کد خبر : 1646329 | 07 آبان 1398 ساعت 12:01 | 34.4K بازدید | 0 دیدگاه

استقلال: از فیفا پیگیری کنید نه ما

وکیل سمج پروپئیچ گریبان آبی ها را رها نمی کند!

وکیل مهاجم سابق کروات استقلال مدعی شده که هنوز طلب این بازیکن پرداخت نشده و آبی ها در خطر سقوط به دسته پایین تر قرار دارند.

وکیل سمج پروپئیچ گریبان آبی ها را رها نمی کند!

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه چند ماه قبل مدیران استقلال از حل و فصل کامل پرونده کامل پروپئیچ خبر دادند و اعلام کردند طلب او از محل مطالبات استقلال و فوتبال ایران در فیفا برداشت خواهد شد، اما هنوز با وجود گذشت چند ماه این بازیکن کروات و وکیلش پیگیر طلب خود هستند.


در ایمیلی که وکیل پروپئیچ ارسال و برنامه فوتبال برتر آن را منتشر کرد، بندهای زیادی وجود دارد که در پایان آن اشاره شده تا چند روز دیگر استقلال به دسته پایین تر سقوط خواهد کرد!


1- در رای اولیه 9 فوریه 2017 استقلال محکوم به پرداخت 109 دلار به اضافه 5 درصد پاداش از مبلغ کلی 255 هزار دلار قرارداد اولیه(به علاوه 5 درصد پاداش) شد که استقلال اعتراض داد(مهلت پرداخت 30 روز بعد از رای بود)


2- در تاریخ 16 آوریل 2018 دادگاه تجدیدنظر درخواست فرجام خواهی استقلال را رد کرده.


3- ددلاین نهایی 9 مارچ 2017 به پایان رسیده.


4- رای نهایی کمیته انضباطی در 13 می 2019 مبلغ بند اول را تایید کرده


5- استقلال به عنوان بدهکار محکوم به پرداخت 20 هزار دلار جریمه نقدی با ددلاین 60 روزه به دلیل اعتراض نافرجام شده است.


6- در نهایت ددلاین نهایی برای پرداخت 13 جولای 2019 یعنی 75 روز قبل تمام شده.


7- در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر، دو پنجره نقل و انتقالاتی پیاپی استقلال بعد از 14 جولای 2019 بسته خواهد شد.


تبصره: در تصمیم اعلام شده در 18 جولای 2019 قرار بود طلب را فیفا مستقیما از محل مطالبات استقلال به پروپئیچ پرداخت کند، اما نه استقلال و نه فیفا پرداخت نکرده اند و پنجره استقلال هم همچنان باز است.


8- در تصمیم اعلام شده در تاریخ 28 آگوست 2019 فیفا برای پرداخت به صورت مستقیم به بازیکن تا پایان سپتامبر 2019 وقت خواسته بود، اما تاریخ گذشت و پول پرداخت نشده.


درخواست ما از فیفا 50 هزار دلار جریمه دیرکرد و سقوط باشگاه به دسته پایین تر است که با اخبار و مطالعاتی که داریم، درخواستمان در چند روز آینده پذیرفته خواهد شد.

 

این ادعا در شرایطی از سوی وکیل مهاجم کروات سابق استقلال مطرح شده که باشگاه استقلال مدت هاست این پرونده را از نظر خودش مختومه می داند. فتحی و معاون وقت او در باشگاه همانطور که در نامه وکیل پروپئیچ آمده، اعلام کردند مسئولیت پرداخت یا عدم پرداخت این پول دیگر برعهده باشگاه استقلال نیست و فیفا آن را متقبل شده است.


با این حال در ماههای اخیر مدیران استقلال بازهم در پاسخ به تهدیدهای وکیل مهاجم کروات اعلام کردند دیگر این پرونده را پیگیری نمی کنند و خطری هم استقلال را تهدید نخواهد کرد.


به نظر می رسد وکیل پروپئیچ با این روش در تلاش است با فشار گذاشتن روی استقلال مطالبات موکل خود را دریافت کند و از کاغذبازی های چند ماه اخیر خلاص شود چون مدت زیادی است که این پرونده به طول انجامیده است.


از سوی دیگر اینطور به نظر می آید که فیفا هم به دلیل تحریم های موجود علیه ایران فعلا نتوانسته مطالبات پروپئیچ را پرداخت کند، اما در هر صورت وکیل مهاجم کروات از همان روز اول چنین ادعاهایی را مطرح می کرد.

دیدگاه‌ها