کد خبر : 1648088 | 14 آبان 1398 ساعت 21:20 | 35.3K بازدید | 0 دیدگاه

بهترین گزینه مربیگری برای بایرن مونیخ کیست؟

بعد از یک استارت نا امید کننده از سوی نیکو کواچ، بالاخره مدیران تیم، او را اخراج کردند.

بهترین گزینه مربیگری برای بایرن مونیخ کیست؟

به گزارش "ورزش سه"، این سرمربی کروات که قبلا به عنوان بازیکن در این تیم هم بازی کرده است، در دو دوئل اول فصل برنده بود ولی اکنون با مربیگری او، بایرن در رده چهارم جدول است و چهار امتیاز کمتر از مونشن گلادباخ دارد که در صدر جدول است. اما مهم ترین عامل اخراج کواچ، از دست دادن امتیاز های احمقانه است. برای مثال جلوی فرانکفورت که آن ها 5 گل دریافت کردند. به هر شکل اکنون بحث جایگزینی او داغ است و در این مقاله 4 انتخاب ممکن برای جایگزینی کواچ را بررسی می کنیم.


1.انتخاب رویایی:رالف رنگنیک 


هیجان انگیز ترین تیم در سال های اخیر بوندسلیگا بایرن نبوده بلکه لایپزیش بوده. لایپزیش چند سال پیش تقریبا ناشناخته بود و با صعود به بوندسلیگا سبک خاص فوتبال خود را به تمام مردم جهان نشان داد. آن ها زیبا بازی می کردند. و پس از چند فصل،هم اکنون آن ها جزو تیم های قوی بوندسلیگا اند. نکته مهم این است که مسئول تمام این ها،رالف رنگنیک بوده است که از سال 2012 شروع به مربیگری کرده است و هرگاه تیم به عملکرد قوی نیاز داشته او تیم را قوی کرده است. این قابلیت رنگنیک که او فلسفه بازی خاص خود را با تیم همراه می کند بدون اینکه کسی متوجه این شیوه مربیگری او شود،همه چیز را بیان می کند. و قابلیت دیگر او منعطف کردن باشگاه و تیم با چالش های مختلفی است که در راه آن ها قرار می گیرد.

 

1449369


رنگنیک فلسفه بازی تهاجمی مستقیم را به تیم می آورد. این روش یعنی پرس شدید و صحیح روی حریف و پاس های تیز که حریف را تحت فشار قرار می دهد. این سبک بازی ،بازیکنانی مانند نبی کیتا و تیمو ورنر را به وجود آورد که فوق العاده است. او همچنین از امیل فورسبرگ یک مهاجم خوب ساخت،لوکاس کلاسترمن و مارسل هالشتنبرگ را به بازیکنان تیم ملی تبدیل کرد. او یک استعدادیاب عالی نیز هست. او در سالزبورگ(از 2012 تا 2015 سرمربی هردو تیم سالزبورگ و لایپزیش بود)سادیو مانه را جذب کرد و او را کشف کرد.  هیچ شکی نیست که رنگنیک یک گزینه رویایی برای باوارایی ها است. او به اندازه باتجربه است و قابل احترام که بازیکنان به او و فلسفه فوتبال بازی کردنش احترام خواهند گذاشت.


2. انتخاب واقعی: ژوزه مورینیو 


مورینیو از زمان اخراج شدن در یونایتد تا به حال مربیگری نکرده است و با هر مربی که اخراج می شود،احتمال مربیگری او برای آن تیم وجود دارد. شایعات می گویند که او پیشنهادات تیم هایی مثل لیون را رد کرده و دنبال تیم های بزرگتر است. آیا بایرن تیمی است که او به دنبال آن است؟ مورینیو همیشه مربی خوبی بوده و او برنده مطلق است و با بازیکنان گیاهخوار بسیار خوب کار می کند. و البته که او سبک بازی دفاعی را می پسندد پس بایرن به دلیل داشتن دفاع محکم،بسیار مکان خوبی برای او است. بیشتر اوقات مورینیو قرارداد 2 ساله با باشگاه می بندد ولی انگیزه بسیار زیاد او که بهتر از گواردیولا در بایرن عمل کند، می تواند این عادت را تغییر دهد. اگر او به بایرن برود قطعا هدفش برنده شدن لیگ قهرمانان خواهد بود زیرا گواردیولا در بایرن آن را به دست نیاورد.

