز گذشته در پاسخ شکایت فدراسیون فوتبال ایران نسبت به تخلفات و مشکلات اعلام کرد که در حال بررسی این شکایت است.

بحرینی‌ها موبایل و ساعت بازیکنان تیم ملی را گرفتند

به گزارش" ورزش سه" بازی تیم های ایران و بحرین در منامه حواشی و اتفاقات زیادی داشت و میزبان مجموعه عواملی غیرفوتبالی را علیه تیم ملی به کار گرفته بود. یک هفته بعد از این بازی که در نهایت به شکست یک بر صفر تیم ملی ایران انجامید اخبار تازه ای از اتفاقات این دیدار و تبعات آن به گوش می رسد.


بحرینی ها برای تخریب روحیه بازیکنان تیم ملی ، برای ورود بازیکنان به ورزشگاه هم گیت گذاشته بودند و بازیکنان تیم ملی ایران مجبور شدند موبایل ها، ساعت ها و دیگر وسایلشان را در گیت تحویل ماموران بدهند. این موضوع نه تنها یک اتفاق نادر در دنیای فوتبال است که بازیکنان یک تیم را از گیت رد کرده و وسایلشان را بگیرند، بلکه باعث شد که ملی پوشان ایران ده دقیقه دیرتر به رختکن برسند. سرپرست تیم ملی ایران به این دلیل به ناظر مسابقه اعتراض می کند اما از آنجایی که این اتفاق برای اولین بار رخ داده ناظر بازی پاسخی به این اعتراض نداد.


مهمترین و ناجوانمردانه ترین اتفاق غیرفوتبالی بازی ایران و بحرین، در لحظه پخش سرود ملی ایران رقم خورد که تعدادی از هواداران بحرینی پشت نیمکت ایران شروع به سوت زدن کردند:" باید از بازیکنان و کادر فنی تیم ملی تشکر کنم که سرود کشورمان را کامل خواندند و کار درست را انجام دادند. شنیدم برخی کارشناسان می گفتند باید همان جا بازی را به هم می زدیم اما به نظرم بچه های ما بهترین کار را انجام دادند. عکس العمل ها باید متناسب با اتفاقات باشد." این را مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در ارتباط با اتفاقات این بازی گفت.


فدراسیون فوتبال بعد از این بازی اعتراض شدیدی را به فیفا فرستاد و سخنگوی فدراسیون نیز با آن ها صحبت کرد. پس از آن خود وزیر ورزش هم مستقیم در این ارتباط با مسئولان حرف زد. فدراسیون فوتبال در شکایتی که به فیفا ارسال کرده به تمامی اتفاقاتی که در بازی های تیم ملی ایران در بحرین در سال های مختلفی چون 2006 و 2008 رخ داده پرداخته و از فیفا خواهان برخورد با این کشور شده است.


فیفا نیز در اقدامی جالب روز گذشته با ارسال نامه ای رسمی به فدراسیون فوتبال ضمن اعلام این موضوع که شکایت ایران را دریافت کرده، از ورود به پروسه‌ی رسیدگی به آن خبر داد. باید دید آیا فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) با این برخوردهای غیرورزشی و غیراخلاقی برخوردهای لازم را خواهد کرد؟

دیدگاه‌ها