کد خبر : 1649408 | 21 آبان 1398 ساعت 12:15 | 55.9K بازدید | 0 دیدگاه

لیورپول مدعی اول قهرمانی است اما...

هنوز هم ممکن است استیون جرارد سُر بخورد!

با اینکه لیورپول با یک پیروزی مهم بر منچسترسیتی نشان داد عزم خود را برای قهرمانی جزم کرده اما شکی نیست که کلوپ و تیمش در نیم‌فصل دوم کار راحتی در پیش نخواهند داشت.

هنوز هم ممکن است استیون جرارد سُر بخورد!

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول که امسال تنها هدف و اولویت خود را قهرمانی در لیگ برتر تعریف کرده، در مهمترین بازی نیم‌فصل اول موفق شد حریف اصلی‌اش منچسترسیتی را 3-1 شکست داده و نشان دهد که مهمترین نامزد قهرمانی در فوتبال جزیره است. ولی با وجود اینکه در حال حاضر لیورپول با هشت امتیاز اختلاف با تیم دوم، صدرنشین مطلق است و با سیتی هم 9 امتیاز فاصله دارد، این احتمال که سیتی همچون لیورپول فصل گذشته در نیم‌فصل دوم خود را به مرسی‌سایدی‌ها نزدیک کند تا شاهد یک پایان دراماتیک و پرهیجان برای لیگ برتر باشیم از درصد بالایی برخوردار است.

 

1451267

 

لیورپول مدت ها است که برای کسب نوزدهمین قهرمانی خود در انگلیس منتظر است. اولین قهرمانی بعد از 30 سال. اینکه تیمی مثل لیورپول به مدت سه دهه نتوانسته باشد قهرمان فوتبال باشگاهی انگلیس شود عجیب به نظر می‌رسد ولی واقعیت خودش را به همه تصورات تحمیل می‌کند و درد دوری از جام برای لیورپولی‌ها سال به سال سنگین‌تر شده است.

 

اما عاملی که باعث شده خیلی‌ها از قهرمانی امسال لیورپول صحبت کنند پیروزی این تیم مقابل سیتی نبوده بلکه نوع عملکرد شاگردان کلوپ در فصل جاری و قدرت این تیم در بازی‌های مختلفش بوده است. لیورپول در مقابل منچستریونایتد، استون‌ویلا و لسترسیتی بازی‌های بسیار سختی را پشت سر گذاشته ولی حتی در شرایط دشوار نظم تیمی خود را حفظ کرده و در لحظات پایانی موفق به گلزنی و پیروزی شده است. تعداد بالای گل های لیورپول در وقت های تلف‌شده، که در انگلیس به فرگی‌تایم معروف است، حالا باعث شده بعضی‌ها از این دقایق به عنوان کلوپ‌تایم یاد کنند.

 

درست مثل تیم فرگوسن، لیورپول کلوپ هم حالا حتی وقتی بد بازی می‌کند برنده می‌شود. سبک مورد علاقه یورگن کلوپ که در آن بازیکنانش در فضاهایی که هیچکس انتظارش را ندارند مثل تندر از راه رسیده و گلزنی می‌کنند، سبکی است که در انگلیس به هوی‌متال فوتبال معروف شده و این سبکی است که انگلیسی‌ها به آن علاقه زیادی نشان می‌دهند. انگلیسی‌ها هیچ وقت نتوانسته‌اند دل‌شان را با سبک تیکی‌تاکای گواردیولا یا آرسن ونگر صاف کنند.

 

1451266

 

اما واقعیت این است که این روزها صحبت از قهرمانی لیورپول خیلی زود است. کلوپ و تیمش برای رسیدن به این هدف ابتدا باید از ماه دشوار دسامبر به سلامت عبور کنند. همان ماهی که سال گذشته باعث شد سیتی از لیورپول سبقت بگیرد. دوران کریسمس 2019 برای تیم کلوپ حتی از سال گذشته هم دشوارتر خواهد بود چرا که قهرمان اروپا باید علاوه بر بازی‌های داخلی انگلیس در جام باشگاه‌های جهان هم شرکت کند.

 

البته شکی نیست که هواداران دوآتشه لیورپول از همین حالا رویای اولین قهرمانی تیم‌شان بعد از سی سال را می‌بینند ولی نباید فراموش کنیم که لیورپولی‌ها در سال های 2009 و 2014 هم تا اواخر فصل مهمترین مدعی قهرمانی بودند ولی ناگهان کم آورده و جام قهرمانی را به دیگران تقدیم کردند. حتی نباید از فصل گذشته و بهار 2019 غافل شد، زمانی که لیورپولی‌ها با کسب امتیاز خارق‌العاده 97 در نهایت با اختلاف میلی‌متری جلوی سیتی کم آورده و به نایب‌قهرمانی قناعت کردند.

 

1451275

 

نباید فراموش کرد که در سال 2014 لیورپولی‌ها که شانس فوق‌العاده زیادی برای قهرمانی داشتند، جام را چطور از دست دادند. با یک سر خوردن! آن هم از طرف چه کسی؟ کاپیتان محبوب و افسانه‌ای‌شان استیون جرارد. زمانی که جرارد در بازی حساس با چلسی که از آن به عنوان بزرگترین بازی فصل یاد می‌شد زیر فشار عصبی و بدنی ناگهان خالی شد و با سر  خوردن روی زمین خیس آنفیلد توپ را از دست داد تا چلسی عنوان قهرمانی را تقدیم منچسترسیتی کند که در آن زمان با هدایت پیگرینی قهرمان لیگ برتر شد.

 

دیدگاه‌ها