کد خبر : 1649070 | 19 آبان 1398 ساعت 18:06 | 17.8K بازدید | 0 دیدگاه

نصرتی می‌خواهد گل جام جهانی را تکرار کند

صدرنشین غیرمنتظره لیگ یک کیست؟

لیگ دسته اول فوتبال ایران امروز یک نام جدید را به عنوان صدرنشین این مسابقات به خود دید؛ گل ریحان با سرمربی جوانش توانسته در پایان هفته دوازدهم بالاتر از تمام مدعیان دیگر قرار بگیرد.

به گزارش" ورزش سه"، محمدنصرتی در اولین سال سرمربیگری اش توانسته تیمش را به عنوان یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر معرفی کند. با وجود آنکه هنوز بازی های زیادی تا پایان مسابقات مانده اما عملکرد گل ریحان به گونه ای بوده که این تیم را اکنون یکی از مدعیان نشان می دهد.


نکته قابل توجه این است که نصرتی در اولین سال سرمربیگری اش توانسته به چنین عملکرد موفقی دست پیدا کند. او البته به عنوان بازیکن افتخارات زیادی را به دست آورده است. دو دوره قهرمانی در لیگ برتر، یک قهرمانی در جام حذفی، قهرمانی با تیم ملی ایران در بازی های آسیایی، حضور در جام جهانی و جام ملت های آسیا در نزدیک به بیست سال حضورش در فوتبال ایران به دست آمده اند.


نصرتی فصل گذشته تنها در سه بازی فرصت سرمربیگری را تجربه کرد آن هم در حالی که هنوز بازی می کرد. در آن سه بازی هم نتایج خوبی گرفت. اما امسال از ابتدای فصل روی نیمکت گل ریحان نشست و با توجه به اینکه اولین تجربه جدی اش را سپری می کرد کسی نمی توانست حدس بزند که این پسر آرام بتواند از پس بازی های دشوار و گلادیاتوری لیگ یک برآید.


 شماره 20 سابق تیم ملی فصل را خوب شروع کرد، دو برد و دو تساوی در چهار بازی ابتدایی هنوز تردیدها را از بین نبرده بود اما هر چه گذشت روند نتیجه گیری تیم او مشخص‌تر شد. گل ریحان در دوازده بازی 6 برد و 6 مساوی به دست آورده است و اکنون با 24 امتیاز و میانگین 2 امتیاز در هر بازی در صدر جدول قرار دارد.

 

1450697


آن ها تا الان نتایجی منطقی گرفته اند و تجربه و آمار نشان داده که با این میانگین امتیازی می توان قهرمان شد یا مجوز حضور در لیگ برتر را گرفت.


اتفاقی که با توجه به اولین سال حضور نصرتی در جایگاه سرمربی می تواند یک اتفاق ویژه به حساب بیاید و او را در کنار مربیانی قرار بدهد که از اولین سال حضورشان به موفقیت رسیده اند؛ اسامی مطرحی چون علی دایی، امیر قلعه نویی، یحیی گل محمدی و... که از همان اولین سال های حضورشان توانستند نام خودشان را به عنوان مربیان برنده در فوتبال ایران ثبت کنند.


وقتی گل ریحان در بازی برابر استقلال در ورزشگاه آزادی توانست این تیم پرستاره و سرمربی ایتالیایی اش ، آندره آ استراماچونی را به دردسر بیاندازد، امتیازهای ویژه ای برای نصرتی به عنوان سرمربی به ثبت رسید و نتایج بعدی او در لیگ یک نشان داد که فراتر از یک اتفاق یا جرقه، او می تواند یکی از مربیان آینده این فوتبال باشد.

 

1450696


نصرتی اما ماموریت خیلی سختی برای رساندن گل ریحان به هدف بزرگش که رسیدن به لیگ برتر است دارد. او باید همین روند امتیازگیری را در 22 هفته باقی مانده رقابت ها حفظ کرده و حتی آن را ارتقا دهد که کاری دشوار است چرا که تیم ها و مربیان کارکشته ای در لیگ یک حضور دارند که تا آخرین لحظه برای صعود تلاش خواهند کرد.

 

دیدگاه‌ها