کد خبر : 1649077 | 19 آبان 1398 ساعت 18:34 | 7.9K بازدید | 0 دیدگاه

از استرالیا 98 تا طلسم 43 ساله با استیلی

برای حمید استیلی که یکی از رویایی ترین صعودها به جام جهانی را تجربه کرده شاید اکنون شکستن طلسم المپیک دور از ذهن نباشد.

به گزارش "ورزش سه"، هافبک سال‌های دور پرسپولیس و تیم ملی اکنون بعد از چند ماه حضور به عنوان مدیرفنی، کار خود را به عنوان سرمربی تیم امید ایران برای شکست طلسم چهار دهه و اندی ساله‌ی فوتبال ایران استارت زده است.


استیلی جزیی از تیمی بود که رویای حضور در جام جهانی را تجربه کرد. بعد از سال‌ها ناکامی در حضور در جام جهانی، تیم پرستاره و محبوب 98 در نمایشی دیدنی در نهایت با برد برابر استرالیا در ملبورن یک خاطره فراموش نشدنی را برای فوتبالدوستان ایرانی رقم زد تا همچنان از آن بازی به عنوان یک حماسه بزرگ یاد شود. استیلی اما با آن حضور کار خود را پایان نداد و در جام جهانی نیز با گلی که با ضربه سر دیدنی خود به آمریکا زد، اولین پیروزی ایران را در این رقابت‌ها رقم زد.


اکنون استیلی در قامت سرمربی یک ماموریت بزرگ دیگر را استارت زده؛ در فضای ناامیدانه‌ای که برای حضور ایران در المپیک وجود دارد و در گروهی که ازبکستان، کره جنوبی و چین با ایران رقابت خواهند داشت، او و شاگردانش یک عزم بزرگ را دنبال می‌کنند تا این طلسم چهل و چند ساله را بشکنند. باید دید در این راه موفق خواهند شد یا خیر.

 

1450711

 

1450710


در جمع بازیکنان تیم صعود کننده به جام جهانی 98 رضا شاهرودی، دستیار کنونی حمید استیلی نیز حضور داشت و در سمت چپ دفاعی ایران یک مهره شناخته شده و محبوب محسوب می‌شد. رضا شاهرودی اکنون با تجربه حضور روی نیمکت سیاه جامگان و راه آهن، کار خود را برای پرورش ستاره‌های آینده فوتبال ایران در کنار حمید استیلی دنبال می‌کند تا شاید بتوانند در کنار هم یک اتفاق بزرگ و تاریخی دیگر برای فوتبال ایران رقم بزنند.

 

1450709


در این جمع باید از علیرضا امامی‌فر نیز نام برد که مدت‌هاست کارش را در سکوت به عنوان مربی آغاز کرده و آخرین تجربه باشگاهی خود را در سپیدرود در کنار علی کریمی پشت سر گذاشت. چپ پای محبوب پرسپولیسی‌ها نیز از نسل 98 فوتبال ایران محسوب می‌شود که البته جایی در لیست جام جهانی نداشت. امامی‌فر این روزها اما به عنوان یکی از تئوریسین‌های اصلی تیم المپیک، امیدوار به زدن رودستی بزرگ به تیم‌های مدعی ازبکستان، چین و کره جنوبی است.

 

دیدگاه‌ها