کد خبر : 1646775 | 09 آبان 1398 ساعت 13:00 | 9.8K بازدید | 0 دیدگاه

لیگ یک، لیگی که 7 مدعی صعود دارد!

فاصله امتیازی در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور آنقدر نزدیک است که می توان به صراحت گفت اکنون این بازی ها 7 مدعی صعود به لیگ برتر دارد.

به گزارش "ورزش سه"، این شرایط در حالی رقم خورده است که فاصله تیم هفتم تا صدرنشین تنها 4 امتیاز است و از سویی 24 هفته به پایان بازی ها باقی مانده است و هیچ بعید نیست در هفته های آتی تیم سپیدرود رشت هم به این جمع اضافه شود و تعداد مدعیان صعود به لیگ برتر به 8 تیم برسد. این در حالی است که در پایان بازی ها تنها تیم های اول و دوم به لیگ برتر صعود می کنند. نگاهی خواهیم داشت به تیم های مدعی صعود در بازی های این فصل:

 

1-فجر سپاسی (21 امتیاز)

 

فجر سپاسی با داوود مهابادی حمایت تماشاگران شیرازی را همراه خود دارد و این می تواند برای بازیکنان تیم احساس مسئولیت ایجاد کند و این یکی از فاکتورهای مثبت تیم فجر است. تیمی دوست داشتنی که در گذشته معرف ستاره های زیادی به تیم های لیگ برتری بود و اگر باز هم به لیگ برتر بیاید حتما جوان های تازه ای را به فوتبال معرفی خواهد کرد. روند این تیم از ابتدا تا هفته دهم با کمترین فراز و نشیب همراه بوده است.

 

1447677

 

2-نود ارومیه (21 امتیاز)

 

نود ارومیه که فصل گذشته مراقب بود به دسته پایین تر سقوط نکند به نظر می رسد خیلی زود مدعی شدن در لیگ یک را یاد گرفته است. این تیم تا به اینجای کار نمایش فوق العاده ای داشته است و حتی اگر به لیگ برتر هم صعود نکند کارنامه ارزشمندی از خود به جای می گذارد. نود ارومیه برای حضور در این مسیر حتما از سرنوشت تیم هایی که حتی در اولین فصل حضور در لیگ یک، لیگ برتری شدند، درس گرفته است.

 

1424464

 

3-مس رفسنجان (20 امتیاز)

 

مس رفسنجان تا به این جای کار موفق شده تهاجمی ترین بازی ها باشد. این نشان می دهد موفقیت در این تیم اتفاقی نبوده است. تیمی که سال های سال است در دسته اول حضور دارد و به تیم باتجربه ای تبدیل شده است و به همه راه ها برای صعود به لیگ برتر آشنا است. مس رفسنجان در کنار تیم گل ریحان تنها تیم های بدون باخت بازی ها هستند. مس نیمی از بازی هایش را با پیروزی پشت سر گذاشته است و در 50 درصد دیگر بازی ها متوقف شده است.

 

1419629

 

4-گل ریحان (20 امتیاز)

 

گل ریحان با هدایت محمد نصرتی از جمله تیم هایی است که برای صعود به لیگ برتر بازی می کند. برای این تیم رسیدن به گل و کسب امتیاز مهم تر از هر چیزی است و در این مسیر هوشمندانه بازی می کند و شاید بتوان گفت این تیم یک تیم مقتصد است. محمد نصرتی در کنار زمین جنب و جوش زیادی دارد و این اشتیاق را به خوبی به شاگردانش انتقال داده است. هر چند صعود به لیگ برتر آنقدر سخت است که جدا از اشتیاق راه حل های تاکتیکی هم می خواهد.

 

1424094

 

5-خوشه طلایی (19 امتیاز)

 

خوشه طلایی در اولین فصل حضور در دسته اول و در حالی که تا هفته هشتم طعم میزبانی را نچشیده بود با دو امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشین در رده پنجم جدول قرار دارد! این بیانگر عملکرد خوب خوشه طلایی تا به اینجای کار است. هر چند در هفته های اخیر از دست دادن شاهرخ غلامرضا پور مهاجمی که 5 گل برای این تیم به ثمر رسانده بود در از دست دادن 5 امتیاز دخیل بود و موجب تنزل این تیم تا رده پنجم شد. محسن عاشوری می گوید خوشه طلایی دوست دارد فوتبالی بازی کند که از آن لذت ببرد و این حس را به دیگران منتقل کند.

 

1444160

 

6-بادران (18 امتیاز)

 

بادران جز تیم های باتجربه این فصل به حساب می آید به این دلیل که فرهاد کاظمی را بر بالای سر خود دارد. به یقین جبران سه امتیاز با توجه به هفته های باقی مانده برای این تیم سخت نیست اما تیم فرهاد کاظمی به خوبی به این نتیجه رسیده برای صعود به لیگ برتر باید زحمت زیادی بکشد به این خاطر که لیگ یک سخت تر از گذشته شده و حتی تیم های کم تجربه و تازه تاسیس هم مبنای حضورشان در لیگ یک صعود به لیگ برتر است.

 

1431790

 

7-آلومینیوم اراک (17 امتیاز)

 

آلومینیوم اراک که سال های سال است در لیگ یک حضور دارد بعد از جذب محمود فکری استراتژی را صعود به لیگ برتر قرار داده است. به خصوص که این مربی قبلا به همراه تیم نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر صعود کرده بود. اما برای صعود به لیگ برتر فقط حضور محمود فکری روی نیمکت کافی نیست. تیم باید در زمین ارایه گر بازی خوب و سختکوشانه ای باشد. تکرار می شود که بازی های لیگ یک خیلی سخت شده است و حتی تیم های لیگ دویی هم به دنبال صعود هستند.

 

پایین تر از این 7 تیم تیم هایی قرار دارند که سرشناس بوده و حتی چند فصلی در لیگ برتر حضور داشتند. تیم هایی چون سپیدرود، مس کرمان، استقلال خوزستان، داماش گیلان، ملوان و ... امید برای این تیم ها هم هنوز زنده است. به این خاطر که تنها 10 هفته از بازی ها را پشت سر گذاشته ایم.

 

دیدگاه‌ها