کد خبر : 1649382 | 21 آبان 1398 ساعت 10:46 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

می‌خواهم در لیگ قهرمانان اروپا بازی کنم؛

سپهر محمدی: خدا را شکر که فوتسالیستم!

دروازه بان لژیونر فوتسال ایران می‌گوید: قصد دارد فصل آینده با گازپروم روسیه در لیگ قهرمانان اروپا نیز بازی کند و قهرمان شود.

سپهر محمدی: خدا را شکر که فوتسالیستم!

به گزارش "ورزش سه"، سپهر محمدی یکی از معدود لژیونرهای فوتسال ایران است. او که در پست دروازه‌بانی سال های اخیر درخشش خوبی از خود نشان داده، پس از ترک گیتی پسند اصفهان راهی «گازپروم» روسیه شد و حالا در آرامش روسیه کار خود را جلو می‌برد. محمدی دروازه‌بان ملی پوش فوتسال است که کار خود را از تیم فوتبال سپاهان آغاز کرد، اما از حضور در فوتسال به هیچ عنوان پشیمان نیست و قصد دارد فصل آینده با گازپروم در لیگ قهرمانان اروپا نیز به میدان برود.

 

* سپهر محمدی حالا یکی از موفق‌ترین ورزشکاران ایرانی است اما شاید خیلی ها او را نشناسند.

 

بله شاید همینطور باشد. من سپهر محمدی دروازه‌بان ۳۰ ساله تیم ملی فوتسال هستم که در جام جهانی اخیر هم با تیم ملی بودم. ۱۲ سال است به صورت حرفه‌ای در فوتسال کار می‌کنم و امسال هم در تیم گازپروم روسیه لژیونر شده‌ام.

 

* وضعیت‌تان در لیگ روسیه به چه شکلی است؟

 

خدا را شکر الان وضعیت خوبی در لیگ روسیه داریم و در حال حاضر صدرنشین جدول سوپر لیگ روسیه هستیم و در جام حذفی هم به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردیم. امیدوار هستیم که بتوانیم امسال قهرمانی روسیه را به دست بیاوریم و بتوانیم جواز صعود به جام باشگاه های اروپا را به دست بیاوریم.

 

1451217

 

* ما چند روز نتوانستیم شما را پیدا کنیم. مدام در تمرین و بازی بودید، آنجا فشردگی بازی ها به چه شکلی است؟

 

متاسفانه این اتفاق رخ داد، البته من آدم بدقولی نیستم اما همانطور که گفتید بازی ها فشرده هستند و به خصوص این هفته جام حذفی هم داشتیم. اینجا حتی ممکن است هر سه روز یک بار بازی کنیم. به خصوص که فصل سرد زمستانی هم از راه می‌رسد و با وجود این که ما در سالن هستیم اما به هر حال کار سخت می‌شود.

 

* کلا سطح کیفی لیگ روسیه به چه شکلی است؟ از ایران بهتر است؟

 

سطح کیفی لیگ روسیه واقعا بی نظیر و فوق العاده است و می‌شود گفت به مراتب بالاتر از ایران است. البته ایران هم لیگ لیگ خوبی دارد اما در لیگ روسیه با توجه به اینکه بازیکنان خارجی زیادی شاغل هستند از جمله از کشورهای برزیل و اسپانیا، باعث شده که سطح کیفی لیگ روسیه فوق العاده بالا باشد.

 

1451216

 

* از مشکلات مالی هم که برخلاف ایران خبری نیست...؟

 

متاسفانه شرایط اقتصادی خیلی از تیم ها در لیگ برتر فوتسال ایران واقعا مناسب نیست و این قضیه واقعا مشکل ساز است اما در کشور روسیه مسائل مالی و اقتصادی فکر می‌کنم که حل شده باشد.

 

* چه شد که لژیونر شدید؟

 

من لیگ امسال را همچون هشت سال گذشته با باشگاه گیتی پسند اصفهان آغاز کردم و تا هفته نهم درخدمت باشگاه گیتی پسند اصفهان بودم، تا اینکه پیشنهادی از یکی از تیم های معتبر اروپایی، تیمی که سابقه قهرمانی در جام باشگاه های اروپا را دارد، به دستم رسید. در نهایت با جلساتی که با مدیران باشگاه گیتی پسند گذاشتیم قرار شد که امسال از باشگاه گیتی پسند جدا شوم و به باشگاه گازپروم روسیه بپیوندم.

 

1451220

 

* و چرا گازپروم روسیه؟

 

به هر حال نکته مهم این است که پیشنهاد من از این تیم بود و خوشحال بودم که از لیگ روسیه پیشنهاد دارم. اما با باشگاه گیتی پسند قرارداد داشتم و باید با آن ها توافق می‌کردم. گازپروم یکی از بهترین باشگاه های روسیه است و شرایط مالی و امکانات بسیار خوبی هم دارد و هر کسی دوست دارد در چنین باشگاهی کار خود را ادامه دهد.

 

* در روسیه دوست ایرانی دارید؟ مثلا سردار آزمون!

