کد خبر : 1645106 | 01 آبان 1398 ساعت 09:53 | 8.8K بازدید | 0 دیدگاه

چهار مسابقه مانده به پایان فصل؛

مکزیک بهشت فِراری و ردبول، کابوس مرسدس

مرسدس پس از دو سالِ بد در مکزیک امسال چه سرنوشتی در پیست هرمانوس رودریگز خواهد داشت؟ آیا ردبول یا فراری بخت بیشتری برای برد دارند؟ لوییس همیلتون مطمئن نیست که مرسدس بتواند شانس بد خود در مسابقات اخیر گرند پری مکزیک را عوض کند.

مکزیک بهشت فِراری و ردبول، کابوس مرسدس

 

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از اسکای، همیلتون برای مرسدس یک مسابقه‌ی سخت دیگر را در گرند پری مکزیک پیشبینی کرده است. مکزیک در دو فصل گذشته با مرسدس‌ها راه نیامده و آنها نتایج غافلگیرکننده‌ای را در دو سال اخیر در پیست هرمانوس رودریگز کسب کرده‌اند.

 

مکزیک بالاخره به همیلتون روی خوش نشان می‌دهد؟

 

مسابقه‌ی روز یکشنبه در مکزیک اولین مسابقه‌ای‌ست که همیلتون در آن می‌تواند با جمع کردن امتیازات لازم، ششمین قهرمانی جهان خود را قطعی کند، اما برای اینکه شانس این کار را داشته باشد باید حتما مسابقه را روی سکو و در یکی از رتبه‌های اول تا سوم تمام کند. درست است که همیلتون در دو سال گذشته دو قهرمانی جهان خود را هر بار در مکزیک قطعی کرده اما از سال 2016 تاکنون موفق نشده که در مکزیک روی سکو برود.

ردبول با راننده‌ی جوان و جنگنده‌ی خود مکس ورشتپن در دو سال گذشته موفق شده در جو فضایی پیست هرمانوس رودریگز پیروز شده و روی سکوی قهرمانی بایستد. فراری هم در دو سال گذشته موفق شده مرسدس را در این پیست پیچیده که ارتفاع بالای آن موجب کاهش داون‌فورس می‌شود و خنک نگه داشتن موتور ماشین کلید موفقیت در آن است، شکست دهد. سرعت بالای اسکودریا فراری در مسیر مستقیمی‌ها، که امسال برگ برنده‌ی آنها در معدود مسابقاتی بوده که برده‌اند، در این پیست با مسیر مستقیمی‌های طولانی تهدید بزرگتری برای مرسدس به حساب می‌آید.

همیلتون پیشبینی کرد: "فکر می‌کنم که مکزیک به دلیل نوع ست‌آپ ماشین‌های ما بدترین مسابقه‌ی ما در طول فصل باشد و قرار است خیلی به ما سخت بگذرد. دو مسابقه‌ی آخرمان در مکزیک واقعا شوکه‌کننده بودند، هر چند که ما قهرمانی جهان را آنجا بردیم. امیدوارم امسال روزهای بهتری را آنجا تجربه کنیم اما فکر می‌کنم که شکست دادن فراری در آن مسیر مستقیمی‌های طولانی خیلی سخت باشد.

ما هیچ امیدی نداریم که در آن مسیر مستقیمی‌ها به پای آنها برسیم، از این مطمئنیم. اما اگر به بقیه‌ی تیم‌ها هم نگاه کنید می‌بینید که مک‌لارن‌ها هم به تازگی سرعت زیادی را در مسیر مستقیمی‌ها به دست آورده‌اند. ردبول‌‌ها هم همین‌طور. من فکر می‌کنم مسابقه‌ی خیلی سختی در پیش باشد."

