کد خبر : 1644901 | 30 مهر 1398 ساعت 11:36 | 13.8K بازدید | 0 دیدگاه

پاتریس اورا: از نظر من لوئیس سوارز نژادپرست نیست

جیمی کرگر و پاتریس اورا، بازیکنان سابق لیورپول و منچستریونایتد، پس از چند سال درباره اتفاقات رخ داده در دیدار این دو تیم در سال 2011 صحبت کردند.

پاتریس اورا: از نظر من لوئیس سوارز نژادپرست نیست

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم لیورپول و منچستریونایتد در سال 2011 به مصاف یکدیگر رفتند؛ این در حالی بود که در این دیدار یک اتفاق عجیب رخ داد و لوئیس سوارز، مهاجم آن زمان لیورپول، در اقدامی زشت به پاتریس اورا  توهینی نژاد پرستانه کرد. پس از این اتفاق بازیکنان لیورپول در اقدامی حمایتی در دیدار تیمشان مقابل ویگان لباس هایی پوشیدند که روی آن ها عکس لوئیس سوارز نقش بسته بود. لوئیس سوارز نیز در آن زمان هرگونه توهین نژادپرستانه نسبت به اورا را رد کرد اما در نهایت پس از حضور در دادگاه مشخص شد که او این کار را انجام داده و در نتیجه به 8 جلسه محرومیت محکوم شد.

 

1445196

 

حالا و پس از گذشت 8 سال از آن اتفاق گفت و گویی بین جیمی کرگر و پاتریس اورا در این باره انجام شده است که در ادامه می خوانید:

 

کرگر در ابتدا سوالی از اورا مطرح کرد و گفت: " پاتریس، معتقد هستی که سوارز نباید محروم می شد و باید بیشتر روی ابعاد آموزشی این داستان تاکید می شد؟"

 

پاتریس اورا در پاسخ کرگر گفت: "بله دقیقا همین است. پس از این اتفاق من حتی به دادگاه هم نرفتم و ادعایی نیز نسبت به نژادپرست بودن سوارز نداشتم. همین حالا هم سوارز از دید من انسان نژادپرستی نیست. من می توانستم بعد از این اتفاق با مشت به صورت سوارز بکوبم اما این کار می توانست باعث تحریک و بد آموزی بینندگان تلوزیونی شود.

 

من معتقد بودم که ابعاد آموزشی مهم تر از همه چیز است و بهتر این است که به جای محرومیت یا جریمه، سوارز را به آفریقا بفرستند تا به کودکان کمک کند. همه باید این را بدانند که ما همگی انسان هستیم و ویژگی های یکسانی داریم."

 

کرگر در ادامه درباره این موضوع که بازیکنان لیورپول پس از آن دیدار لباسی با عکس سوارز در حمایت از او پوشیدند، نیز گفت:" قطعا کاری که ما انجام دادیم کاملا اشتباه بود. قصد دروغ گفتن و این که بگویم نمی خواستم در آن زمان این کار را انجام دهم، ندارم چرا که ما همگی در آن زمان در قالب یک تیم بودیم. با این وجود نمی دانم که چه کسی ایده این کار را مطرح کرد اما حالا کاملا از آن اتفاقات پشیمانم و معتقد هستم که ما نباید در آن زمان این لباس ها را می پوشیدیم."

 

اوارا نیز پس از به نمایش در آمدن عکس بازیکنان لیورپول با لباسی که عکس سوارز روی آن بود، گفت:" این صحنه را تماشا کردم و از نظر من کاملا مضحک به نظر می رسید. درک می کنم که همیشه یک بازیکن باید از هم تیمی خود دفاع کند اما آن ها با این کار باشگاه خود را به خطر انداختند. اگر آن ها این کار را پیش از محرومیت سوارز انجام می دادند کمی قابل درک بود اما پس از محرومیت سوارز، انجام این کار نشانه چه بود؟ قطعا نشانه حمایت آن ها از رفتار نژادپرسانه سوارز!"

 

دیدگاه‌ها