کد خبر : 1648655 | 17 آبان 1398 ساعت 22:09 | 79.9K بازدید | 0 دیدگاه

پیکه در بهترین شرایط خود نیست

دلیل اصلی افت این فصل بارسلونا چیست؟

ضعف در خط دفاعی یکی از عوامل اصلی نتایج نه چندان خوب بارسلونا در فصل جاری بوده است.

دلیل اصلی افت این فصل بارسلونا چیست؟

به گزارش "ورزش سه"، حدود 18 ماه پیش، بارسلونا بهترین تیم دفاعی اروپا بود. در آوریل 2018 ، بارسلونا آمار کمترین گل در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا را داشت، اما شرایط نسبت به زمان گذشته تغییر کرده است. چه در دوران پپ گواردیولا، چه لوئیس انریکه یا ارنستو والورده، بارسلونا همیشه به دلیل حضور بازیکنان با کیفیت مانند لیونل مسی، لوئیس سوارز، نیمار، داوید ویا و پدرو به تیمی قدرتمند در بخش هجومی مشهور بوده است.

 

حالا 35 تیم وجود دارند که در پنج لیگ بزرگ اروپا وجود دارند که در این فصل کمتر از بارسلونا گل خورده اند. در لالیگا تیم والورده در حال حاضر سه بازی و به اندازه کل فصل گذشته مغلوب شده است. عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند این وضعیت را تشریح کند. تنها چهار بازیکن خط دفاعی نیستند که باید سرزنش شوند و هر یازده بازیکن در زمین از جمله هافبک و مهاجمان در امر پرس خوب عمل نمی کنند.

 

در خط دفاع جرارد پیکه در بهترین شرایط خود نیست و او در این فصل در حال حاضر 9 کارت در همه بازی ها دریافت کرده است. جونیور فیرپو به حدی که انتظار می رفت به عنوان جانشین یوردی آلبا خوب عمل نکرده و والورده باید این مسائل دفاعی را در اسرع وقت حل کند. بارسونا به طور متوسط 1.27 گل در هر بازی دریافت کرده که رقمی بسیار بالاتر از سال های گذشته محسوب می شود. برای مثال، آنها در دو بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا به طور میانگین 0.55 گل در هر بازی گل خورده اند. شرایط در خط دفاعی هرگز مساعد نیست و به همین دلیل بارسلونا این فصل مانند گذشته نتیجه نگرفته است.

 

1450165

دیدگاه‌ها