کد خبر : 1644899 | 30 مهر 1398 ساعت 11:40 | 29.3K بازدید | 0 دیدگاه

دو زوج دفاعی موفق؛ کمک لیگ به ویلموتس

خط دفاعی تیم ملی در بازی با بحرین عملکرد متزلزلی داشت. جدا از پنالتی که مجید حسینی داد در یکی دو صحنه مهاجمان تیم حریف توانستند با علیرضا بیرانوند تک به تک شوند.

دو زوج دفاعی موفق؛ کمک لیگ به ویلموتس

به گزارش "ورزش سه"، حالا مارک ویلموتس می تواند با نگاهی به عملکرد خط دفاعی تیم های سپاهان و تراکتور برای بازی با عراق تصمیمات تازه ای بگیرد. این دو تیم باشگاهی تا هفته هفتم لیگ برتر گلی نخورده اند و این ها نشان می دهد مدافعان این تیم ها در کارشان موفق بوده اند.

 

در سپاهان پیام نیازمند دروازه بان است. دروازه بانی که در اردوی آخر تیم ملی حضور داشته است. مدافع راست این تیم مرتضی منصوری است که در اردوی آخر تیم ملی حضور داشته است و در جناح چپ خط دفاع هم سعید آقایی توپ می زند که از هر گاهی به اردوی تیم ملی دعوت می شود، اما در اردوی آخر حضور نداشته است. دو مدافع میانی این تیم هم عزت پورقاز و ولسیانی هستند. طبیعتا ولسیانی به خاطر اینکه بازیکنی اهل گرجستان است قابلیت حضور در اردوی تیم ملی را ندارد اما عزت پیش تر به اردوی تیم ملی دعوت شده اما کمتر فرصت بازی پیدا کرده است. عزت بعد از مصدومیت در بازی با پرسپولیس که از ناحیه کمر بود و ریکاوری‌اش مدت زیادی طول کشید دیگر به اردوی تیم ملی دعوت نشد در حالی که هم این فصل و هم فصل گذشته شاهد بازی های خوبی از او در خط دفاعی بودیم و فصل گذشته هم گل زن ترین مدافع میانی لیگ برتر بود. با 5 گل در لیگ برتر و 1 گل در جام حذفی.

 

در تراکتور دو مدافع میانی محمد رضا خانزاده و ایمان سلیمی هستند. ایمان سلیمی توسط مارک ویلموتس برای بازی با تیم امید به اردوی تیم ملی دعوت شد اما بعد از این بازی مارک ویلموتس ترجیح داد از باتجربه ها بهره ببرد. محمد رضا خانزاده اگر چه این روزها به اردوی تیم ملی دعوت نمی شود اما در مسابقات متعددی همراه تیم ملی بوده است و با توجه به اینکه مدافع باتجربه ای به شمار می رود حضورش در اردوی تیم ملی می تواند موجب بهبود عملکرد خط دفاعی شود. حضور او دست کم دیگر مدافعان را ترغیب به ارائه بازی خوب خواهد کرد و حاشیه امنیت را برای آنها از بین می برد.

 

دروازه بان تیم تراکتور رشید مظاهری است که در اردوی آخر تیم ملی حضور داشته است. در تراکتور از مهدی تیکدری در جناح راست خط دفاعی و از میثم تیموری در جناح چپ خط دفاعی بازی های خوبی دیده ایم. این دو علاوه بر عملکرد خوب در فاز دفاعی در فاز تهاجمی هم تاثیر گذار بوده اند.

 

حضور همه این بازیکنان دراردوی تیم ملی امکان پذیر نیست چرا که تیم ملی هم همانند تیم های باشگاهی می تواند یازده بازیکن را به میدان بفرستد و سه بازیکن را در جریان بازی تعویض کند. اما نگاه مارک ویلموتس به عملکرد مردان دفاعی سپاهان و تراکتور دست کم حاشیه امن را برای بازیکنانی که هم اکنون در اردوی تیم ملی هستند از بین می برد و موجب تلاش بیشتر آنها می شود. آنها متوجه خواهند شد در صورت کوچکترین اشتباه جای خود را به رقیب خواهند داد.

 

تیم ملی در بازی بعدی میهمان عراق در استادیوم زیبای بصره خواهد بود و طبیعتا عراقی ها برای پیروزی در این دیدار برنامه ریزی خواهند کرد.

 

دیدگاه‌ها