کد خبر : 1649293 | 20 آبان 1398 ساعت 17:57 | 73.2K بازدید | 0 دیدگاه

تیم ملی امروز کامل شد

آماده‌باش برای بازی بزرگ برابر عراق (گزارش تصویری)

شاگردان مارک ویلموتس بعد از شکست مقابل بحرین، اکنون مهیای جبران این نتیجه در جدال حساس و حیثیتی مقابل عراق هستند.

آماده‌باش برای بازی بزرگ برابر عراق (گزارش تصویری)

به گزارش "ورزش سه"، مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی تیم ملی در نهایت بعد از ماجراهای مربوط به پرداخت مطالبات خود، راضی به بازگشت به تهران شد و اکنون با حضور نفرات اصلی و لژیونرها، آماده سازی برای جدال مقابل عراق را دنبال می‌کنند.


علیرضا بیرانوند یکی از بازیکنانی است که سابقه‌ای طولانی در جدال با عراق در کارنامه دارد؛ او یکی از نفرات تیمی است که در جام ملت‌ها شکست تلخی را مقابل عراق تجربه کرد. آنها در شرایطی که مهرداد پولادی را در دقایق پایانی نیمه اول اخراج شده می‌دیدند، این بازی پرماجرا را باختند. علیرضا بیرانوند در آن دیدار روی نیمکت تیم ملی به عنوان دروازه‌بان در جام ملت‌های استرالیا حضور داشت. بیرانوند اما اکنون به عنوان شماره یک، خود را مهیای یک دیدار حساس دیگر می‌کند.

 

 

 

مرتضی پورعلی گنجی نیز بعد از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت آماده‌ی همراهی با تیم ملی شده است. مدافع باسابقه تیم ملی که در جام ملت‌های استرالیا سابقه گلزنی به عراق را در کارنامه دارد، در دیدار برابر کامبوج دچار مصدومیت شد و این مساله غیبت او در دیدار با بحرین را نیز به همراه داشت. با این حال او احتمالا برابر عراق در ترکیب اصلی تیم ملی در اردن حاضر خواهد شد.

 

 

 

مارک ویلموتس که با حضورش روی نیمکت تیم ملی و ارائه نمایش تهاجمی نظر مساعد طرفداران فوتبال ایران را نسبت به استراتژی خود جلب کرده بود، با شکست مقابل بحرین و البته ماجراهای حاشیه‌ای بعد از آن در خصوص مطالباتش، اردوی تیم ملی را به موقع آغاز نکرد. اتفاقی که با گلایه‌ و انتقاداتی در این زمینه همراه بود. اما ویلموتس اکنون آماده است تا بار دیگر خود را به فوتبال ایران اثبات کند و کسب نتیجه برابر عراق نقش زیادی در این مساله خواهد داشت.

 

 

 

انصاری‌فرد اکنون یکی از گلزنان آماده تیم ملی محسوب می‌شود. بعد از نمایش درخشان این مهاجم برابر کامبوج، او مقابل بحرین علیرغم تلاش چند باره برای باز کردن دروازه حریف به نتیجه نرسید. با این حال انتظار می‌رود مهاجم کنونی السیلیه قطر بتواند در این دیدار سرنوشت‌ساز چهره قابل توجه تیم ملی لقب گیرد. خصوصا که از این مهاجم باسابقه به عنوان یکی از کاپیتان‌های تیم ملی انتظارات بیشتر نیز خواهد رفت.

 

 

 

سردار آزمون با همان روحیه همیشگی وارد اردوی تیم ملی شد. مهاجم آماده فصل جدید فوتبال روسیه با گلزنی و پاس‌ گل‌های خود بار دیگر به اردوگاه تیم ملی دعوت شده و باید دید برابر عراق قادر خواهد بود شرایط را به سود شاگردان مارک ویلموتس تغییر دهد یا نه. آزمون نیز یکی از نمایش‌های درخشان خود را در جام ملت‌های قبلی و در استرالیا برابر عراق داشت و در آن دیدار چهره ویژه‌ای از خود به جا گذاشته بود. باید دید مهاجم آماده کنونی فوتبال ایران بعد از شب تلخی که در منامه پشت سر گذاشت، این بار قادر خواهد بود در اردن زمینه شادی فوتبالدوستان ایرانی را فراهم سازد یا خیر.

