کد خبر : 1649468 | 21 آبان 1398 ساعت 17:30 | 23.3K بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت به پرسپولیس را همیشه دوست دارم؛

شهاب زاهدی: در اوکراین به دایی و کریمی افتخار می‌کنم

مهاجم پیشین تیم پرسپولیس که این روزها در اوکراین فوتبال خود را دنبال می کند، صحبت های تازه ای درباره اروپا، پرسپولیس و دعوت به تیم ملی انجام داده است.

به گزارش "ورزش سه"، یکی از لژیونرهای فوتبال ایران که این روزها در اوکراین فوتبالش را دنبال می‌کند شهاب زاهدی است. مهاجم سابق پرسپولیس که چند سالی است توانسته با حضور در لیگ‌های اروپایی کشورهای ایسلند و اوکراین یکی از با ثبات ترین فوتبالیست‌های ایران در فوتبال قاره سبز باشد. این بازیکن که در المپیک دونسک این روزها فوتبالش را ادامه می‌دهد و پایش هم به گلزنی باز شده شرایط خوبی را برای خودش در فوتبال اوکراین متصور است. بازیکن تیم المپیک که بعد از شاختار تیم دوم شهر دونسک به حساب می‌آید در گفت وگو با روزنامه گل درخصوص آخرین وضعیت خود در این تیم گفت و جالب اینکه هنوز هم به عنوان یک بازیکن سابق پرسپولیس شرایط این تیم را دنبال می‌کند.

 

شهاب زاهدی از ایسلند به اوکراین رسید و حالا بازیکن المپیک دونسک شهر شاختار است. اوضاع و احوال چطور پیش می‌رود؟

 

در حال حاضر چهارده هفته از لیگ اوکراین گذشته و من در این مدت بیشتر از هفت بازی برای المپیک دونسک انجام داده ام. خدا را شکر شرایط خوب است و روز به روز با کادرفنی جدید تیم مان که از هفته ششم کار را دست گرفتند و کمی زمان برد تا به من اعتماد کنند، وضعیت تیم بهتر می‌شود و فرصت بیشتری برای بازی کردن پیدا می‌کنم. در جام حذفی برای المپیک دو گل زدم و در جریان کار تیمی هم توانستم یک پنالتی و دو، سه پاس گل در کارنامه این فصلم تا اینجای کار ثبت کنم.


 
چطور در لیگ موفق به گلزنی نشدی؟

 

من از ابتدای کار در المپیک فیکس بودم و با آمدن کادرفنی جدید چند بازی به من فرصت داده نشد تا دوباره به من اعتماد کردند و الان سه، چهار بازی است که دیگر از ابتدا درون ترکیب تیم بازی می‌کنم. خدا را شکر شرایط خوبی دارم و تیم هم روز به روز بهتر می‌شود.
 

سطح فوتبال اوکراین را چطور ارزیابی می‌کنی؟

 

بی تعارف شرایط فوتبال اوکراین فراتر از آن تصوری است که ابتدا به این کشور آمدم. یک فوتبال با کیفیت که تیم‌های بسیار خوبی دارد. اثبات این صحبت من هم کیفیت نمایندگان اوکراین در چمپیونز لیگ و لیگ اروپاست که نشان دهنده سطح بالای فوتبال ایران است. خود من در ابتدا برایم بابت اینکه بتوانم با شرایط فوتبال اوکراین وفق پیدا کنم کار سختی داشتم اما خدا را شکر رفته رفته شرایط بهتر شده و الان کاملا در تیم جا افتاده ام.


 
پس از انتخابی که داشتی راضی هستی؟

 

بله کاملا همین طور است. با توجه به شرایطی که پیدا کردم و یک وقفه کوچک بین تیم هایی که انتخاب می‌کردم به وجود آمد حالا از انتخابی که امسال داشته ام بسیار راضی هستم. بعد از وقفه حالا در اوکراین حس خوبی به آینده دارم و مطمئن هستم اتفاقات خوبی برایم رقم خواهد خورد.

 

1451326


 
تو در ایسلند به دنبال موفقیت در اروپا و رسیدن به تیم‌های بزرگ تر بودی. قطعا با کیفیت بهتری که فوتبال اوکراین دارد این شانس برای تو بیشتر است؟

 

دقیقا همین طور است و حالا این شانس را دارم که فوتبالم را بهتر در فوتبال اروپا نشان دهم. تیم ما این شانس را دارد که خودش را با توجه به تعداد بازی‌های باقی مانده در ادامه لیگ اوکراین به رتبه‌های بالاتر برساند و حداقل این که در لیگ اروپا می‌توانیم حضور پیدا کنیم. اوکراین و فوتبال این کشور این شانس را دارد که شش نماینده در چمپیونز لیگ و لیگ اروپا داشته باشد و این یک شانس خوب برای من در المپیک است که به این خواسته برسیم.


