کد خبر : 1645148 | 01 آبان 1398 ساعت 12:34 | 51.7K بازدید | 0 دیدگاه

امباپه یکی دیگر از رکوردهای مسی را شکست

امباپه دیشب در جریان پیروزی 5-0 PSG مقابل کلوب بروخه هت‌تریک کرد و موفق شد با شکستن رکورد لیونل مسی جوانترین بازیکنی شود که در لیگ قهرمانان 15 گل به ثمر می‌رساند.

امباپه یکی دیگر از رکوردهای مسی را شکست

به گزارش "ورزش سه"، کیلین امباپه ستاره خط حمله پاری سن ژرمن دیشب در جریان پیروزی 5-0 این تیم مقابل کلوب بروخه در لیگ قهرمانان شب پرفروغی داشت و موفق شد در مدت زمان حدود سی دقیقه درحالیکه به عنوان بازیکن تعویضی به میدان فرستاده شده بود هت‌تریک کند. امباپه با این سه گل اما موفق شد یکی از رکوردهای این رقابتها که در اختیار لیونل مسی بود را بشکند. امباپه حالا جوانترین بازیکنی است که در لیگ قهرمانان به آمار 15 گل زده دست یافته است.

 

1445551

 

امباپه که در دقیقه 52 به میدان فرستاده شد 9 دقیقه بعد اولین گلش را به ثمر رساند و کمی بعد با راه انداختن مائورو ایکاردی یک پاس گل هم داد. پدیده جوان فرانسوی در دقیقه 80 با پشت سر گذاشتن دو مدافع حریف دومین گل خود را زد و چهار دقیقه بعد با پاس آنخل دی‌ماریا هت‌تریک خود را کامل کرد.

 

امباپه با این درخشش خارق‌العاده توانست رکوردی که در اختیار ستاره بزرگ آرژانتینی بود را بشکند. امباپه دیشب در حالیکه 20 سال و 306 روز سن داشت توانست به آمار 15 گل زده در چمپیونزلیگ رسیده و از این لحاظ از مسی پیشی بگیرد. مسی درحالیکه 21 سال و 288 روز سن داشت به این رکورد دست یافته بود.

 

مسی در زمان خود با شکستن رکورد رائول ستاره سابق رئال به این آمار دست یافته بود. رائول در 22 سال و 163 روز توانسته بود به رکورد 15 گل زده در چمپیونزلیگ دست یابد.

 

امباپه از این گذشته بعد از یوسبا یورنته که در سال 2008 برای ویارئال به عنوان بازیکن تعویضی هت‌تریک کرده بود، اولین بازیکنی شد که از روی نیمکت وارد زمین شده و سه گل به ثمر می‌رساند.  

 

 

دیدگاه‌ها