کد خبر : 1649225 | 20 آبان 1398 ساعت 12:45 | 64.5K بازدید | 0 دیدگاه

زوجی که کسی از آن ها صحبت نمی‌کند؛

شریفی - بابایی؛ آقای گل های ایرانی در خاک اروپا!

مهدی شریفی و پیمان بابایی در فصل جدید لیگ آذربایجان عملکرد بسیار خوبی داشته اند و با 8 گل زده، جزو بهترین بازیکنان این لیگ به شمار می‌روند.

شریفی - بابایی؛ آقای گل های ایرانی در خاک اروپا!

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته سومقاییت با درخشش بازیکنان ایرانی اش از سد تیم صباح گذشت. این بازی در ورزشگاه «بانک رسپابلیک» برگزار شد و تیم میزبان یعنی صباح توانست در نیمه اول گلزنی کند و از تیم قرمز و بنفش پوش، جلو بیفتد. این گل به نوعی جریان بازی را تغییر داد و باعث شد سرمربی تیم سومقاییت، مهدی شریفی را در ابتدای نیمه دوم وارد زمین کند و همین تعویض، مقدمه ای بود بر تغییر نتیجه و پیروزی یاران شریفی و بابایی.

 

روز بیستم مرداد ماه که خبر حضور مهدی شریفی در تیم سومقاییت آذربایجان منتشر شد، شاید نگاه ها به این انتقال خیلی مثبت نبود. بسیاری اعتقاد داشتند با این تصمیم، به روند نزولی خود ادامه می‌دهد و نمی‌تواند به دوران اوج خود که با پیراهن سپاهان داشت، بازگردد اما آن چیزی که حالا رقم خورده، به طور کامل برخلاف تصور فوتبال دوستان است.

 

انتقال شریفی به لیگ آذربایجان پس از آن رقم خورد که گابریل کالدرون او را در لیست مازاد قرارداد و وی نیز تصمیم گرفت با رد پیشنهادات داخلی اش، به جایی برود که پیمان بابایی در آن به موفقیت رسیده بود. بابایی که در لیگ ایران جزو مهاجمان نه چندان شناخته شده بود، در یک فصلی که برای سومقاییت به میدان رفت درخشش خوبی داشت و به همین خاطر مدیران این باشگاه، به دنبال جذب یک ایرانی دیگر هم بودند.

 

1427337

 

شریفی حالا پس از گذشت 11 هفته بازی در لیگ آذربایجان، با پنج گل در صدر جدول گلزنان جای دارد و امیدوار است در سه هفته آینده نیز این روند را ادامه دهد تا به کفش طلای فوتبال ایران برسد. همچنین نکته جالب این است که سومقاییت پس از حضور شریفی به نوعی متحول شده و حالا با قرارگیری دررده چهارم، حتی امیدوار به کسب سهمیه لیگ اروپا است. شریفی شب گذشته نیز درخشش بسیار خوبی داشت و در کنار پیمان بابایی، دو گل از سه گل تیم را به ثمر رساندند.

 

در دقیقه 55 بابایی با شوتی سرکش و از راه دور دروازه صباح را فرو ریخت تا بازی به تساوی کشیده شود. این سومین گل مهاجم سابق گسترش فولاد در لیگ بود که با فریاد «اوچونجی گل» از سوی گزارشگر همراه و باعث شد تا هواداران سومقاییت به وجد بیایند. 20 دقیقه بعد مهدی شریفی با فراری تماشایی به پشت محوطه جریمه، در موقعیت گلزنی قرار گرفت و توانست تیمش را پیش بیاندازد و باعث شد تا سومقاییت در موقعیت برد قرار گیرد.

 

1444740

 

پس از گل شریفی به سمت هواداران رفت و با خوشحالی ویژه، حضورش در صدر جدول گلزنان را جشن گرفت و به نوعی نشان داد که بار دیگر جزو مهاجمان برتر فوتبال ایران است. هرچند که کمتر از دیگر لژیونرها مورد توجه قرار گیرد. این زوج مخوف لیگ آذربایجان حالا روی هم 8 گل زده اند و بهترین بازیکنان تیم خود محسوب می‌شوند اما بدون تردید، کار سخت این دو در هفته آینده و بازی مقابل قره باغ خواهد بود. جایی که باید کیفیت متمایز یک فوتبالیست ایرانی را به نمایش بگذارند.

 

شریفی در مرداد ماه علی رغم حضور در اردوی تیم پرسپولیس، از این تیم کنار گذاشته شد و در واقع، گابریل کالدرون علی علیپور، براندائو جونیور، مهدی عبدی و محمد امین اسدی را به او ترجیح داد اما حالا مهاجم شماره 70 سومقاییت بیش از تمام این بازیکنان گل زده و مسیری متفاوت را سپری می‌کند؛ مسیری که شاید انتهای آن به لیگی معتبرتر و تیمی بزرگتر در اروپا نیز برسد.

دیدگاه‌ها