 
به نظرت این شانس را داری با آمدن ویلموتس در اردوهای بعدی یکی از دعوت شوندگان باشی؟

 

من از آقای ویلموتس و کیفیت کار ایشان تعریف زیاد شنیده ام که بیشتر بازیکنان تیم ملی می‌گویند علاقه زیادی به فوتبال هجومی دارد. این برای من مهاجم قطعا یک امتیاز است که تلاشم را بیشتر کنم تا بتوانم شانس حضور خودم در تیم ایشان را بالاتر ببرم. تمام تلاشم را می‌کنم و امیدوارم در آینده با علاقه‌ای که دارم یکی از نفراتی باشم که به تیم ملی اضافه می‌شوم.


 
به نظرت این تیم ملی بعد از کی روش می‌تواند موفق باشد؟

 

چرا که نه؟ به نظرم رویکردی که آقای ویلموتس در انتخاب بازیکنان تیم ملی به کار بسته و حتی می‌بینیم که لیگ‌های پایین تر را هم رصد می‌کند یک امتیاز ویژه برای بازیکنان ایرانی ما چه در داخل و چه در خارج از کشور است. علاقه ایشان به فوتبال هجومی که باب میل مردم ایران است قطعا با پتانسیلی که فوتبال کشورمان دارد، کمک خواهد کرد که شاهد موفقیت تیم ملی ایران باشیم و دوباره شانس حضورمان در جام جهانی را پررنگ تر از قبل کنیم.


 
به تیم ملی ایران اشاره کردیم و حالا حیف است که از پرسپولیس نپرسیم که معمولا اخبار آن را دنبال می‌کنی.

 

دقیقا همین طور است و در اوکراین هم اخبار پرسپولیس و وضعیت نتیجه گیری آن را دنبال می‌کنم. خدا را شکر شرایط شان الان در جدول هم خوب است و امیدواریم مربی‌ای هم که آورده‌اند بعد از برانکو بتواند این تیم را در مسیر چهارمین قهرمانی قرار دهد. بازیکنان بسیار خوبی پرسپولیس دارد و امیدوارم این روند خوب نتیجه گیری شان ادامه داشته باشد و در لیگ، حذفی و آسیا موفق باشند.

 

1451325


 
این روزها پرسپولیس بدجور از ناحیه مهاجم دچار ضعف است و حسابی هواداران به علیپور و خرید برزیلی این فصل انتقاد دارند.

 

 به هرحال وقتی کادر فنی یک تیم عوض می‌شود، کمی زمان می‌برد تا بازیکنان با تفکرات او آشنا شوند. علیپور مهاجم با کیفیتی است و قطعا در ادامه شرایط لازم را برای گلزنی به دست خواهد آورد و لازم است که از او حمایت شود. در مورد دیگر خرید پرسپولیس که می‌گویند از برزیل است من اطلاعی ندارم و در مورد او نمی‌توانم صحبتی کنم.


 
هنوز هم به فکر بازگشت به پرسپولیس هستی؟

 

فقط یک جمله بگویم که مگر می‌شود در پرسپولیس بازی کرده باشی و در ادامه دوست نداشته باشی که در این تیم بازی کنی و به آن برگردی.


 
اوکراینی‌ها فوتبال ایران را دنبال می‌کنند و اصلا شناختی از آن دارند؟

 

بله کاملا فوتبال ایران را به خاطر بازیکنان لژیونری که دارد، می‌شناسند. جالب است آنها شناخت کافی از دو علی بزرگ فوتبال ایران یعنی علی آقا دایی و علی آقا کریمی دارند و به قولی فوتبال ایران را به اسم این دو نفر می‌شناسند. حتی همین چند روز پیش پیام‌های باشگاه‌های بایرن مونیخ و شالکه و همچنین یوفا که تولد علی کریمی را تبریک گفته بود به من نشان می‌دادند و این باعث خوشحالی من بود که چنین اسطوره هایی در فوتبال ایران هستند. البته باید بگویم حضور سردار در روسیه و علی جهانبخش و دیگر بازیکنان ایران که در دیگر لیگ‌های اروپایی هم بازی می‌کنند مزید بر علت شده که شناخت خوبی از فوتبال ما پیدا کنند به خصوص اینکه علاقه زیادی به بازیکنان تکنیکی دارند.

 


منبع: روزنامه گل

 

دیدگاه‌ها