کد خبر : 1648894 | 18 آبان 1398 ساعت 23:00 | 104.5K بازدید | 0 دیدگاه

آرزوی مرگ برای VAR پس از جنجال در بازی تاتنهام

برای چندمین هفته متوالی فناوری VAR حواشی فراوانی را در لیگ برتر انگلیس به وجود آورد.

به گزارش "ورزش سه"، ساعاتی پیش دو تیم تاتنهام و شفیلد یونایتد از سری رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس به مصاف یکدیگر رفتند. این دیدار تا اواسط نیمه دوم با تساوی بدون گل در جریان بود. سون هیونگ مین، ستاره کره ای تاتنهام، اما روی اشتباه حریف گل اول تیمش را به ثمر رساند. تنها چند دقیقه بعد از این گل شفیلد یونایتد توانست گل تساوی را توسط جان لاندسترام به ثمر برساند. در حالی که به نظر می‌رسید این گل در حالت کاملاً سالم به ثمر رسیده و حتی نیازی به رجوع به VAR هم نباشد اما پس از ۴ دقیقه تاخیر و کمک گرفتن از VAR، داور گل شفیلد را مردود اعلام کرد. تصاویر آهسته کاملاً به سلامت گل شفیلد صحه می گذاشت اما تصویر به نمایش در آمده از اتاق VAR نشان می داد که قسمتی از انگشت پای بازیکن شفیلد جلوتر بوده است. موضوعی که به نظر نمی رسید بتوان برای مردود اعلام کردن گل به آن استناد کرد.

 

1450451

 

1450453

 

1450452

 

پس از این دیدار موج انتقادات نسبت به داوری و به خصوص فناوری VAR بیش از پیش روانه شده است. هواداران شفیلد یونایتد معتقد هستند که گل این تیم کاملاً در حالت سالم به ثمر رسیده و بازیکنشان عقب تر از اریک دایر بوده است.

همچنین اتفاقات بازی امشب تاتنهام و شفیلد باعث شده که بسیاری از افراد معروف نیز در صفحات توییتر خود نسبت به حواشی VAR واکنش نشان دهند که در اینجا به بعضی از آنها اشاره می کنیم.

 

گری لینه کر: " قوانین مسخره VAR گل مساوی شفیلدیونایتد را آفساید اعلام کرد؛ در حالی که غیرممکن است اینطور بوده باشد. آنها دارند با ورزش ما چه می کنند؟"

 

کریس هیوز: "پرده ها باید بالا بروند و نتیجه ۲-۱ اعلام شود. VAR باید بمیرد. یک مرگ آرام! واقعاً شرم‌آور است".

 

اندی هیلتون: "آیا هنوز هم کسی فکر می کند که VAR ایده خوبی است و فایده‌ای برای بازی دارد؟
۴ دقیقه طول کشید! این یک شوخی مطلق است."

 

مارک گلدبرگ: " VAR باید از سال ۲۰۲۰ کنار گذاشته شود."

 

دارن هاکربی:" VAR هر هفته بازی ها را خراب می کند. مردم برای حضور در استادیوم ها پول پرداخت می کنند که با این اتفاقات پول آنها به هدر می‌رود."

دیدگاه‌ها