کد خبر : 1648955 | 19 آبان 1398 ساعت 10:54 | 11.2K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت؛ هاشم پور اوکتاویوی ایرانی

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران اینبار در شرایطی قهرمان جام بین قاره ای شد که روی نیمکت تیم ایران خبری از اوکتاویوی برزیلی نبود. او ماه هاست که از ایران رفته و تیم را هاشم پور هدایت می کند.

یادداشت؛ هاشم پور اوکتاویوی ایرانی

به گزارش "ورزش سه"، اوکتاویوی برزیلی یکی از پرافتخارترین مربیان فوتبال ساحلی جهان بشمار می رود. او در سال های اخیر موجب جهش فوق العاده تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در بازی های بین المللی شد. او ایران را به عنوان قهرمانی در جام بین قاره ای رساند و موجب حضور ایران روی سکو در جام جهانی شد. مربی برزیلی با تلاش های فراوانی که روی نیمکت تیم ایران داشت فوتبال ساحلی را تبدیل به یک تیم جهانی و نامبر وان کرد و حال که او نیست باور بزرگی در جهان هم چنان با بچه هاست و اینبار این افتخار بزرگ با هاشم پور رقم خورد. مربی ای که سال های سال برای تیم ملی فوتبال ساحلی بازی کرده و بعد از آویزان کردن کفش ها دستیار اوکتاویو شد و بعد از رفتن مربی برزیلی هدایت تیم را برعهده گرفت.

 

حالا باید از هاشم پور به عنوان اوکتاویوی ایرانی یاد کنیم. موفقیت ایران در جام بین قاره ای یک موفقیت شایسته و درخورتحسین بود به این خاطر که ایران در بازی پایانی اسپانیا را با یک نتیجه خوب شکست داد و این طور نبود که میلی متری و یا در ضربات پنالتی موفق به شکست حریف شود. حالا هاشم پور به خاطر تجربیاتی که از سال ها حضور در کنار اوکتاویو کسب کرد خود یک اوکتاویوی دیگر است و تیم ملی فوتبال ساحلی ایران می تواند به این مسیر پرافتخار با این مربی جوان ادامه دهد و این بار برای قهرمانی در جام جهانی برنامه ریزی کند.

 

اعتماد به جای فدراسیون فوتبال به هاشم پور قابل تحسین است و پیش تر از این باید گفت دستیار خوبی برای اوکتاویو در زمان حضور این مربی در تیم ملی فوتبال ساحلی انتخاب کرد. نه فقط در تیم ملی فوتبال ساحلی؛ در هر تیمی که مربی خارجی برای آن برمی گزینیم باید از دستیارانی استفاده کنیم که کاراکتر سرمربی شدن را داشته باشند تا با رفتن مربی خارجی بتوانیم از این دست از مربیان به عنوان سرمربی استفاده کنیم. به اقع همه هزینه هایی که بابت دستمزد به مربی خارجی داده می شود نباید برای نتیجه باشد. بخشی از این هزینه باید صرف تربیت مربی شود که این اقدام خوب در تیم ملی فوتبال ساحلی به خوبی رخ داده است.

 

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در آخرین حضور در بازی های جهانی در جام ملت های آسیا حذف شد و شانس حضور در جام جهانی را از دست داد در حالی که مربی تیم ملی اوکتاویو بود اما اینبار با هدایت عباس هاشم پور جوان تیم بر بلندای جهان ایستاد و قهرمان جام بین قاره ای شد. آنهم در امارات. کشوری که در فوتبال ساحلی یک تیم خوب و موفق بشمار می رود. ما این مدل الگوسازی را می توانیم در تیم های دیگر ملی هم پیاده کنیم. مربی ایرانی خوب هم داریم همان طور که در همه رشته ها ایرانی ها جزء نخبه های جهان بشمار می روند. در این بین فقط بحث اعتماد و شخصیتی که به مربی می دهیم؛ مهم است.

 

دیدگاه‌ها