کد خبر : 1646622 | 08 آبان 1398 ساعت 18:12 | 19K بازدید | 0 دیدگاه

لیورپول؛ تیمی که باید از آن الهام گرفت

از سال 2015 میلادی که یورگن کلوپ هدایت لیورپول را به عهده گرفت،قرمز ها به یکی از خوفناک ترین تیم های اروپا تبدیل شدند.

لیورپول؛ تیمی که باید از آن الهام گرفت

به گزارش "ورزش سه"، البته که در میان راه، او و قرمز ها به موفقیت های چندانی دست نیافتند و 3 فینال را با ناکامی پشت سر گذاشتند. اما در دو سال اخیر آن ها پیشرفت انکار ناپذیری داشته اند. شاید خیلی ها متوجه پیشرفت آن ها نشوند اما در حقیقت قرمز ها با تلاش فراوان پیشرفت کردند. آن ها با برنامه خوبی که داشتند پیشرفت کردند و این نکته را  نیکو کواچ،سرمربی بایرن مونیخ هم بیان کرده است. 

 

 

1447452

 


کواچ در مصاحبه ای گفت: درباره چه چیزی در حال گفتگو هستیم؟ درباره ادامه دادن و زمان که در حال حاضر در فوتبال کم نظیر شده است. می خواهید بدانید که صبر و زمان چه گونه فوتبالی می سازد؟ فوتبالی که اکنون لیورپول بازی می کند و همه تیم ها را شکست می دهد. 
در این مقاله نظر سرمربیان برتر را راجع به لیورپول قدرتمند حال حاضر،می سنجیم.

 

 

1447453

 


1.پپ گواردیولا 
در این دوره فوتبال،مربیان دائما درحال تعویض شدن از تیمی به تیم دیگر اند و کمتر میبینیم که مربیان در یک تیم ثابت باشند. اما باید از دو مربی تشکر کرد که سنت شکنی کرده اند و با عملکرد خوب خود،در یک تیم ثابت بوده اند و تیم را پیشرفت داده اند. این دو مربی گواردیولا و کلوپ اند. هر دو در لیگ جزیره و بوندسلیگا،مربی گری کرده اند و بسیار با کیفیت اند. در سپتامبر 2019 گواردیولا درباره تیم کلوپ صحبت کرد و درباره اینکه چرا آنها همه چیز دارند،بحث کرد.
طبق گفته پپ،قرمز ها،از نظر ضد حمله،پرس شدید روی حریف و ضربات ایستگاهی از بهترین های دنیا اند. 
او در مصاحبه خود گفت:  قوی ترین رقیبی که من در تمام عمر کاری خود دیدم ام لیورپول است.
من این جمله را وقتی که از آنها عقب بودیم و آن ها را بردیم، یا از آن ها باختیم گفته ام زیرا آن ها در همه پست های مختلف انواع بازیکنان قوی و مورد نیاز را دارند. آن ها ضد حمله زن، ایستگاهی زن، بازیکنان عالی در همه پست ها و یک استادیوم عالی مانند آنفیلد دارند. من می دانم که چه قدر سخت بود،هست و خواهد بود. اما،این چالشی است که ما داریم.

 

 

1404300

 

 


2.ژوزه مورینیو
او وقتی که لیورپول بازگشت استثنایی را جلوی کاتالان ها داشت،درباره تیم آن ها صحبت کرد. مربی سابق چلسی و یونایتد،درباره روحیه جنگندگی تیم و تمرکز تیم بیشتر صحبت کرد و گفت که این روحیه جنگنده یعنی آن ها تا ثانیه آخر از تلاش خود دست بر نمی دارند.
او گفت: برای من این کامبک یک نام بیشتر ندارد،یورگن. این ها به خاطر او است و بیانگر شخصیت جنگنده او است. این روحیه در تمام بازیکنان وجود داشت. و امروز،بحث شخصیت یورگن است و اصلا بحث تاکتیک و فلسفه نیست. این بحث درباره قلب و روح خود و بازیکنانش است که به خوبی پرورش یافته است.
هم چنین خوزه در بازی لیورپول_منچستر که 1.1 به پایان رسید به تمجید از سولسشر پرداخت و گفت که کلوپ ترجیح می دهد جلوی تیم هایی بازی کند که به او اجازه ضد حمله می دهند. 
در ادامه گفت: قطعا منچستر خوب بازی کرد و به قرمز ها اجازه ضد حمله را نمی داد.قطعا سخت است که با محدودیت هایی که  یونایتد دارد،کلوپ را متوقف کرد. آن ها تلاش کردند که در دفاع محکم باشند و به لیورپول اجازه حرکات را ندهند. 3 دفاع ثابت به علاوه مک تامینای و فرد به لیورپول اجازه حمله را نمی داد.

