کد خبر : 1646117 | 06 آبان 1398 ساعت 10:45 | 26.6K بازدید | 0 دیدگاه

آخرین امیدهای قلب شیر برای صعود 

تاریخ‌سازی یحیی توره در رقابت با قطبی و دیگران

هفته بیست و نهم لیگ یک چین در حالی به اتمام رسید که این رقابت ها قهرمان خود را شناخت اما همچنان جدال حساس برای کسب تنها سهمیه باقی‌مانده، برای صعود به سوپر لیگ در مهیج‌ترین شکل خود ادامه دارد.

تاریخ‌سازی یحیی توره در رقابت با قطبی و دیگران 

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته در ادامه رقابت‌های لیگ یک چین موسوم به (CHINA LEAGUE ONE) از هفته بیست و نهم و در فاصله تنها یک هفته تا اتمام این فصل، که بسیار جذاب هم شده است، درنهایت تیم چینگدائو هوانگایی Qingdao) Huanghai) توانست با برتری دو بر صفر مقابل SHENXIN و با کسب 57 امتیاز به عنوان تیم نخست به سوپر لیگ چین صعود کند.


درخصوص این تیم شاید جالب باشد بدانید که تیم فوتبال بارسلونا در همین شهر (چینگدائو) اقدام به تأسیس یک مدرسه فوتبال کرد و بسیاری از این بازیکنانی که روز گذشته موفق شدند به عنوان نخست این لیگ دست یابند پرورش‌یافته این مدرسه فوتبال بارسلونا هستند و حتی لباس این تیم  راه راه  آبی و اناری است. می‌توان گفت این تیم شعبه‌ای از بارسا در کشور چین به شمار می‌آید.


علاوه بر این نکته، "چینگدائو" درطی این فصل از یک بازیکن سابق بارسلونا و منچستر سیتی نیز بهره می برد. یحیی توره ستاره سالهای نه چندان دورتیم ملی ساحل‌عاج و مرد سال آفریقا در چهار دوره متوالی در سال‌های 2011-2012-2013-2014 حالا در سن 36 سالگی موفق شد همراه با این تیم به عنوانی دیگر و کاملاً متفاوت با افتخاراتی که پیش از این به دست آورده بود برسد. او در این فصل در طی 13 بازی که به میدان رفت 2 گل را هم به ثمر رساند. وی در گفتگویی که در همین ارتباط پس از صعود تیمش انجام داد گفت:


"امروز من تاریخ را نوشتم. ارتقاء و صعود به سوپر لیگ! فصل بعد، "چینگدائو هوانگهای" جایی خواهد بود در میان غول‌های سوپر لیگ چین و من افتخار می‌کنم که توانستم به این مهم دست پیدا کنم.


علاوه بر یحیی توره آن‌ها همچنین از کلورسون گابریل برزیلی ملقب به CLEO بهره می‌بردند که در این فصل با 14 گلی که به ثمر رساند نقش بارزی را در این صعود ایفا کند.

 

1446872


اما این پایان کار نیست، چراکه در هفته آخر لیگ یک چین باید 4 تیم به طورهمزمان برای کسب تنها سهمیه باقی‌مانده صعود به سوپر لیگ چین باهم بجنگند.


در این میان "شیجیاژوانگ" هم با هدایت افشین قطبی سرمربی سابق تیم ملی ایران در حال حاضر با 53 امتیاز و یک امتیاز کمتر نسبت به تیم دوم "ژی چنگ "و هم امتیاز با تیم رده چهارم "چانگ چوم " در هفته آخر در خانه خودش به میدان برود و همین باعث ایجاد حساسیت‌های زیادی شده است که شاید بی‌شباهت به یکی از آخرین هفته‌های لیگ خودمان ندارد با این تفاوت که قهرمان لیگ چین از حالا مشخص‌شده است.


 شاگردان افشین قطبی در آخرین روز این رقابت‌ها باید در ورزشگاه خانگی به مصاف "تیانشان" بروند که در رده دوازدهم جدول قرار دارد و به نظر می‌رسد آن‌ها کار سختی را برای پیروزی مقابل این تیم نداشته باشند اما از طرفی یک‌چشمشان به دیدار "ژی چنگ" و "بی اس یو" است که امیدوارند در آن بازی این تیم امتیاز از دست بدهد تا با برد احتمالی بتوانند جواز صعود را کسب کنند.


به‌هرحال افشین قطبی در حالی این تیم را تحویل گرفت که آن‌ها در رده ششم جدول قرار داشتند و از بخت بسیار کمی برای صعود به سوپر لیگ برخوردار بودند، اما از زمانی که قطبی سکان هدایت این تیم را بر عهده گرفت "شیجیاژوانگ" پله‌پله بالاتر آمد و شاید اگر شکست بی‌موقع در هفته بیست و ششم رقم نمی‌خورد لااقل امروز سرنوشت صعود دست خودش بود.


لازم به ذکر است آخرین هفته لیگ یک چین 11 آبان و از ساعت 11 ظهر به‌وقت تهران با انجام 8 دیدار برگزار می‌شود که امیدواریم درنهایت این مربی ایرانی بتواند به مهم‌ترین هدفش برای پیوستن به "شیجیاژوانگ" دست پیدا کند.

 

1446871

دیدگاه‌ها