کد خبر : 1649781 | 23 آبان 1398 ساعت 15:09 | 26.2K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی بازی های لیگ برتر انگلیس بدون فناوری جدید

اگر VAR نبود، پوچتینو اخراج شده بود!

جالب است که بدانید در صورت نبود اشتباهات VAR لیورپول باز هم صدرنشین باقی می ماند اما فاصله سیتی با این تیم به ۷ امتیاز کاهش می یافت.

اگر VAR نبود، پوچتینو اخراج شده بود!

به گزارش "ورزش سه"، VAR مشکلی است که این روزها ما دائماً درباره آن صحبت می کنیم. این موضوعی است که ممکن است سال های سال درباره آن صحبت شود و حواشی زیادی را به وجود آورد؛ مشکلی که حالا در لیگ برتر انگلیس حواشی بسیار زیادی را به وجود آورده است.

 

ما قصد داریم در این مقاله به شکل دیگری به قضیه VAR بپردازیم و می خواهیم بررسی کنیم که VAR چه تاثیری روی نتایج لیگ برتر و جدول رده بندی گذاشته است.

 

خبرگزاری ESPN و تیمی به سرپرستی دکتر توماس کوران، که در دانشکده اقتصاد لندن تدریس می کند، اطلاعاتی را گردآوری کرده اند که نشان می دهد در صورت حذف VAR از لیگ برتر، نتایج و جدول به چه گونه ای رقم می خورد.

 

ما در اینجا گل ها را حذف نمی کنیم تا بتوانیم یک نتیجه اصلاح شده را به دست آوریم. این خیلی ساده خواهد بود؛ ما یک الگوریتم ایجاد کرده ایم که فاکتورهای زیادی از جمله فرم ، عملکرد و قدرت نسبی را در نظر می گیرد. سپس ما آن را با تصمیمات VAR ترکیب کرده و مجموعه کاملاً جدیدی از نتایج را به دست آورده ایم.

 

 

منچستر سیتی به رتبه دوم صعود می کرد


بر اساس نتایج به دست آمده از این تحقیق، منچستر سیتی به رتبه دوم جدول صعود خواهد کرد. همچنین باشگاه ولورهمپتون در رده تیم‌هایی قرار می گیرد که می تواند به لیگ اروپا راه پیدا کند و در آخر ساوتهمپتون نیز به تنهایی در رتبه بیستم جدول قرار خواهد گرفت.

 

1451727

 

لیورپول صدرنشین باقی می ماند


شما چه بخواهید و چه نخواهید باید باور کنید VAR هیچ تأثیری روی صدرنشینی تیم یورگن‌کلوپ نداشته است. لیورپول در تساوی ۱-۱ مقابل منچستر یونایتد از این فناوری ضرر کرد و در بازی مقابل چلسی از VAR سود برد و اگر این فناوری برای این تیم سودی داشته، در سمت دیگر ضرر هم داشته است.

 

کاهش فاصله سیتی با لیورپول


اگر چه اشتباهات VAR تاثیری در صدرنشینی لیورپول ایجاد نمی کند اما قطعاً باعث می‌شود که منچسترسیتی به رتبه دوم جدول صعود کند. همچنین نبود اشتباهات این فناوری فاصله شاگردان پپ گواردیولا تا لیورپول را به ۷ امتیاز کاهش می دهد.

 

1451724

 

تاتنهام به رتبه پانزدهم سقوط می کرد


نبود این اشتباهات اما هیچ کمکی به یاران مائوریسیو پوچتینو برای بهتر شدن رتبه آن ها در جدول نمی کند و حتی باعث می‌شود که تاتنهام تا رتبه پانزدهم جدول نیز پایین بیاید.

 

 

چلسی و حسرت در یک بازی حساس


چلسی یکی از تیم‌هایی است که ضررهای فراوانی از این فن آوری کرده است. گل میسون مونت در بازی با لیورپول به اشتباه مردود اعلام شد تا این تیم در آن بازی شکست بخورد. این اشتباه در یک بازی بزرگ ضربه بدی به تیم چلسی زد و همچنین عدم این اشتباه می توانست تغییر زیادی در وضعیت چلسی ایجاد کند.

 

1451725

 

لسترسیتی و بیشترین سود از اشتباهات


لسترسیتی یکی از باشگاه‌هایی بوده که بیشترین سود را از VAR برده است. تیم برندان راجرز در صورت نبود اشتباهات VAR، سه امتیاز از دست خواهد داد و به جای دوم، به رده چهارم جدول سقوط خواهد کرد. همچنین در بازی ساوتهمپتون و لسترسیتی، بازیکن تیم میزبان به اشتباه از زمین مسابقه اخراج شد تا این فناوری لطف فراوان خود را به تیم لسترسیتی در اینجا نیز نشان دهد.

 

1451726

 

سایر تیم ها


در مورد سایر تیم‌ها نیز جالب است بدانید که در صورت نبود اشتباهات VAR، کریستال پالاس به جای رتبه دوازدهم به رده هفدهم و برایتون از رده یازدهم به رتبه چهاردهم خواهند رفت. به طور کلی اگر یک باشگاه باشد که واقعاً از VAR متنفر است، آن تیم ولورهمپتون خواهد بود که به تنهایی ۴ امتیاز به خاطر اشتباهات این فناوری از دست داده است. این تیم می‌توانست در حال حاضر در رتبه ششم جدول حضور داشته باشد. همچنین درباره تیم‌های مطرح منچستر یونایتد، آرسنال می توان گفت که آنها چیز چندان زیادی را از این اشتباهات به دست نیاورده و در سمت دیگر چیز زیادی را نیز از دست نداده اند.

 

نکته جالب پایانی نیز این است که هیچ اتفاق خاصی برای نیوکاسل درباره فناوری VAR رخ نداده است.

دیدگاه‌ها