کد خبر : 1648431 | 16 آبان 1398 ساعت 19:09 | 52.5K بازدید | 0 دیدگاه

اردوغان یوفا را به تبعیض متهم کرد

استفاده از سلام نظامی حق بازیکنان ماست

رئیس جمهورترکیه رجب طیب اردوغان در یک سخنرانی اعلام کرد یوفا پس از جنجال استفاده بازیکنان از سلام نظامی در زمین نسبت به بازیکنان تیم ملی ترکیه رفتار تبعیض آمیزی داشته است.

استفاده از سلام نظامی حق بازیکنان ماست

به گزارش "ورزش سه" ، یوفا ماه گذشته بعد از استفاده بازیکنان تیم ملی ترکیه از سلام نظامی در مسابقات فوتبال پرونده ای را علیه تیم ملی این کشور باز کرد اما اردوغان عقیده دارد این بخشی از مبارزات گسترده علیه ستارگان ورزشی ترکیه است که از عملیات نظامی این کشور پشتیبانی کردند.


اردوغان در یک کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا گفت: "ورزشکارانی که نماینده کشور ما در خارج از کشور هستند ، از ابتدای عملیات مورد حمله این کمپین بوده اند."


وی همچنین گفت: "ما نگرش تبعیض آمیز ، ناعادلانه و سیاسی یوفا نسبت به تیم ملی و باشگاه های خود را رد می کنیم . این حق طبیعی ورزشکاران ما است که پس از یک پیروزی به سربازان ما سلام کنند."


بازیکنان تیم ملی ترکیه در فیفا دی قبلی  پس از گل های مقابل آلبانی و فرانسه در ماه گذشته  بعداز گلزنی سلام نظامی داده بودند که این موضوع با واکنش جامعه جهانی مواجه شده بود. فیلیپ تاونزند ، مدیر ارتباطات  یوفا در آن زمان گفت که با توجه به ممنوعیت استفاده از مسائل سیاسی و مذهبی در فوتبال این یک ژست تحریک آمیز است.

دیدگاه‌ها