 

 

 

 

بازگشت وریا غفوری به اردوگاه تیم ملی؛ این یکی از اتفاقات خوشحال کننده برای فوتبال ایران و البته هواداران استقلال بود. کاپیتان اول این فصل استقلال طی دو دیدار اخیر خصوصا برابر نفت آبادان و تراکتور چهره برتر تیمش بود و پاسخ آن را با دعوت دوباره به اردوگاه تیم ملی گرفت. مدافع راست تیم ملی و استقلال البته رقبای سرسختی برای حضور در ترکیب اصلی خواهد داشت و باید دید قادر خواهد بود برای حضور در این دیدار حساس نظر ویلموتس را جلب کند یا خیر.

 

 

 

محمد نادری پای ثابت اردوهای اخیر تیم ملی شده است. مدافعی که پیشرفت خود را از نیم فصل گذشته و با حضور در پرسپولیس استارت زد و در این فصل نیز در هر دو پست مدافع چپ و وینگر چپ نمایش درخشانی از خود به جا گذاشته است. نادری نیز کار سختی برای حضور در ترکیب اصلی خواهد داشت و در این پست رقبای سرسختی پیش روی او قرار دارند. باید دید آیا ویلموتس با توجه به درخشش او در ترکیب تیم باشگاهی، فرصت خودنمایی برابر عراق را در این جدال به او خواهد داد.

 

 

 

کاپیتان اول اکنون باسابقه بالا در جمع ملی‌پوشان به دنبال این است تا جو روحی و روانی را پیش از دیدار حساس مقابل عراق به سود هم‌تیمی‌هایش کند. مسعود شجاعی که از انتخابی 2006 آلمان تا امروز عضو تیم ملی ایران بوده، به خوبی از شرایط ویژه تیم ملی پیش از دیدار با عراق آگاه است. شکست مقابل بحرین و بازی حساس مقابل عراق، مطمئنا نیازمند این خواهد بود تا مسعود شجاعی به عنوان یکی از باتجربه‌های تیم ملی شرایط اردویی و روانی را در بین بازیکنان به شکلی پیش ببرد که آنها بتوانند با شرایط مناسبی گام به این دیدار گذاشته و اسیر جوسازی حریف نشوند. با تجربه‌ای که از شجاعی سراغ داریم مطمئنا او قادر خواهد بود این شرایط را شکل دهد.

 

 

 

احمد نوراللهی نیز بعد از اینکه در این فصل بیشتر به عنوان کاپیتان اول برای تیم پرسپولیس به میدان رفته، با انگیزه و خودباوری بیشتری در جمع ملی‌پوشان حضور یافته و به دنبال این است تا در پیراهن ملی نیز جایگاه ثابتی برای خود دست و پا کند. نوراللهی برابر کامبوج یکی از گل‌های زیبا و منحصر به فرد خود را به ثبت رساند و اکنون انتظار می‌رود در صورت حضور برابر عراق نیز بتواند نقش مناسبی در بر هم زدن نظم خط میانی حریف که نقطه اتکا آنها محسوب می‌شود داشته باشد و شرایط را به سود شاگردان ویلموتس تغییر دهد.

 

 

 

امید ابراهیمی نیز دیگر بازیکنی است که می‌تواند نقش پررنگی در جدال با عراق برای ایران داشته باشد. هافبک دفاعی سابق استقلال که در ابتدای فصل زمزمه بازگشت او به فوتبال ایران شدت گرفته بود، راهی فوتبال اروپا و لیگ بلژیک شده و اکنون با برچسب لژیونر اروپایی به دنبال این خواهد بود تا برابر عراق و بعد از شکست تلخی که در منامه پشت سر گذاشته‌ایم، با گرفتن نتیجه‌ی دلخواه جدول گروه را بیش از این علیه تیم ملی نکند. تیم ملی در جدال با عراق مطمئنا بسیار به جنگندگی امید ابراهیمی در میانه میدان نیاز دارد.

 

 

دیدگاه‌ها