کد خبر : 1647152 | 10 آبان 1398 ساعت 21:49 | 122.7K بازدید | 0 دیدگاه

جنجال استوک شیخ قبل از هت‌تریک؛

آخرین سوال داوری هفته پرماجرا دیاباته اخراج یا اخطار

برخورد دقایق ابتدایی ستاره امروز استقلال با گلر تراکتور، تبدیل به یک بحث بزرگ در فضای مجازی و بین هواداران شده است.

آخرین سوال داوری هفته پرماجرا دیاباته اخراج یا اخطار

به گزارش "ورزش سه"، در مهم ترین و جذاب ترین دیدار هفته نهم لیگ برتر، امروز استقلال توانست با نتیجه پرگل 4 بر 2 از سد تراکتور در ورزشگاه یادگار امام بگذرد و ضمن کسب یک پیروزی بزرگ، بیش از پیش به جمع مدعیان لیگ برتر اضافه شود.

 

در بازی امروز، ستاره بی بدیل زمین کسی نبود جز شیخ دیاباته. مهاجم آفریقایی استقلال که در هفته های نخست لیگ عملکرد چندان ایده آلی نداشت و مورد انتقاد برخی هواداران یا کارشناسان هم قرار گرفته بود، امروز پس از حضور مجدد در ترکیب فیکس استقلال، نمایشی خیره کننده داشت و توانست 3 بار دروازه تیم تراکتور را باز کند تا عامل اصلی پیروزی مهم آبی ها لقب بگیرد.

 

هرچند دیدار امروز بسیار جذاب بود و نکات فنی زیادی برای مرور داشت، اما طبق روال همیشگی هفته های اخیر فوتبال ایران، در این بازی هم صحنه ای مشکوک از نظر داوری پیدا شده که حالا مورد بحث کاربران مجازی و البته اعتراض طرفداران تراکتور قرار گرفته است. بازی های دیروز هفته نهم هم از لحاظ داوری بسیار بحث برانگیز بودند و تیم های مختلفی نسبت به تصمیمات داوران معترض شدند.

در دقیقه 5 بازی دو تیم، شیخ دیاباته به عنوان مهاجم استقلال وارد محوطه جریمه تراکتور شد تا یک توپ هوایی را کنترل کند اما رشید مظاهری قبل از او خود را به توپ رساند و به توپ ضربه زد. در این حین، دیاباته که پای خود را تا حد زیادی بالا برده بود، نتوانست به طور کامل کنترل خود را حفظ کند و با استوک ضربه شدیدی به صورت و گردن دروازه بان تراکتور زد. این برخورد، مورد بررسی کارشناسان داوری مختلفی هم واقع شده و به مرور زمان، نظرات مختلفی از این افراد بر روی خروجی رسانه های ورزشی قرار می گیرد.

 

1448154

 

با توجه به اثرگذاری فوق العاده دیاباته در دیدار امروز، این اتفاق و برخورد ابتدای بازی او با مظاهری به یک صحنه  مهم و تعیین کننده از حیث داوری تبدیل شده است. از همین رو، برخی نظرات کارشناسان داوری درباره این برخورد را مرور می کنیم:

 

نوید مظفری: اخراج
داور سابق فوتبال ایران، فیلم این صحنه را در صفحه اینستاگرام شخصی خود منتشر کرد و نوشت: تصمیم اشتباه داور. بازیکن آبی باید در این صحنه به خاطر خطای شدید اخراج می شد.
توضیح قانون در مورد خطای شدید: اگر بازیکنی هنگام تلاش برای تصاحب توپی که در جریان بازی است، علیه حریف خود از نیروی بیش از حد یا خشونت استفاده کند، مرتکب خطای شدید شده است.

 

1448156

 

نادر جعفری: اخطار
صحنه ابتدای بازی و خطای دیاباته روی دروازه بان تراکتور به نظرم داور باید به مهاجم استقلال کارت زرد می داد.

 

حیدر سلیمانی: اخراج
برخورد مظاهری و دیاباته خطای شدید تلقی می شد و داور باید مهاجم استقلال را اخراج می کرد.

 

حسین عسگری: اخطار
برخورد دیاباته و مظاهری شدید نبود و داور می توانست به کارت زرد بسنده کند. به نظر من نیروی شدیدی از سوی مهاجم اعمال نشد و دیاباته مستحق اخراج نبود.

 

نوذر رودنیل: اخراج
این خطا باید با اخراج همراه می شد. حیدری در این صحنه باید قطعا دیاباته را از زمین اخراج می کرد.

دیدگاه‌ها