کد خبر : 1649740 | 23 آبان 1398 ساعت 11:20 | 159.4K بازدید | 0 دیدگاه

احتیاط یا ریسک؛ویلموتس انتخاب می کند

ترکیب احتمالی تیم‌ملی در مسابقه حساس با عراق

در یکی از حساس ترین بازی های دور رفت مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در آسیا امروز ایران و عراق برای تصاحب صدرنشینی گام به جنگ کلاسیک قاره کهن می گذارند.

ترکیب احتمالی تیم‌ملی در مسابقه حساس با عراق

به گزارش ورزش سه ، بعد از شکست تیم ایران در مقابل بحرین در دیدار گذشته، هواداران فوتبال ایران برای جدال با عراق دچار نگرانی شدند. مخصوصا وقتی که اردوی اماده سازی تیم ملی به دلیل عدم پرداخت مطالبات سرمربی با تاخیر آغاز شد. با شروع تمرینات فعلا این نگرانی ها به دست فراموشی سپرده شده و دنبال کردن تمرینات تیم ملی این امید را بر جامعه فوتبال حاکم کرد که هیچ مانعی برای پیروزی در مقابل عراق وجود ندارد.


ویلموتس شاگردانش را در دیدار های گذشته با سیستم 2_4_4  به میدان فرستاده و به احتمال فراوان در این دیدار نیز تیم را با همان سیستم ارنج خواهد کرد. اما شکست دیدار قبل برابر بحرین، شاید موجب تغییرات در سیستم پایه تیم بشود.

 

*پیروزی با دستان هیولا: در درون دروازه تیم ایران، علیرضا بیرانوند قرار دارد که دیگر به نقطه اتکا  تیم ملی تبدیل شده، و برای پیروزی در مقابل عراق روی او حساب ویژه ای باز شده است. تیم عراق برای گلزنی به ارسال از جناحین روی می آورد که خروج های مطمئن بیرانوند میتواند خیال ما را برای پیروزی راحت کند.

 

 

*مدافعین کناری،   تغییر یا ثبات :دفاع کناری تیم ایران در این مدت که ویلموتس هدایت تیم را برعهده گرفته، دچار تغییر نشده است، رامین رضاییان و میلاد محمدی از چهره های اصلی ترکیب ویلموتس هستند، وینگر های تیم در دیدار های گذشته بیشتر متمایل به میانه میدان و به سوی عمق دفاع حریف حرکت میکردند، که فضای مناسبی را برای نفوذ مدافعین کناری  ایجاد میکرد. دعوت دوباره وریا غفوری آماده، رقابت را برای حضور در ترکیب اصلی جذاب تر میکند و حضور او در ترکیب میتواند سورپرایز ویلموتس برای این دیدار باشد. محمد نادری در این دیدار میتواند با توجه به میل به نفوذ بیشتر نسبت میلاد محمدی در ترکیب قرار بگیرد .

 

 

*روز سخت در انتظار مدافعین میانی: دفاع میانی تیم در دیدار های گذشته دچار تغییر شده است. محمد حسین کنعانی زادگان در سه دیدار گذشته به طور ثابت برای تیم ملی به میدان رفته است و با رهایی مرتضی پورعلی گنجی از کمند مصدومیت، او در کنار کنعانی زوج خط دفاع را تشکیل میدهند. این دو روز سختی در برابر مهند علی خواهند داشت   و  باید دید ماموریت مهار این بازیکن به کدام یک سپرده خواهد شد .

 

 

*کمربند میانی، جوان و با تجربه: در خط میانی، امید ابراهیمی قرار میگیرد، هرچند امید با آمادگی که در جام جهانی از او سراغ داشتیم فاصله گرفته ولی در این دیدار در برابر خط هافبک خلاق تیم عراق به جنگندگی ابراهیمی نیاز مبرم است. در این دیدار احسان حاج صفی به دلیل مصدومیت از اردو تیم کنار گذاشته شد، ویلموتس احتمالا احمد نورالهی را برای جانشینی حاج صفی در میانه میدان انتخاب خواهد کرد، و زوج خط میانی با حضور ابراهیمی و نورالهی، کمربند خط هافبک را محکم و روی بازیسازی و شوتزنی این دو بازیکن میشود حساب کرد.

 


برای وینگر راست، ویلموتس باز هم از پدیده جوان خود محمد محبی استفاده خواهد کرد. محبی در برابر کامبوج و بحرین در اولین دیدار های ملی خود خوب و امیدوار کننده ظاهر شد. در این پست وریا غفوری نیز میتواند به کار گرفته شود و با زوج سازی با رضاییان در جناح راست، میتوانند برای مهاجمین خلق موقعیت کنند. در صورتی که در انجام شرح وظایف دچار اختلاط نشوند.


در وینگر چپ وحید امیری جدی ترین گزینه برای حضور در ترکیب اصلی است. وحیدامیری به آمادگی مطلوب نزدیک تر شده و ویلموتس اعتقاد بیشتری به او نسبت به مهدی ترابی دارد. ترابی که یکی از موثر ترین بازیکنان لیگ تا به اینجای فصل بوده،  در ابتدا نتوانست نظر ویلموتس را برای دعوت از او به تیم ملی جلب کند، ولی به دلیل مصدومیت حاج صفی، او به اردوی تیم اضافه شد.

 

 

*در انتظار درخشش خط آتش:خط حمله تیم ملی با حضور زوج کریم انصاری فرد و سردار آزمون در دیدار های گذشته آمار خوبی از خود به جای گذاشته اند ولی این دو  در برابر بحرین  محک جدی را تجربه کردند که اصلا  نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. عدم شوت در چارچوب، آمار پایین دقت پاس و حتی ناموفق در نبرد های هوایی عملکرد زوج خط حمله تیم ملی را زیر ذره بین انتقادات برده است.حضور مهدی طارمی در خط حمله توان هجومی تیم را افزایش میدهد، چون  زوج طارمی با آزمون یا انصاری فرد زوج بهتربا کارایی بیشتری خواهد بود. زیرا طارمی قدرت بازی بین خطوط و  نبرد های هوایی و خلاقیت خط حمله را بیشتر میکند.

 

امیر فروزش

دیدگاه‌ها