کد خبر : 1647916 | 14 آبان 1398 ساعت 11:02 | 16.7K بازدید | 0 دیدگاه

بین‎‌المللی‌ترین جدال لیگ

گزارش: نقش جهان در آزمون زبان‌های بین‌المللی!

دیدار دو تیم تراکتور و سپاهان علاوه بر تمام جذابیت‌هایی که می‌تواند در برداشته باشد از طرفی جدال دو تیمی است که بیشترین بهره را از بازیکنان خارجی می‌برند.

گزارش: نقش جهان در آزمون زبان‌های بین‌المللی!

 به گزارش "ورزش سه"، با توجه به گرانی ارز در چند سال اخیر روند حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر سیر نزولی پیدا کرده و این در شرایطی است که به خدمت گرفتن بازیکنان خارجی تنها به باشگاه‌هایی محدودشده که توانایی مالی بالاتری نسبت به سایر تیم‌ها دارند.


 در همین ارتباط دیدار دو تیم سپاهان و تراکتور را در هفته دهم لیگ برتر از نگاهی دیگر باید به‌عنوان جدال دو تیم متمول لیگ برتری قلمداد کرد و از همین رو بازی فردا می‌تواند رکورد جدیدی را در تعداد بازیکنان با ملیت‌های گوناگون به نام خودش ثبت کند.


امیر قلعه نوعی سرمربی فعلی سپاهان همواره ثابت کرده است که در جذب بازیکنان خارجی وسواس زیادی به خرج می‌دهد. کافی است به لیست اسامی بازیکنان خارجی‌ای توجه کنیم که با نظر این سرمربی جاه‌طلب جذب‌شده‌اند. جان واریو، عماد رضا، عیسی ترائوره، یانوش، و چند تن دیگر که هر کدام جزو خوب‌های دوران خودشان محسوب می‌شدند و این رویه همچنان در تیم سپاهان ادامه دارد.

 

1449164

 

1449165

 

1449166


از سوی دیگر نام مصطفی دنیزلی به عنوان یک مربی سرشانس در فوتبال دنیا آن قدر جذاب است که باعث باز شدن پای بازیکنانی از نقاطمختلف جهان به لیگ برتر شود، اتفاقی که تا به حال در لیگ برتر سابقه نداشته.


فردا دیدار دو تیم سپاهان و تراکتور می‌تواند بین‌المللی‌ترین بازی تاریخ لیگ برتر قلمداد شود، چرا که حضور بازیکنان متعدد خارجی آن‌ هم از ملیت‌های مختلف در این دو تیم از بسیاری دیگر از تیم‌های لیگ بیشتر است. معمولاً لژیونرهای حاضر در لیگ برتر از کشورهای جنوبی آفریقا، برزیل و عراق به خدمت گرفته می‌شدند اما این امر در قبال تیم‌های این فصل تراکتور و سپاهان کمتر صدق می‌کند.


با نگاهی به لیست این فصل سپاهان می‌بینیم گئورگی ولیسیانی از گرجستان، ولادیمیر کومان با ملیتی مجار و اوکراینی و کی روش استنلی از برزیل بازیکنان تأثیرگذاری هستند که غیبت هر کدام از این بازیکنان کاملاً در ترکیب سپاهانی‌ها به چشم می‌آید. از طرفی دیگر تراکتوری‌ها هم می‌توانند با کمک مارکوس جونیور مازولا از برزیل، کوین فورچونه از فرانسه، ویلیان میمبلا از پرو و یوکیا سوگیتا از ژاپن برای هر تیمی دردسرساز شوند. جدال این‌همه بازیکن خارجی می‌تواند جذابیت‌های خودش را داشته باشد.


می‌توان مدعی شد بازیکنانی از ژاپن، پرو، فرانسه و مجارستان در فوتبال ایران تابه‌حال به خدمت گرفته نشده بودند و امروز در صورت حضورشان در زمین می‌توانیم شاهدِ یک بازی با چند زبان مختلف باشیم.

 

1449167

 

1449168

 

1449169

 

1449170

دیدگاه‌ها