کد خبر : 1645777 | 04 آبان 1398 ساعت 11:40 | 30.8K بازدید | 0 دیدگاه

روز بازگشت آقای گل و تحقق وعده‌های تهاجمی کالدرون؛

آنالیز فنی؛ پرسپولیس بر بال‌های شاهین به سمت موفقیت

گابریل کالدرون بالاخره موفق شد به وعده نمایش تهاجمی خود تحقق بخشد و یک برد پر گل را به نام خود ثبت کند .

آنالیز فنی؛ پرسپولیس بر بال‌های شاهین به سمت موفقیت

به گزارش "ورزش سه"، جدال با شاهین با موفقیت بزرگی برای پرسپولیس همراه شد و آنها بعد از هفته‌ها موفق شدند یک برد پر گل را به نام خود ثبت کنند. شاگردان کالدرون که هفته گذشته هم پیکان را شکست داده بودند، در این هفته به دومین برد متوالی این فصل خودشان رسیدند و 15 امتیازی شدند.

 

یک نمایش قابل قبول

 

سرخپوشان بازی را با آرایش 2-4-4 خطی آغاز کردند. بیرانوند مرد شماره یک پرسپولیس، انصاری و کنعانی‌زادگان نیز دو مدافع میانی تیم کالدرون بودند. نادری در جناح چپ و شیری هم در جناح راست قرار گرفتند. در خط میانی؛ ربیع‌خواه و نوراللهی به عنوان دو هافبک تدافعی، ترابی و عالیشاه نیز به عنوان دو هافبک راست و چپ خط میانی حضور داشتند. در خط حمله هم علیپور و امیری قرار گرفتند. آنچه که از دیدار روز گذشته مشخص بود، شاگردان کالدرون، مطابق انتظار کار را هجومی آغاز کردند و از ابتدای بازی به فکر زدن گل زودهنگام به حریف بودند. مهمترین پلن سرخ ها، استفاده از کانال‌های کناری بود. کانال سمت چپ برای ارسال های بلند و کانال راست نیز برای نفوذ به عمق خط دفاعی سفیدپوشان شاهین استفاده می شد. شاگردان کالدرون  خیلی زود، با علیپور به گل نخست رسیدند. پس از گل نخست، باز هم این سرخپوشان بودند که بیشتر از حریف حمله می کردند. آن ها با پرس از بالا، اجازه بازی سازی به شاهینی ها نمی دادند و با باز پس گیری توپ ضد حملات خطرناکی را ترتیب می دادند. در نهایت حملات سرخ ها جواب داد و آن ها با امیری، به گل دوم رسیدند. در ادامه علیپور، روی پاس محمد نادری پرسپولیس را برای سومین بار از حریف پیش انداخت تا خودش دبل کرده باشد. نیمه دوم بازی دو تیم در شرایطی آغاز شد که فرشاد احمدزاده از پرسپولیس جای زننده گل دوم سرخ ها یعنی امیری، به زمین آمد . سرخ ها در این نیمه نیز برتر از حریف خود بودند. بعد از گذشت 10 دقیقه، علیپور برای بار چهارم دروازه شاهین را باز کرد تا در این بازی هت تریک کرده باشد. در این نیمه برخلاف نیمه اول بازیکنان شاهین چند بار به سمت دروازه پرسپولیس حمله کردند و حتی توپ را به تیر دروازه بیرانوند هم کوبیدند، اما موفق به باز کردن دروازه نشدند. همین گل نزدن های شاهین کافی بود تا سرخ ها بار دیگر دروازه حریف شان را باز کنند. خلیل زاده که به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمده بود، در بدو ورود به زمین دروازه حریف را باز کرد و گل پنجم تیمش را به ثمر رساند. در ادامه بازی بیشتر در میانه زمین دنبال می شد و یک بازی فیزیکی را شاهد بودیم. مصدومیت ترابی در دقایق پایانی پرسپولیس را 10 نفره کرد و نهایتا تیم گابریل کالدرون ثانیه های پایانی بازی را به خاطر اخراج احمدزاده، 9 نفره سپری کرد. 

 

1439110

 

تیم کالدرون، سرتاسر حمله

 

