کد خبر : 1649510 | 21 آبان 1398 ساعت 20:59 | 160.3K بازدید | 0 دیدگاه

زبانی که از گوشه لب بیرون آمد؛

ویلموتس در جلد یک سرمربی واقعی

مرد بلژیکی با حساسیت بیشتری از تمام تمرینات قبل، امروز با ملی پوشان کار کرد و عملکرد آنها را زیر نظر داشت.

ویلموتس در جلد یک سرمربی واقعی

به گزارش "ورزش سه"، مارک ویلموتس سومین روز از تمرین با بازیکنان تیم ملی ایران را پشت سر گذاشت و مثل دو روز قبل، این بار هم با خوش‌رویی با شاگردان خود ارتباط برقرار کرد ولی این بار بخاطر اضافه شدن همه لژیونرها به کار گروهی، بیشتر از قبل کار آنها را زیر ذره‌بین قرار داد و نکات لازم را به آنها گوشزد کرد.

 

دو بازی دوستانه در نخستین روزهای دوران حضور مارک ویلموتس در ایران و سه مسابقه مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ برابر تیم‌های سطح دو و سه آسیایی برابر هنگ‌کنگ، کامبوج و بحرین شاید آنطور که باید و شاید مرد بلژیکی را به تکاپو نینداخته بود ولی او بخاطر جدال حساس پیش رو مقابل عراق، به شکل دیگری تمرینات را دنبال می‌کند.

 

1451400

 

1451401

 

ویلموتس تقریبا نفراتی که کارلوس کی‌روش در تیم ملی داشت را دراختیار دارد ولی از زمان حضورش و به کمک دستیارانی که دارد، سعی کرده نگاه بیشتری به رقابت‌های لیگ برتر و به ویژه عملکرد جوانان مثل محمد محبی، محمد نادری و ... داشته باشد و آنها را در تمرینات محک بزند تا میانگین سنی تیمش را هم کاهش دهد.

 

سرمربی بلژیکی تیم ملی سعی کرده تفکر بازیکنان و سیستمی که آنها در زمان حضور کی‌روش داشتند را تغییر دهد و با روش و ایده‌ای نو آنها را وارد مسابقات کند که البته در این کار تقریبا موفق بوده و توانسته نمایش هجومی‌تری با افزایش تعداد پاس‌ها، مالکیت توپ، انتقال سریع‌تر بازی از دفاع به حمله و ... ارائه کند.

 

1451402

 

1451403

 

تیم ملی ایران با هدایت ویلموتس حملات بیشتری روی دروازه حریفان خلق کرده و ضربات داخل چارچوب بیشتری هم داشته که به ثمر رسیدن ۲۲ گل در پنج مسابقه اخیر گواه این موضوع است ولی البته باید اشاره کرد که حضور پُرتعداد بازیکنان در کارهای هجومی، موجب شده تا حریفان ضد حملات خطرناکی به وجود آورند، که این اتفاق در دیدار تدارکاتی با کره جنوبی اتفاق افتاد و دروازه ایران به این شکل باز شد.

 

1451404

 

با عبور از روزهایی که گفته می‌شد ویلموتس بخاطر عدم دریافت مطالبات خود از فدراسیون فوتبال به تهران نمی‌آید و در اردوی قبل بازی حساس مقابل عراق شرکت نمی‌کند، این سرمربی در حال حاضر تمام تمرکزش را روی حساس‌ترین مسابقه پس از پیوستن‌اش به تیم ملی ایران گذاشته و با جدیتی که در تمرینات دو روز گذشته و به ویژه امروز داشته، این موضوع را نشان داده است.

 

ویلموتس نه تنها در تمرین امروز روی کارهای تاکتیکی و نحوه ایجاد حملات و بازگشت به دفاع ملی پوشان ایران کار کرده، بلکه روی مسائل جزئی مثل پاس دادن در فضای کوچک و ضربه به توپ بازیکنان هم حساسیت قائل شده و همانطور که در تصاویر می‌بینیم، با تمرکز بالاتری نحوه تمرین ملی پوشان را زیر نظر قرار داده است.

 

ملی پوشان فوتبال ایران در حالی امروز آخرین تمرین خود قبل از سفر به اردن را در زمین شماره ۲ کمپ تیم‌های ملی برگزار کردند که مارک ویلموتس جدا از مسائل تاکتیکی و فنی، با برخی بازیکنان هم به صورت جداگانه در کنار زمین صحبت‌هایی انجام داد تا آنها را از نظر ذهنی هم آماده تمرینات جدی‌تر و دیدار با عراق کند.

 

ویلموتس با سه جلسه تمرین در تهران و یک نوبت تمرینی که فردا در ورزشگاه ملی امان اردن برگزار خواهند کرد، بازیکنان خود را آماده مسابقه برابر عراق می‌کند و امید زیادی دارد تا با جبران باخت اخیرشان، فاصله یک امتیازی با عراق و بحرین را جبران کرده و اوضاع تیم ملی ایران در جدول گروه C مرحله مقدماتی جام جهانی را بهتر کند.

دیدگاه‌ها