کد خبر : 1648715 | 18 آبان 1398 ساعت 10:54 | 28.2K بازدید | 0 دیدگاه

دژی به فرماندهی رحمتی با حضور درخشان نعمتی و مرادمند

راز موفقیت یحیی؛ سید گل نمی‌خورد! (گزارش)

شهر خودرو با کسب 6 پیروزی و تحمل تنها یک شکست در 9 هفته اخیر، حالا در آستانه رسیدن به صدر جدول قرار دارد و از این پس باید خود را برای برگزاری دیدارهای 6 امتیازی (تراکتور، استقلال و سپاهان) آماده کند.

راز موفقیت یحیی؛ سید گل نمی‌خورد! (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، جمعه شب در حالی جشن پیروزی در ورزشگاه امام رضا(ع) در حضور حدود 4 هزار هوادار مشهدی برای شهر خودرویی‌ها به پا شد که آنها حالا پس از شاگردان ژنرال، رتبه دوم جدول را به نام خود سند زده‌اند و اگر بتوانند از سد گل گهر سیرجان بحران زده در تقابل عقب افتاده هفته هشتم خود بگذرند می‌توانند به تنهایی به صدر جدول تکیه بزنند.


شاگردان یحیی در طول 10 هفته اخیر، تنها با یک تیم از جمع بیگ فایو لیگ برخورد کرده‌اند که توانستند در مشهد از سد شاگردان کالدرون بگذرند و تقابل با تراکتور، استقلال و سپاهان را در پیش روی دارند اما رمز موفقیت شهر خودرو برای تداوم روزهای خوب و بقا در جمع مدعیان کدام نقطه بود؟


هر چه خط حمله تیم یحیی زهردار نیست و حضور شاکری، باقری، مهربان و چوچو نتوانسته شهر خودرو را از کسب برد های اقتصادی نجات دهد در خط دفاع و دروازه شرایط فرق می کند. مشهدی‌ها ضعیف‌ترین خط حمله را در میان مدعیان دارند و در طول 9 هفته تنها 9 گل زده داشتند که اصلا آمار قابل دفاعی نیست!


از سوی دیگر نقطه قوت تیم یحیی، به دژ دفاعی آنها باز می‌گردد؛ جایی که رحمتی رهبری ارکستر دفاع شهر خودرو را بر عهده دارد و مرادمند و نعمتی به عنوان دو دفاع میانی مشهدی‌ها به خوبی حملات رقبا را خنثی می‌کنند تا جایی که بسیاری از کارشناسان زوج دفاعی شهر خودرو را لایق دعوت به تیم ملی می‌دانند. از آخرین گلی که شهر خودرو دریافت کرده تا به امروز 418 دقیقه گذشته است و حسین ابراهیمی در مسجدسلیمان، آخرین کسی بود که توانست دروازه شهر خودرو را تا به امروز در لیگ نوزدهم باز کند.

 


هر چند که پس از آن دروازه شهر خودرویی‌ها باز شد و بازهم نفتی های مسجد سلیمان بودند که توانستند با یک پیروزی اقتصادی، شاگردان یحیی را از قطار جام حذفی پیاده کنند اما در لیگ رکورد خط دفاعی شهر خودرو با 418 دقیقه بسته نگه داشتن دروازه همچنان پابرجاست؛ مهدی رحمتی در طول 9 بازی تنها سه بار دروازه‌اش را باز دیده است و 6 بار موفق به کلین شیت شده است.


کار دشوار یحیی پس از تقابل با گل گهر آغاز می‌شود؛ جایی که اگر آنها بتوانند بازهم با دروازه بسته از میدان خارج شوند رکورد خود را به عدد 508 می‌رسانند و پا به مصاف پنج تقابل سخت و متوالی برابر تراکتور در تبریز، صنعت نفت در مشهد، استقلال در تهران، سپاهان در مشهد و نساجی در قائمشهر می‌گذارند.


سید مهدی رحمتی که رکورددار کلین شیت فوتبال باشگاهی ایران و آسیاست اگر می‌خواهد رکورد 895 دقیقه‌ای پیام نیازمند را بشکند، باید یک معجزه و شگفتی را خلق کند و تا دقیقه 27 آخرین دیدار نیم فصل شهرخودرویی‌ها برابر نساجی دروازه تیمش را بسته نگه دارد.


فارغ از ثبت رکوردها و آمار و ارقام، تیم یحیی تا به اینجا هر چه در حمله کم فروغ و ناکام بوده است در فاز دفاعی به خوبی و با شایستگی اثبات کرده است که لیاقت حضور در جمع مدعیان را داشته است و باید دید در ادامه راه لیگ و آغاز دیدار های دشوار شهر خودرو، چه سرنوشتی در انتظار شاگردان یحیی گل محمدی خواهد بود؟

دیدگاه‌ها