 

1449367

 


اسطوره باشگاه،شوان اشتایگر می گوید:می توانم او را در باشگاه تصور کنم. به یاد دارم که هر روز درباره آلمان می پرسید و تمام بازیکنان لیگ را حتی در تیم های کوچک هم می شناخت  و در حال یادگیری زبان آلمانی بود.


3.انتخاب ریسکی:آرسن ونگر


شاید استایل او به بایرن شبیه نباشد اما آرسن ونگر اگر مربی شود چه؟ او یکی از گزینه های ایده آل سرمربیگری است و بسیار رومانتیک است. بعد از ترک آرسنال او از این صحبت می کرد که یک موقعیت خوب می خواهد. شاید این یک موقعیت خوب باشد که او انتظار می کشید. بایرن سرشار از جوانان آینده دار و آماده است خب آرسن می تواند این ها را پرورش دهد،چه چیزی از این بهتر است؟ او به سوپر استار ها اجازه مدیریت خود را می دهد و این چیزی است که آن ها دقیقا می خواهند.

 

1449365

 

فقط تصور کنید که بعد از بازی ها بگوید مولر در هر بازی خوب است این قطعا انگیزه او را دو برابر خواهد کرد. ونگر بازیکنان را سردرگم تاکتیک ها نمی کند اما طوری کار میکند که از نظر تاکتیکی آن ها پیشرفت کنند. او به سرژ گنبری شانس های زیادی خواهد داد تا تاکتیک مناسب او را پیدا کند و سپس روی قدرت بدنی بازیکنان کار می کند و این امر بایرن را به یک ابر قدرت تبدیل می کند. البته که از سال 2006 او جام های زیادی کسب نکرده ولی یک ریسک است و مدیران باید انتخاب کنند.

 

4. پیشنهاد اسکواکا: اریک تن هاگ 


آنچه که بایرن نیاز دارد یک روش جدید  و یک فلسفه است. بله،رنگنیک این را به تیم می آورد ولی شخص دیگر که این را به تیم می تواند بیاورد،اریک تن هاگ است. شاید بگویید ناگلزمن هم چنین است اما همه میدانند که او درحال رشد است و هنوز تبدیل به مربی کاملی نشده است.

 

1449366

 

خب چرا کسی مانند تن هاگ را که بسیار کارآمد است و از نظر بسیاری از توانایی ها بی نظیر است را انتخاب نکرد؟ او با آژاکس در فصل قبل توانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد و در لیگ قهرمانان حتی به عنوان مدعی اصلی قهرمانی شناخته شود. آن ها بایرن،رئال،یوونتوس و حتی تاتنهام را کنار زده بودند تا اینکه یاران پوچتینو با توپ های بلند آن ها را شکست دادند. او یک شیوه خاص برای دفاع کردن داشت و باعث پرورش یک دفاع ناب به نام ماتیاس ده لیخت و یک هافبک در سطح جهان به نام فرانکی دی یانگ شد. او حتی با از دست دادن این دو هنوز هم انعطاف تاکتیکی نشان داده است و روی راه بردن قدم می زنند. شاید قرارداد بستن با او بسیار گران تمام شود ولی ارزش دارد. تصور کنید که او چه بازیکنانی پرورش خواهد داد برای مثال تولیسو، تیاگو و یک مهاجم عالی به نام سرژ گنابری خواهد داشت. تمام این ها به علاوه رابرت لواندوفسکی عالی خواهند شد و در نهایت او قبلا هم در تیم دوم بایرن مونیخ زمانی که پپ سرمربی بایرن اصلی بود، مربیگری کرده است. این یعنی این که او قبلا با وضعیت آلمان آشنایی داشته است و سبک تهاجمی او بایرن را به یک تیم ابر قدرت تبدیل خواهد کرد و این عالی است. یکی از مشکلات این است که او نمی خواهد آژاکس را ترک کند و بایرن برای جواب او باید صبر کند تا تصمیم اریک تن هاگ گرفته شود. 


ترجمه:امیررضا ایمانی

دیدگاه‌ها