کد خبر : 1649756 | 23 آبان 1398 ساعت 12:20 | 29.9K بازدید | 0 دیدگاه

محمد غلامی؛ گلزن ایران به عراق و هم اتاقی علی کریمی

اختلافات درونی باعث حذف از جام ملت ها شد

محمدغلامی مهاجم سابق تیم ملی ایران یکی از بازیکنانی است که در زمان حضورش در تیم ملی توانسته دروازه تیم ملی عراق را باز کند.

اختلافات درونی باعث حذف از جام ملت ها شد

به گزارش" ورزش سه" 25 بازیکن تیم ملی ایران تا قبل از امروز موفق شده اند دروازه تیم ملی عراق را در تاریخ نزدیک به شصت سال رقابت دو تیم ، باز کنند. محمدغلامی مهاجم سابق تیم ملی نیز یکی از این بازیکنان است که در رقابت های غرب آسیا در سال 2010 مقابل عراق گلزنی کرد. در آن بازی که در مرحله نیمه نهایی غرب آسیا در کشور اردن و شهر امان که امروز نیز بازی حساس مقدماتی جام جهانی در آن برگزار می شود ، در دقیقه 84 گل پیروزی ایران را به ثمر رساند.


او درباره حضورش در بازی های ملی برابر عراق گفت:" من دوبار برابر عراق بازی کردم. اولین بار در رقابت های غرب آسیا بود که با گل های سیدجلال حسینی و خودم عراق را بردیم. دومین بار هم در جام ملت های 2011 بود که بازهم عراق را دو بر یک بردیم و غلامرضا رضایی و ایمان مبعلی برای تیم ملی گل زدند."


غلامی درباره بازی های این دو تیم گفت:" همیشه بازی با عراق جذابیت و حساسیت خاص خودش را دارد. یک جوری انگار همه منتظر این بازی هستند. به نظر من بازی با عراق همیشه به خاطر همین حساسیت بازی سختی است. اما من شرایط بازی امروز را به نفع ایران می دانم و فکر می کنم بتوانیم این بازی با گل سردار ببریم."


او اضافه کرد:" الان شرایط به گونه ای است که همه منتظر برد برابر عراق هستند. تیم ملی خوبی داریم و یکی از بهترین نسل ها دور هم جمع شده اند. در خط حمله هم بازیکنانی داریم که همه آن ها را قبول دارند؛ بازیکنانی مثل مهدی طارمی، سردار آزمون و بقیه بچه ها که جزو بهترین های باشگاه هایشان هستند."


مهاجم اهل تالش فوتبال ایران درباره موفقیت تیم ملی گفت:" در به وجود آمدن این نسل خوب کارلوس کی روش خیلی تاثیر داشت و زحمات زیادی برای تیم ملی کشید. من شش ماه با آقای کی روش در تیم ملی بودم هرچند آن زمان در سپاهان کمتر بازی می کردم و همین باعث شد زیاد فرصت بازی در تیم ملی را پیدا نکنم."


غلامی درباره گلی که برابر عراق در رقابت های غرب آسیا به ثمررسانده گفت:" بازی در امان پایتخت اردن برگزار می شد و ما با عراق یک بر یک بودیم. در اواخر بازی میلادزنیدپور توپی را سانتر کرد و دفاع نتوانست بگیرد و همان توپ مقابل پای من افتاد تا بتوانم دروازه عراق را باز کنم. در جام ملت ها هم من و غلامرضا(رضایی) در خط حمله بودیم و او و ایمان(مبعلی) گل زدند و عراق را شکست دادیم. ما تیم خوبی در جام ملت های 2011 داشتیم اما در دور دوم به کره جنوبی خوردیم و باخت بدی داشتیم."

 

1451694


او در این رابطه که آیا مسایلی چون اختلاف برخی بازیکنان با سرمربی و همچنین دسته بندی های مختلف درون تیم در موفق نشدن تیم نقش داشت هم گفت:" این اختلاف ها درون تیم وجود داشت و به نظر من روی نتیجه هم تاثیر گذاشت. اما سال ها گذشته و ترجیح می دهم راجع به جزئیاتش صحبت نکنم."


محمدغلامی یکی از بازیکنان محبوب علی کریمی هم هست. او که با کریمی در استیل آذین و تیم ملی همبازی بود زمانی که جادوگر سرمربی سپیدرود شد انتخاب اولش در خط حمله بود. شماره 10 سابق ملوان در این رابطه گفت:" علی آقا به من واقعا لطف دارد و من را به عنوان مهاجم اول تیمش انتخاب کرد. نمی دانم چرا نظرش روی بازی من مثبت بوده اما این موضوع برای من خیلی خوشحال کننده است. من با علی آقا(کریمی) در تماس هستم؛ با او در استیل آذین و تیم ملی در زمان کی روش همبازی و هم اتاق بودم."


او که سال ها در لیست خرید پرسپولیس هم بود در این رابطه گفت:" من هفت سال از پرسپولیس پیشنهاد داشتم اما متاسفانه نتوانستم به این تیم بروم. اولین بار در زمان آری هان همه کارهای من هم انجام شده بود که با پرسپولیس ببندم اما ملوان متوجه شد و گفت هرتیمی که بتواند زودتر رضایتنامه را بگیرد من را به آن می دهد. تیم پاس تهران در آن زمان متوجه شد و کارهای انتقال من را از ملوان انجام داد. خود علی آقا کریمی هم از من خواسته بود که پرسپولیس بروم اما قسمت نشد."

دیدگاه‌ها