 

بله دوست ایرانی چند نفری هستند اما تا حالا با سردار آزمون دیداری نداشته ام. سردار یکی از بهترین فوتبالیست های ایران است و اینجا هم درخشش خوبی از خود نشان داده‌. انشالله در آینده با او دیدار خواهم داشت.

 

* عجیب است که با سردار تا حالا دیدار نداشته اید!

 

آقای آزمون را من اینجا ندیدم چون من تازه سه ماه است به مسکو آمده ام و ایشان در شهر سن‌ پترزبورگ هستند و با ما فاصله زیادی دارند. آقای عزت اللهی هم فکر می کنم از لیگ روسیه رفته‌اند. باز هم نمی دانم، شما بهتر می دانید ولی ایشان را هم تا حالا ندیده‌ام ولی در آینده اگر بتوانم با آنها ارتباط می گیرم که اگر به مسکو آمدند یا من به سن پترزبورگ رفتم حتما دیداری با آقای آزمون داشته باشیم.

 

1451221

 

* خیلی ها می‌گویند در لیگ روسیه بازیکن را به اسارت می‌گیرند و مثلا دلیل حضور چند ساله آزمون در روسیه هم همین موضوع است.

 


آقای آزمون و عزت‌ اللهی که به هر حال افتخار کشور ما در کشورهای اروپایی هستند وقتی که شرایط حرفه ای اینجا را درک کردند، وقتی که اهمیت کاری که انجام می‌دهند را اینجا حس می کنند و دنیای حرفه ای فوتبال را دنبال می‌کنند دلیلی ندارد که به فکر جدایی باشند. وقتی که اینجا موفق هستند و از فوتبال خودشان لذت می برند واقعا دلیلی نیست که به فکر جدایی از تیمشان باشند؛ اسارتی در کار نیست!

 

* اوضاع تیم ملی فوتسال به چه شکلی است؟

 

خدا را شکر تیم ملی فوتسال ایران در چندسال اخیر همیشه موفق بوده و باعث خوشحالی مردم عزیز ایران شده و امیدوار هستیم که سالی که پیش رو داریم، در مسابقات جام ملت های آسیا و جام جهانی باز هم همچون گذشته تیم ملی فوتسال ایران باعث خوشحالی مردم عزیز کشورمان شود.

 

* فوتسال ورزش محبوبی در ایران است اما ورزشگاه ها همیشه پرتنش هستند.

 

بله من فکر می‌کنم که فوتسال در کشور ما ایران ورزش محبوبی است که طرفدارهای زیادی دارد، فقط تنها کاری که باید انجام شود باید فرهنگ سازی خوبی در ورزشگاه ها شود تا مردم بتوانند با حضور خودشان در ورزشگاه از فوتسال ناب ایرانی لذت ببرند. متاسفانه من هم که در ایران بودم هر هفته چنین اتفاقاتی می‌افتاد و واقعا خجالت آور بود.

 

1451218

 

* چه شد که به فوتبال نرفتید و آمدید فوتسال؟

 

من در رده های پایه، زمانی که جوانان و امید بودم در باشگاه سپاهان فوتبال بازی می کردم ولی خب برحسب اتفاقاتی که رخ داد روی به فوتسال آوردم.

 

* پشیمان نیستید؟

 

نه چرا پپشیمان باشم؟ خدا را شکر پیشرفت خوبی در فوتسال داشتم و اصلا پشیمان نیستم که فوتسال را انتخاب کردم.

 

* امسال چه تورنمنت هایی در انتظار فوتسال ایران هستند؟

 

سالی که پیش رو داریم سالی است که جام ملت های آسیا و جام جهانی 2020 را در آن داریم و قطعا همه تمرکز و تفکر کادر فنی و بازیکنان تیم ملی روی این است که بتوانیم اول از همه قهرمانی آسیا را مجددا تکرار کنیم و بعد از آن هم بتوانیم جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاوریم. همه تمرکز و تلاش کادر فنی تیم ملی این است که تیم ملی بتواند عناوین و افتخارات گذشته را تکرار کند و باعث خوشحالی مردم شود. البته این را می‌دانیم که کار خیلی سختی پیش رو داریم و باید بیشتر از قبل تلاش کنیم.

 

* سال آینده هم در گازپروم خواهید بود؟

 

در حال حاضر خدمت باشگاه گازپروم روسیه هستم و همه تمرکزم روی این است که بتوانم عملکرد خوبی در باشگاهم داشته باشم که بتوانم نماینده شایسته ای برای کشورم باشم و به اهداف باشگاه که قهرمانی و حضور در جام باشگاه های اروپا است انشالله بتوانیم دست پیدا کنیم. فعلا برای فصل بعد هیچ تصمیمی نگرفته ام و الان خیلی زود است در مورد فصل آینده صحبت کنم ولی اگر روزی بخواهم به ایران برگردم باز هم اولویت اولم شهر خودم اصفهان و باشگاه گیتی پسند است.

 

دیدگاه‌ها