کد خبر : 1648757 | 18 آبان 1398 ساعت 13:03 | 43.4K بازدید | 0 دیدگاه

الهلال - اوراواردز؛ حسرت بزرگ میزبانی

یادداشت آنالیزور برانکو یک سال پس از فینال آسیا

آنالیزور برانکو از حسرت خود در فینال لیگ قهرمانان آسیا نوشته؛ از این که شاید اگر پرسپولیس میزبان بازی رفت بود نتیجه دیگری رقم می‌خورد.

یادداشت آنالیزور برانکو یک سال پس از فینال آسیا

به گزارش ورزش سه، فینال لیگ قهرمانان آسیا امروز در حالی برگزار می‌شود که فصل پیش پرسپولیس به عنوان نماینده ایران در بازی نهایی حضور داشت و البته از رسیدن به جام قهرمانی باز ماند. یک سال پس از آن، فرزاد حبیب الهی آنالیزور برانکو در یادداشتی اینستاگرامی به حسرت خود در آن مسابقه پرداخته است:

 

1450310

 

 

امشب الهلال-اوراواردز؛ وقتی دیدم میزبان بازی رفت فینال الهلال است، حسرتم تازه شد. بارها به این فکر کرده ام که کاش در بازی رفت فینال، میزبان بودیم. جدایی چند بازیکن در پنجره بسته نقل و انتقالات و پارگی رباط ماهینی، اسکواد پرسپولیس را کوچک کرده بود و در مقایسه با کاشیما که دو خط میانی هم تراز داشت، پرسپولیس یک تیم فرسوده بود که انجام بازی رفت در تهران، می توانست کمک بزرگی برایش باشد: یعنی پس از بازی با سایپا، بازیکنان پرسپولیس که در مقایسه با سه تیم دیگر حاضر در نیمه نهایی آسیا فشار بیشتری را تحمل کرده اند، در تهران ریکاوری خوبی داشته باشند و بدون پرواز طولانی و جت-لگ، در ورزشگاه آزادی بازی رفت را انجام دهند.

 

 در این شکل برگزاری فینال لیگ قهرمانان، با توجه به فاصله کشورهای غرب و شرق اسیا و فاصله زمانی بازی رفت و برگشت، انجام بازی رفت در خانه یک امتیاز محسوب می شود. به همین دلیل الهلال شانس بیشتری برای قهرمانی دارد. دو سال پیش همین فینال با همین قرعه انجام شد. یعنی الهلال در بازی رفت میزبان اوراواردز بود که بازی یک-یک مساوی شد و اوراوا در بازی برگشت در ژاپن یک بر صفر برنده شد و به قهرمانی رسید. اما این قاعده را نفی نمی کند. قاعده این است که شکل برگزاری فینال لیگ قهرمانان بر اساس جغرافیای اسیا، شانس بیشتری را برای میزبان بازی رفت ایجاد می کند.

دیدگاه‌ها