کد خبر : 1647543 | 12 آبان 1398 ساعت 14:44 | 21.3K بازدید | 0 دیدگاه

امیر و مصطفی به دنبال برد بعد از دوهفته ناکامی؛

سپاهان-تراکتور؛ جنگ خواهرخوانده‌ها برای صدرنشینی

دوئل جذاب امیر قلعه نویی و مصطفی دنیزلی در اصفهان برگزار خواهد شد؛ هر دو امیدوار به پیروزی و با انگیزه زیاد برای صدرنشینی به میدان خواهند رفت.

سپاهان-تراکتور؛ جنگ خواهرخوانده‌ها برای صدرنشینی

به گزارش "ورزش سه"، مصاف دو تیم پرطرفدار شهرستانی فوتبال کشورمان که هم اکنون در رتبه های اول و دوم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارند، همواره حساسیت های خاص خود را داشته و از بازی های مهم و تماشایی لیگ برتر به حساب می آید؛ به مناسبت بازی بزرگ این هفته، به بررسی بازی های تاریخ دو تیم در لیگ برتر از حیث آمار و ارقام پرداخته ایم:

 

22 بازی؛ 10 برد سپاهان 6 پیروزی تراکتور

 

تیم های تراکتور و سپاهان در تاریخ لیگ برتر تاکنون 22 بار مقابل هم قرار گرفته اند که حاصل کار 10 برد برای طلایی پوشان و 6 برد برای تی تی ها بوده و البته 6 مسابقه هم با تساوی به پایان رسیده است. تیم اصفهانی همچنین با 30 بار گشودن دروازه تیم حریف درمقابل دریافت 23 گل از این تیم از حیث گل زده و خورده هم موفق تر از رقیب آذربایجانی عمل کرده است.

 

1448721

 

آمار بازی به میزبانی اصفهانی ها

 

دو تیم تاکنون 11 بار در اصفهان به مصاف هم رفته اند که سهم سپاهان 6 برد و تراکتور 3 پیروزی است. 2 بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. آخرین بازی دو تیم در اصفهان هم با نتیجه پرگل 2-2 به پایان رسید. مسابقه بسیار جذابی که اصفهانی ها ابتدا با گل دقیقه ۳۵ سجاد شهباززاده پیش افتادند اما در دقیقه ۷۳ آنتونی استوکس ستاره ایرلندی تراکتوری ها بازی را به تساوی کشاند. درحالی که بازی رو به اتمام بود شاگردان قلعه نویی دقیقه ۸۸ با گل عزت الله پورقاز به گل رسیدند و در حالی که امیر و اصفهانی ها منتظر سوت پایان بازی برای پایکوبی بعد از پیروزی بزرگ بودند، دانیال اسماعیلی فر با شوتی استثنایی در وقت های تلف شده، تیم تحت امر جان توشاک را از باخت نجات داد. گلی ویژه که قرمزها هنوز هم با دیدنش به وجد می آیند.

 

1448722

 

6 سال از آخرین پیروزی تراکتور در اصفهان می‌گذرد

 

از آن جایی که بازی به میزبانی سپاهان برگزار خواهد شد، بد نیست آمار بازی های دو تیم در اصفهان را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. همان طور که اشاره شد آذربایجانی ها در اصفهان تا به حال 3 بار موفق به شکست رقیب طلایی خود شده اند که آخرین برد آن ها به لیگ سیزدهم باز می گردد که با گل دقیقه ۷۰ علی کریمی از روی نقطه پنالتی به دست آمد. از آن پس تاکنون تراکتور در ۶ سال اخیر هیچ گاه موفق به شکست سپاهان در اصفهان نشده و دنیزلی برای فرار از بحران احتمالی باید بر این طلسم نیز غلبه کند.

 

1448719

 

سپاهان ۱ تراکتور ۴؛ سنگین ترین شکست سپاهان در اصفهان

 

جالب است بدانید که پرگل ترین بازی دو تیم و البته سنگین ترین شکست سپاهان هم در اصفهان بوده است. مسابقه ای که در آن قرمزها با سرمربیگری تونی اولیویرا محبوب در لیگ دوازدهم توانستند با نتیجه باورنکردنی 4-1 سپاهان قدرتمند آن روزها را در فولادشهر در هم بکوبند. بهترین برد طلایی پوشان در استادیوم خانگی نیز به لیگ هفدهم برمی گردد که شاگردان کرانچار با دبل ساسان انصاری مهاجم کنونی تراکتور و تک گل علی کریمی، تیم یحیی گل محمدی را که با مشکلات زیاد ناشی از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی دست و پنجه نرم می کرد، شکست دادند.

 

1448720

 

تراکتوری های زیاد اردوی سپاهان عامل جذابیت دوچندان مسابقه

 

بی شک مسابقه بین تیم اول و دوم جدول حساسیت های ویژه ای خواهد داشت مخصوصا که یک طرف آن تراکتور و طرف دیگر سپاهان است. با این حال حضور تعداد زیادی از تراکتوری ها در اردوی سپاهان که سابقه سال ها بازی با پیراهن قرمز را دارند، رنگ و بوی ویژه تری به بازی می بخشد. مهدی کیانی کاپیتان سپاهان که محبوبیت زیادی بین تی تی ها دارد شاخص ترین فرد بین بقیه است. محمد ایران پوریان، سعید آقایی، علیرضا نقی زاده و محمدرضا مهدی زاده و حتی امیر قلعه نویی و اکثر نفرات کادر فنی وی سابقه حضور در اردوی تیم سرخ پوش را دارند و البته احسان حاج صفی و ساسان انصاری هم سابقه عضویت در تیم طلایی پوش را دارند که مطمئنا کاپیتان تیم ملی شاخص ترین سپاهانی سابق است که پا به نقش جهان خواهد گذاشت.

حامد حاجی محمدی

دیدگاه‌ها