کد خبر : 1649654 | 22 آبان 1398 ساعت 16:59 | 22.2K بازدید | 0 دیدگاه

آرامش با زوج قابل اعتنا در پست تخصصی

در انتظار بازگشت شجاع به قلب دفاعی پرسپولیس

مدافع پرسپولیس امیدوار است در شروع دوباره لیگ و پایان تعطیلات و محرومیتش، بار دیگر به پست دلخواهش بازگردد.

در انتظار بازگشت شجاع به قلب دفاعی پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، یکی از آخرین تصمیمات گابریل کالدرون در خصوص خط دفاعی تیمش، حضور شجاع خلیل زاده در دیدار مقابل ماشین سازی در پست دفاع راست بود. پستی که خلیل زاده در آن تخصص چندانی نداشت و در نهایت دریافت کارت باعث محرومیت یک جلسه‌ای یکی از برترین مدافعان پرسپولیس در فصول اخیر شد.


خلیل زاده اما امیدوار است در پست مدافع میانی و در پایان تعطیلات بتواند به ترکیب سرخپوشان بازگردد و نمایش درخشانی از خود همانند گذشته به اجرا بگذارد.


خلیل زاده در فصل هفدهم به پرسپولیس آمد و در این مدت بیشتر به عنوان مدافع میانی به کار گرفته شد. نمایش درخشان این بازیکن در کنار سیدجلال حسینی باعث شد تا آنها به بهترین خط دفاعی لیگ تبدیل شده و در کنار آن به قهرمانی در لیگ برتر دست یابند. با این حال در فصل جدید و با افزایش نفرات قابل اتکا در خط دفاعی، شرایط برای او و دیگر بازیکنان تغییر کرده است؛ شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، محمد انصاری، محمد نادری، حسین ماهینی، سیدجلال حسینی و مهدی شیری هفت بازیکنی هستند که باید برای چهار پست اصلی به رقابت بپردازند و این در حالی‌ست که سیامک نعمتی نیز از سوی کالدرون در خط دفاعی مورد استفاده قرار گرفته شده تا ترافیک به بالاترین حد ممکن برسد.


با این حال نمایش کیفی و فنی شجاع خلیل زاده که طی دو فصل اخیر با تمجید کارشناسان نیز همراه بوده و البته غیبت او در تیم ملی که تبدیل به مسئله‌ای بحث‌برانگیز شده، باعث می‌شود تا خیلی‌ها او را به عنوان مدافع میانی غیرقابل تغییر و قابل اعتنای ترکیب پرسپولیس معرفی کنند.

 

1434116


خلیل زاده در فصل اولی که به پرسپولیس آمد در 26 بازی در لیگ برای این تیم به میدان رفت. او بیشتر در کنار خود سیدجلال حسینی را قلب دفاعی داشت. با این حال در آن فصل سیدجلال حسینی بیشتر درگیر اردوهای تیم ملی بود و این مساله باعث شد تا این زوج دفاعی 17 بازی در کنار هم حضور یابند که حاصل آن تنها 5 گل دریافتی بود و پرسپولیسی‌ها در 12 بازی با این زوج کلین شیت کردند. شجاع در این فصل سه گل نیز برای پرسپولیس به ثبت رساند.


در فصل بعدی با خداحافظی سیدجلال حسینی از تیم ملی، این زوج تعداد دیدارهای بیشتری را در کنار هم حضور داشتند. آنها این بار در 27 بازی در کنار هم زوج دفاعی پرسپولیس را در لیگ شکل دادند که در 16 بازی دروازه سرخپوشان بسته ماند و شکستی را نیز پشت سر نگذاشتند. شجاع در این فصل دو گل برای پرسپولیس در لیگ به ثمر رساند و سیدجلال حسینی نیز یکی از گل‌های فصل تیمش را به نام خود کرد.


ثبت 28 کلین شیت طی دو فصل با حضور این زوج در کنار 6 گلی که به ثمر رساندند، آنها را به مدافعان قابل اعتنای سرخپوشان تبدیل کرده بود. با این حال تیم مدیریتی پرسپولیس در نقل و انتقالات دست به خرید و تمدیدهایی پرسر و صدایی زد که باعث شده اکنون این خط به یکی از پرترافیک‌ترین خطوط سرخپوشان تبدیل شود و طی 10 هفته اخیر، 7 آرایش دفاعی متفاوت را تجربه کند که حاصل آن 5 گل دریافتی و سه شکست مقابل مدعیان بوده است.


اکنون شجاع خلیل زاده بعد از پشت سر گذاشتن یک جلسه محرومیتش امیدوار است در بازگشت با بازی در قلب دفاعی پرسپولیس، ضمن نمایش درخشان در پست تخصصی، بتواند شانس حضور خود در تیم ملی را نیز افزایش دهد. البته باید دید کالدرون با توجه به شرایط کیفی و آماری این بازیکن، چه تغییراتی را در ذهن خواهد داشت.

 

دیدگاه‌ها