کد خبر : 1648980 | 19 آبان 1398 ساعت 12:30 | 11.8K بازدید | 0 دیدگاه

داور ایران – عراق؛ خوش یمن در بازی های جنجالی

داور سریلانکایی دیدار ایران و عراق، برای تیم های ایرانی آشنا و خوش یمن است.

داور ایران – عراق؛ خوش یمن در بازی های جنجالی

به گزارش ورزش سه، به نظر می رسد حاشیه های فراوان بازی ایران و عراق در چند روز پایانی مانده به این بازی فروکش کرده و کم کم همه چیز آماده این دیدار بسیار حساس شده است. البته همه حاشیه ها از ماجراهای مربوط به ناامنی کشور عراق شروع شد که در نهایت همین مسئله، محل برگزاری دیدار عراق با ایران را تغییر داد. دیگر موردی که با جابجایی محل برگزاری بازی تغییر کرد، داور مسابقه بود.

 

تا زمانی که قرار بود دیدار ایران و عراق در شهر بصره برگزار شود، قرار بود ادهم مخادمه اردنی قاضی این مسابقه باشد؛ اما پس از آنکه محل برگزاری بازی به پایتخت کشور اردن تغییر پیدا کرد، داور بازی هم عوض شد و دیلان پریرا از سریلانکا به عنوان مسئول قضاوت این دیدار معرفی شد. البته مهدی تاج در نشست خبری دو روز قبل خود عنوان کرد که چون حریف ایران یک تیم عربی بوده، در نامه ای از AFC خواسته که داور از کشورهای عربی نباشد و به همین دلیل هم تغییر ایجاد شده است.

 

دیلان پریرا داوری است که برای تمام اهالی فوتبال در ایران آشنا است. این داور سریلانکایی بارها در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا داور بازی نمایندگان ایران بوده است. پرسپولیس5، استقلال و ذوب آهن هر کدام 3 و سپاهان و تراکتور هر کدام یک بازی آسیایی خود را با قضاوت این داور انجام داده اند. همچنین این داور برای تیم ملی فوتبال ایران هم بازی هایی را قضاوت کرده که از مهم ترین آنها می توان به بازی جنجالی ایران و قطر در مقدماتی جام جهانی 2018 اشاره کرد. این بازی که در تهران با جنجال های فراوان همراه بود، سرانجام با گل های جهانبخش و قوچان نژاد به سود ایران به پایان رسید.

 

1450594

دیدگاه‌ها