 

 

1445495

 

 

آیا ردبول می‌تواند در مکزیک هت‌تریک کند؟

 

درست است که ردبول به عنوان مدافع دو بار عنوان قهرمانی پیاپی پا به مکزیکوسیتی می‌گذارد، اما مکس ورشتپن که هر دوی این پیروزی‌ها را در دو سال گذشته برای ردبول به ارمغان آورده است، امسال کمی محتاط‌تر در مورد شانس پیروزی‌شان در این پیست صحبت می‌کند.

مکس که در سال گذشته با بیش از 17 ثانیه اختلاف نسبت به نفر دوم این مسابقه را برده گفت: "امسال به خاطر سرعت فراری‌ها انتظار دارم که پیروزی سخت‌تر باشد اما فکر می‌کنم ما هنوز هم می‌توانیم مسابقه‌ی خیلی خوبی بدهیم.

پیچ‌ها هم خیلی تکنیکی هستند و باید خیلی سخت کار کنی تا بتوانی بهترین عملکرد را از ماشین بیرون بکشی. اما معمولا این پیست برای ما پیست خوبی‌ست."

 

 

1445496

 

 

آیا نبرد بر سر عنوان قهرمانی به آمریکا کشیده می‌شود؟

 

پس از یک برد قاطعانه در ژاپن، اکنون بوتاس تنها راننده‌ایست که در میدان رقابت با همیلتون بر سر عنوان قهرمانی جهان باقی‌مانده و می‌تواند تاج حکمرانی بر فرمول یک را امسال از چنگ همیلتون درآورد.

روی کاغذ اما همچنان همیلتون بخت اول و قطعی قهرمانی‌ست و بوتاس باید منتظر معجزه باشد. همیلتون با 64 امتیاز بیشتر پیشتاز است و تا آخر فصل تنها 104 امتیاز برای کسب باقی‌مانده است.

همیلتون برای جشن گرفتن ششمین قهرمانی جهان خود در روز یکشنبه باید 14 امتیاز بیشتر از بوتاس کسب کند تا دیگر نیازی به سه مسابقه‌ی آخر نیز نداشته باشد. اما این راننده‌ی بریتانیایی می‌گوید :" پیشبینی نمی‌کنم که مسابقه‌ی مکزیک تعیین‌کننده‌ی نهایی راننده‌ی پیروز عنوان قهرمانی باشد، فکر می‌کنم که دست‌کم برای چند مسابقه‌ی دیگر هم باید حسابی با هم بجنگیم."

والتری بوتاس فنلاندی اما، سرمست از اولین پیروزی خود پس از شش ماه، امیدوار است که تا جایی که می‌تواند این نبرد را طولانی‌تر کند.

بوتاس می‌گوید: "هر چیزی ممکن است، البته من واقع‌بین هستم و می‌دانم واقعیت این است که باید بسیار خوش‌شانس باشم که بتوانم تمام مسابقه‌های پیش رو را ببرم. ولی خب زیاد در این مقطع به این موضوع فکر نمی‌کنم. بیشترش تقصیر خودم است که این‌همه در امتیازات از لوییس عقب افتادم. این تقصیر من است و سعی می‌کنم در آینده جبران کنم. اما به هر حال این وضع فعلی من است و سعی می‌کنم مسابقه به مسابقه پیش بروم تا ببینم چه پیش می‌آید."

 

 

1445498

 

 

گرند پری مکزیک اولین قسمت از مسابقات دوگانه‌ی فرمول یک در آمریکای شمالی‌ست و بلافاصله در هفته‌ی بعدش گرند پری آمریکا در اوستین تگزاس برگزار خواهد شد.

گرند پری مکزیک از روز جمعه تا یکشنبه در ساعات زیر برگزار خواهد شد:

 

جمعه

تمرین اول:          18:30 الی 20:00

تمرین دوم:          22:30 الی 00:00

شنبه

تمرین سوم:       18:30 الی 19:30

تایم‌‌گیری:         21:30 الی 22:30

یکشنبه

مسابقه:           22:40

 

 

1445499

 

دیدگاه‌ها