کد خبر : 1645172 | 01 آبان 1398 ساعت 14:14 | 32.8K بازدید | 0 دیدگاه

زامبی الهلال رکورد می‌زند؟

اولین آقای گل اروپایی لیگ قهرمانان آسیا!

بافاتیمبی گومیس شب گذشته برای الهلال گلزنی کرد تا شمار گل هایش در لیگ قهرمانان آسیا به عدد 10 برسد.

اولین آقای گل اروپایی لیگ قهرمانان آسیا!

به گزارش "ورزش سه"، دیشب تیم الهلال باوجود شکست 4-2 در مقابل السد، به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد تا فرصت کسب دوباره این جام را داشته باشد. در این دیدار گل دوم الهلال را بافاتیمبی گومیس زد که این گل او را به تنهایی در صدر جدول گلزنان قرار داد. پیش از این گومیس فرانسوی در کنار لئوناردوی برزیلی مهاجم تیم الوحده قرار داشت اما حالا تنها با یک رقیب، به سوی کسب کفش طلا حرکت می‌کند.

 

نزدیک ترین تعقیب کننده ای که می‌تواند به او برسد، شینزو کوروکی مهاجم تیم اوراواردز ژاپن است که با 7 گل در جایگاه سوم قرار دارد. تیم او امروز در مقابل گوانژو اورگراند قرار می‌گیرد و شینزو برای بقا در کورس آقای گلی باید تلاش کند تا علاوه بر گلزنی، تیمش نیز به فینال برود.

 

نکته جالب درباره بافاتیمبی گومیس این است که او در صورت قرارگیری در صدر، به نخستین آقای گل فرانسوی و حتی اروپایی لیگ قهرمانان آسیا تبدیل خواهد شد. پیش تر مهاجمانی از چین، کره جنوبی، ژاپن، سیرالئون، برزیل، تایلند، غنا، سوریه و الجزایر توانستند کفش طلا را به دست آورند اما هیچ مهاجم اروپایی موفق به این کار نشد. حالا گومیس مهاجم سیه چرده الهلال این فرصت را دارد تا طلسم اروپایی ها را بشکند.

 

همچنین او در صورتی که 4 گل در فینال لیگ قهرمانان بزند، بهترین آقای گل تاریخ لیگ قهرمانان نیز خواهد شد. اکنون بغداد بونجاح، آدریانو و موریکویی با 13 گل رکورددار هستند و کسی در دو دهه اخیر نتوانسته به رکوردشان دست پیدا کند.

 

در سال هایی که لیگ قهرمانان آسیا برگزار شده است، هیچ باشگاهی در غرب آسیا نتوانسته دو آقای گل را در این بازی ها داشته باشد. تنها گوانژو اورگراند بود که با دو آقای گل برزیلی در این بازی ها ظاهر شد اما حالا در صورتی که گومیس بالاتر از بقیه گلزنان جای بگیرد، الهلال نیز به این رکورد دست خواهد یافت. پیش تر عمر خریبین از الهلال توانست آقای لیگ قهرمانان شود.

دیدگاه‌ها