کد خبر : 1648349 | 16 آبان 1398 ساعت 13:04 | 107.9K بازدید | 0 دیدگاه

حمایت همه جانبه از حریف ایران

بازی عراق - ایران در اردن به سود کیست؟

با حکم فیفا بازی عراق و ایران در کشور ثالث برگزار خواهد شد و بین دو گزینه قطر و اردن ورزشگاه بین المللی عَمان در پایتخت اردن میزبان بازی خواهد بود.

بازی عراق - ایران در اردن به سود کیست؟

به گزارش ورزش سه، اردن هاشمی، همسایه غربی عراق با جمیعیتی حدود ١٠ میلیون نفر و با مساحتی حدود ٩٠ کیلومتر مربع(کوچکتر از استان سمنان) که بعد از اشغال عراق توسط آمریکا به پناهگاهی برای بازمانده های حزب بعث(از جمله خانواده صدام حسین) و  گروهی از طرفداران صدام حسین تبدیل شد و هم اکنون نیز یکی از مقاصد گردشگری برای ساکنین عراق مرکزی(حدفاصل اقلیم کردستان عراق و استان های جنوبی عراق) به شمار می رود.

 

در طی جنگ تحمیلی اردن از حامیان اصلی صدام به شمار می رفت به طوریکه اولین گلوله تانک توسط ملک حسین پادشاه اردن در کنار صدام حسین عراقی به سمت ایران شلیک شد. این کشور با حمایت سیاسی و اقتصادی از صدام حسین در قبال خرید نفت ارزان قیمت و حتى مجانی، به حمایت از عراق پرداخت و در دوران تحریم نفتی عراق، اردن به تنها شریک تجاری عراق تبدیل شد و به همین دلیل چندی پیش نیز در بازی
کویت و اردن، هواداران اردنی به تشویق صدام پرداختند که واکنش شدید کویتی ها را به همراه داشت.

 

1449889

 

عدنان حمد که از چهره های سرشناس فوتبال عراق و بهترین مربی های عربی به شمار می رود برای چهار سال هدایت تیم ملی اردن را به عهده داشت و با این تیم نتایج درخشانی همچون صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای آسیا ٢٠١١ را نیز در کارنامه دارد و در حال حاضر نزد فوتبالدوستان اردنی از محبوبیت بالایی برخوردار است.

 

داشتن مرز زمینی، حضور ٢٠٠ هزار عراقی در اردن(آمار رسمی سال ٢٠١١)، رابطه ی عمیق این دو کشور در زمان حکومت صدام حسین و حتى خاطرات خوب فوتبالی با عدنان حمد عراقی  را می توان در انتخاب اردن به جای قطر برای میزبانی دو بازی پیش‌رو را دخیل دانست و باید منتظر حمایت همه جانبه اردنی ها از شیرهای رافدین در مصاف با یوزهای ایرانی باشیم.

 

عباس بهارمست

دیدگاه‌ها