سرخپوشان  بازی را هجومی آغاز کردند و سعی داشتند با طراحی حملاتی در همان ابتدای کار دروازه حریف را باز کنند. شاگردان کالدرون در دقیقه ۳ این دیدار فرصت بسیار خوبی داشتند تا دروازه حریف را  باز کنند اما ضربه سر علی علیپور راهی به دروازه پیدا نکرد. در ادامه در دقیقه ۵ کار ترکیبی وحید امیری و مهدی ترابی فرصت بسیار خوبی برای پرسپولیس ایجاد کرد تا علیپور که درون محوطه جریمه شاهین شهرداری صاحب توپ شده بود، اولین گل بازی را به ثمر برساند. در ادامه باز هم حملات پرسپولیس روی دروازه شاهین شهرداری ادامه پیدا کرد اما بی دقتی قرمزپوشان اجازه نداد دروازه شاهین باز شود. در یکی از این موقعیت‌ها، در دقیقه ۱۶ مهدی ترابی فرصت بسیار خوبی برای شوتزنی به دست آورد اما شوت پای چپ او را دروازه‌بان شاهین مهار کرد. با گذشت زمان، بازی کمی متعادل شد اما در این بین اشتباهات مدافعان شاهین، فرصت‌هایی برای پرسپولیس ایجاد کرد. در دقیقه ۲۳ فرصت خوبی نصیب علی علیپور شد تا با یک شوت دروازه حریف را با خطر روبه‌رو کند اما این بازیکن ترجیح داد پاسی را برای وحید امیری درون محوطه جریمه شاهین ارسال کند و در ادامه این بازیکن با پاس رو به عقب توپ را به علیپور برگرداند اما مهاجم پرسپولیس نتوانست دروازه را باز کند و شوت او پس از برخورد به مدافع شاهین، به گل تبدیل نشد. در ادامه در دقیقه ۲۹محسن ربیع‌خواه  با شوت پای راست دروازه را هدف قرار داد که با اشتباه دروازه‌بان شاهین توپ به وحید امیری رسید و این بازیکن نیز گل دوم تیمش را به ثمر رساند. با وجود اینکه پرسپولیس دو بر صفر از حریف پیش بود باز هم حملات این تیم روی دروازه حریف ادامه داشت و این بار مهدی ترابی در دقیق ۳۷ درون محوطه جریمه شاهین صاحب توپ شد اما شوت پای چپ او را دروازه‌بان حریف مهار کرد. در ادامه علیپور در دقیقه ۳۸ روی پاس بلندی درون محوطه جریمه شاهین صاحب توپ شد و با یک شوت پای چپ گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

 

1440267

 

روز بازگشت آقای گل

 

با آغاز نیمه دوم باز هم شاگردان کالدرون بازی را هجومی آغاز کرد. در دقیقه ۵۰ باز هم مهدی ترابی حرکتی به سمت دروازه شاهین بوشهر آغاز کرد اما پاس او را علی عیلپور نتوانست به گل تبدیل کند و شوت این بازیکن به اوت رفت. در ادامه در دقیقه ۵۳ شاهینی‌ها صاحب یک فرصت بسیار خوب شدند  اما شوت حسین مالکی را علیرضا بیرانوند مهار کرد. در در دقیقه ۵۵ ارسال خوب امید عالیشاه درون محوطه جریمه شاهین روی سر علی علیپور فرود آمد و این بازیکن نیز گل چهارم تیمش را به ثمر رساند. بعد از این فرصت شاهینی ها هم می‌توانستند دروازه پرسپولیس را باز کنند که با واکنش خوب بیرانوند توپ به زمین برگشت و روی همین توپ در دقیقه ۵۷ امید عالیشاه با دروازه‌بان حریف تک به تک شد اما شوت او راهی به دروازه پیدا نکرد. در ادامه این دیدار در دقیقه ۶۷ روی یک ضد حمله مهدی ترابی پاس زیبایی درون محوطه جریمه شاهین ارسال کرد که توپ به شجاع خلیل‌زاده رسید و این بازیکن نیز گل پنجم تیمش را به ثمر رساند. در اواخر این دیدار و در دقیقه ۸۳ ارسال توپ به درون محوطه جریمه پرسپولیس فرصت خوبی ایجاد کرد تا شاهینی‌ها به گل برسند اما ضربه سر بازیکن شاهین را بیرانوند مهار کرد. در دقایق پایانی این دیدار، فرشاد احمدزاده که برخوردی با بازیکن شاهین داشت، پس از اعتراض به کارت زرد دریافتی با کارت قرمز داور روبه‌رو و از بازی اخراج شد. بازی با شاهین بوشهر همان اتفاقی بود که پرسپولیس فصل جاری به آن نیاز داشت. یک بازی برتر و تهاجمی با تعداد گل بالا تا دوران انتقال و تغییر شیفت در پرسپولیس حداقل در ظاهر در هفته هشتم رخ دهد. هر چند پرسپولیس تا تثبیت این شرایط و این سبک از بازی مسیری طولانی پیش رو دارد.

 

1446141

 

سخن پایانی؛ در مسیر موفقیت

 

پرسپولیس در بازی روز گذشته توانست بهترین برد فصلش را به دست آورد. سرخ ها در نود دقیقه در بوشهر، به اندازه تمام مسابقات این فصل خود گل زدند و یک بازی تهاجمی را از خود به نمایش گذاشتند. خط حمله تیم کالدرون که این فصل به خاطر آمار ضعیفش در امر گلزنی، زیر تیغ انتقادات بود، با گلباران شاهین، توانست جایگاهش را از بین بدترین خطوط حمله لیگ، به جمع بهترین ها ببرد. اگر چه برد مقابل تیم انتهای جدول شاید دستاورد بزرگی برای کالدرون و شاگردانش نباشد اما احتمالا می تواند نگاه مثبتی را به ادامه راه این تیم به دنبال داشته باشد. سرخ ها با توجه به قرعه‌ای که داشتند، لیگ را سخت شروع کردند؛ اما از این پس آن ها باز‌ی‌های آسان تری را روی کاغذ در پیش دارند. بازی با تیم‌هایی که بیشتر رده‌های پایین‌تر را به خود اختصاص داده‌‌اند. پیروزی در چنین بازی هایی می تواند فشار را از روی بازیکنان و کادرفنی برداشته و آنها را به جاده موفقیت بازگرداند.

آرتین چراغی

 

1446284

دیدگاه‌ها