کد خبر : 1644931 | 30 مهر 1398 ساعت 13:47 | 61.6K بازدید | 0 دیدگاه

ویلموتس می‌تواند یک‌طرفه فسخ کند

خطری که تیم ملی ایران را تهدید می‌کند

سرمربی بلژیکی تیم ملی هفت ماه بعد از حضورش در ایران هنوز هیچ دریافتی نداشته است و این می تواند زنگ خطری برای فدراسیون فوتبال باشد.

خطری که تیم ملی ایران را تهدید می‌کند

به گزارش" ورزش سه"، تحریم های اقتصادی باعث شده تا فدراسیون فوتبال نتواند اقساط و مبالغ مربوط به قرارداد مارک ویلموتس را پرداخت کند. مهدی تاج که شب گذشته میهمان برنامه " فوتبال برتر" بود درباره قرارداد مرد بلژیکی گفت:« قرارداد ویلموتس نسبت به سرمربی قبلی تیم ملی تغییرات زیادی داشته است. در قرارداد کی روش شرایط به گونه ای تنظیم شده بود که هر دو طرف موظف بودند با هم همکاری کنند چرا که اگر سرمربی یا فدراسیون به هر دلیلی قصد همکاری نداشتند باید تمام مبلغ قرارداد به عنوان غرامت پرداخت می کردند. این باعث شده بود که هر دو طرف مجبور باشند با هم کار کنند.»


او افزود:« اما در قرارداد ویلموتس ضعف هایی که قبلا وجود داشت دیده نمی شود، راجع به مصاحبه ها ، مرخصی ها و خیلی از مسایل که قبلا لحاظ نشده بود در این قرارداد بندهایی وجود دارد. ما قرارداد خوبی با ویلموتس بستیم؛ او یک مربی تهاجمی است و به فوتبال هجومی اعتقاد دارد و بارها به بازیکنان گفته که مهم نیست چند گل بخوریم مهم این است که دو برابر گل بزنیم. موضوعی که کاملا متفاوت با نظر سرمربی قبلی است.»


اما بخش مهم و نگران کننده آنجا است که رئیس فدراسیون درباره پرداخت دستمزد ویلموتس صحبت می کند. تاج در این رابطه گفت:« ما قرارداد خوبی با ویلموتس بستیم اما هر مربی و بازیکنی طبق قانون فیفا و ای اف سی اگر دو ماه به او پولی پرداخت نشود می تواند قراردادش را یک‌طرفه فسخ کند. این شرایط خطرناکی برای فوتبال ایران است. البته ویلموتس می داند ما دنبال این کار هستیم اما متاسفانه هنوز هیچ قسطی را به او نداده‌ایم.» با این وصف ویلموتس می توانسته چهار ماه پیش قراردادش را با تیم ملی یک‌طرفه فسخ کند. تاج همچنین گفت:«مذاکراتی با رئیس فیفا و ای اف سی داشتیم و به جد دنبال حل این مساله هستیم. متاسفانه بودجه داخلی ما زیاد نیست و خوشبینانه اش در حدود ده میلیارد تومان است، اما هزینه های کمپ تیم ملی بیش از شصت میلیارد تومان است. ما برای آوردن یک لژیونر هزینه زیادی تنها صرف خرید بلیت رفت و برگشت می کنیم. همین سفر هنگ کنگ چهار و نیم میلیارد تومان برای ما هزینه شد.»

علیرضا هاشمی شاد

دیدگاه‌ها