کد خبر : 1645496 | 03 آبان 1398 ساعت 10:00 | 137K بازدید | 0 دیدگاه

آژاکس قربانی جدید استفاده نادرست از فناوری

خطای بزرگ VAR؛ گل آژاکس چگونه مردود شد؟

گل مردود شده آژاکس در مقابل چلسی همچنان خبرساز است و حالا ادعا شده که داوران VAR در بررسی این گل که آفساید اعلام شد، قاب تصویر اشتباهی را بررسی کرده‌اند.

خطای بزرگ VAR؛ گل آژاکس چگونه مردود شد؟

به گزارش "ورزش سه"، آژاکس و چلسی چهارشنبه شب در شهر آمستردام و به میزبانی آژاکس در چارچوب لیگ قهرمانان به مصاف هم رفتند و چلسی در پایان موفق شد با گلی که میچی باتشوایی در دقایق پایانی به ثمر رساند حریف هلندی خود را 1-0 شکست دهد. ولی این بازی با حرف و حدیثهای زیادی همراه شد که علت اصلی آنها گلی بود که آژاکس در نیمه اول به ثمر رساند ولی در نهایت آفساید اعلام شده و مردود شد.

 

در نیمه اول مسابقه سانتر بسیار زیبای حکیم زیاش ستاره آژاکس توسط کوئینسی پرومز وارد دروازه چلسی شد تا آژاکسی‌ها در میدان به شادی بپردازند. ولی این گل بعد از بررسی توسط VAR مردود شد و اعلام شد که در شرایط آفساید به ثمر رسیده. قاب تصویر و زاویه‌ای که از لحظه به ثمر رسیدن گل در نمایشگرهای داخل استادیوم و تلویزیونها به نمایش گذاشته شد نشان می‌داد که تصمیم داور با اختلافی میلی‌متری صحیح بوده است.

 

1446025

 

ولی در پایان بازی حرف و حدیثها همچنان ادامه داشت چرا که بعد از مسابقه تصاویر دیگری منتشر شد که نشان می‌داد VAR برای بررسی صحنه گل و آفساید اعلام کردن آن، قاب تصویری را انتخاب کرده که اشتباه بوده است.

 

در دو تصویر زیر می‌توان دریافت که ماجرا از چه قرار است. در تصویر اول به نظر می‌رسد که درست در زمانی که زیاش توپ را سانتر می‌کند، پرومز در آفساید قرار دارد.

 

1446027

 

1446026

 

ولی در تصویر پایینی قابی را مشاهده می‌کنید که بعد از ارسال سانتر زیاش هم پرومز را به تصویر می‌کشد. در این تصویر به خوبی مشخص است که حتی بعد از شلیک سانتر زیاش و درحالیکه توپ از او فاصله گرفته، پرومز همچنان از خط آفساید عبور نکرده و در نتیجه این گل آفساید نبوده است. این تصاویر توسط اکانت توییتری شبکه beIN SPORTS منتشر شده است.

 

مارسال دسایی که به عنوان کارشناس در این شبکه تلویزیونی حضور داشت هم با نظر متخصصین این شبکه موافق بود که مسئولین VAR روی این صحنه نتوانسته‌اند از فناوری در اختیارشان به درستی استفاده کنند و گل سالم آژاکس را مردود اعلام کرده‌اند. اشتباهی که برای تیم هلندی به بهای از دست رفتن چند امتیاز مهم تمام شده است.

 

دیدگاه‌ها