 

 

Liverpool-v-Arsenal-League-Cup-Carabao-Preview-predictions

 


3. اونای امری 
اخیرا کمتر تیمی مانند تیم امری برابر لیورپول به مشکل برخورده است. توپچی ها در 5 بازی اخیر عملکرد بدی داشتند، 16 گل خوردند و تنها 6 گل زدند. امری شاید تحت تاثیر نوع بازی تاکتیکی لیورپول قرار گرفته باشد اما،قطعا او  شخصیت برنده لیورپول را تحسین می کند. امری گفته است که قرمز ها قبل از اینکه حتی به زمین بیایند بازی را برنده شده اند زیرا بازیکنان روحیه برنده بودن را دارند و کلوپ روی روحیه بازیکنان تاثیر به سزایی داشته است.این شخصیت،امری را تحت تاثیر قرار می دهد.
او در آگوست در یک مصاحبه گفت: لیورپول یک مثال خوب است. به نظرم آن ها یک استایل قوی و یک فکر قوی دارند. آن ها در حال بردن جام ها هستند. فکر می کنم ما هم در حال تمرین روی ذهن بازیکنان هستیم. البته ما زمان هم نیاز داریم. پرورش ذهن بازیکنان به مانند بازیکنان لیورپول  بسیار کار سودمندانه ای است البته من برای کار تاکتیکی آن ها نیز احترام قائل ام.
به نظرم کار لیورپولی ها عالی است همچنین روحیه آن ها و کیفیت آن ها نیز عالی است. آن ها تیمی هستند که می توانند احساس قدرت را بچشند. من می خواهم که تیمم را به تدریج پرورش دهم و روی کار و ذهنیت بازیکنان خود کار کنم.

 

 

1446928

 


4.خود یورگن کلوپ 
با وجود این که نگاه کردن بازی لیورپول لذت بخش است و فوتبال لیورپول در آنفیلد تاثیر گذار است، یورگن کلوپ می گوید که هنوز جای تغییرات تاکتیکی هست و می توان پیشرفت کرد. در دسامبر 2018 که لیورپول در داربی مرسی ساید بازی کرد،کلوپ گفت که باید یک راه برای کنترل تیم پیدا کند زیرا آنان بسیار ضد حمله می خوردند و اگر راه را پیدا نکند در برابر تیم هایی مثل سیتی به مشکل برخواهد خورد. 
کلوپ در مصاحبه گفت: همه تیم ها دیدند که ما در آن(ضد حمله کردن و پرس کردن) خوب بودیم و قطعا پی برده اند که بازیکنان من کار خود را خوب انجام می دهند. اگر تیم حریف به ما اجازه بدهد، ما کار خود را انجام می دهیم و آن ها را پرس می کنیم و سپس ضد حمله می زنیم.ولی،اکثر اوقات به ما اجازه نمی دهند. 
اکثر تیم ها جلوی ما،ضد حمله بازی میکنند و احترام برای تیم ما به اندازه سیتی قائل نیستند. برای مثال جلوی سیتی بازی را نگاه می کنی و متعجب هستی که چگونه بازی می کنند. یک هفته بعد،که با ما بازی می کنند، درست فکر می کنند و می گویند بیایید ضد حمله را امتحان کنیم. سیتی ارزش آن احترام ها را دارد ولی این باعث می شود که ما در هر بازی صد درصد تمرکز کنیم که توپ را حفظ کنیم تا ضد حمله نخوریم و گل دریافت نکنیم.


ترجمه: امیررضا ایمانی

 

 

 

 

دیدگاه‌ها